. . .

معرفی دیدنی های ژاپن

تالار گردشگر جهان

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,796
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,322
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #1
کشور ژاپن سرزمین آفتاب



1.معابد و قصرهای ژاپن​

ژاپن شمار زیادی از آثار هنری شامل مجسمه، نقاشی و سایر اشکال هنری را در موزه ‌ها و گالری‌‌های خود جای داده است، و جزء یکی از زیباترین کشورهای دیدنی‌های محسوب می‌شود. آثار فاخر و کهن معماری در توکیو از هنر بودائی الهام گرفته و با دارا بودن 30 مقبره متعلق به فرقه‌‌های مختلف دین بودائی و 200 معبد شینتو، بر مذهب مردم ژاپن نیز اثر زیادی گذاشته است.
این منطقه، جاذبه های گردشگری و چشم نواز فراوانی را در خود جای داده است. در این میان می‌توان به معابد، قلعه و قصرها اشاره کرد، که در ذیل با اسامی آنها آشنا می‌شویم.

  • قصر سلطنتی کیوتو (Kyoto Imperial Palace)
  • قصر سلطنتی کاتسورا (Katsura Imperial Villa)
  • قصر تاریخی شیروساگی یا قلعه هیمجی (Historic Shirasagi Castle)
  • زیارتگاه فوشیمی ایناری تاییشا (Fushimi-Inari Taisha Shrine)
  • قلعه ماتسوموتو (Matsumoto Castle)
  • قلعه ماتسوئه (Matsue Castle)
  • قلعه هیکونه (Hikone Castle)
  • قلعه هیروساکی (Hirosaki Castle)
  • قلعه نیجو (Nijo Castle)
  • قلعه شوری-شوریجو (Shuri Castle)
  • قلعه اوساکا (Osaka Castle)
  • معبد کوتوکو این (Kotoku-In)
  • معبد فوشیمی ‌ایناری (Fushimi-Inari Taisha Shrine)
  • معبد کیومیزو درا (Kiyomizu-dera)
  • معبد طلایی یا کینکاکو جی (Kinkaku-ji)
  • معبد هوریو جی (Horyu-ji Temple)
  • معبد سانجوسانگن دو (Sanjūsangen-dō Temple)
  • معبد نیشی هونگان جی (Nishi Honganji Temple)
  • معبد میجی (Meiji Jingu)
  • معبد دایگو جی (Daigo-ji)
  • معبد سنسوجی (Senso-ji)
  • معبد تنریو جی (tenryu-ji)
  • معبد یاکوشیجی (yakushiji)
  • معبد تودای جی (Todai-ji)
  • معبد ریوآنجی (Ryoanji)
  • معبد نیناجی (Ninnaji)
  • معبد بیودو این (Byodo-In)
  • معبد توجی (Toji)
  • معبد نانزن جی (Nanzen-ji)
  • معبد آساکوسا (Asakusa-jinja)
  • معبد گانگو-جی (Gangō-ji)
  • معبد نیکو توشو (Nikkō Tōshō-gū)
  • معبد آتسوتا (The Atsuta Shrine)
اکثر مردم ژاپن در معابد و عبادتگاه‌‌ها پیوسته برای کسب موفقیت در زندگی‌شان دعا می‌کنند، به همین خاطر معابد توکیو و کیوتو از پر طرفدارترین معابد این کشور هستند. با قطار تندرو از اوساکا تا کیوتو حدود نیم ساعت فاصله است. این شهر مملو از آثار تاریخی و معابد قدیمی است، و به شما پیشنهاد می‌کنیم از صبح به این شهر بروید و از تمامی آثار این شهر دیدن نمایید، و در پایان با آخرین قطار به محل اقامت خود باز گردید. به گردشگرانی که با تور ژاپن به بازدید از این مکان‌های دیدنی می‌روند پیشنهاد می‌‌شود از تمام معابد این منطقه دیدن کنند.
در کیوتو یکی از بلندترین معابد به نام کیومیزو درا قرار دارد که به ثبت یونسکو رسیده و یکی از محبوب‌ترین آثار این شهر به حساب می‌آید و به همین خاطر در لیست بهترین دیدنی‌های ژاپن قرار گرفته است. این معبد چیزی فراتر از یک ساختمان است که در آن خدایان و الهه ها را می‌پرستند، و برای ژاپنی‌ها نمادی از اعتقاد و ایمان محسوب می‌شود.
در این بخش قصد داریم تا شما را با یکی از قصرهایی که در بالا نام بردیم، و جزء مکان‌های پرطرفدار است آشنا کنیم.



معبد کیومیزو درا




قصر تاریخی شیروساگی (Historic Shirasagi Castle)​

قصر تاریخی شیروساگی یا همان قلعه هیمجی نیز همانند مکان‌های دیگر که پیش‌تر نام بردیم، یکی از زیباترین و پر طرفدارترین دیدنی‌های ژاپن به حساب می‌آید. قلعه هیمجی به عنوان چشمگیرترین آثار باقی‌ مانده از دوران فئودال در نظر گرفته می‌شود، و در غرب کوبه واقع شده است. این قلعه همچنین با نام قلعه ماهی خوار سفید شناخته می‌شود؛ زیرا برج‌‌های ساخته شده از گچ سفید آن مانند یک مرغ ماهی خوار در حال پرواز است. این قلعه تاریخی در سال 1601 میلادی در محلی از قلعه‌های قبلی ساخته شد، که شامل 83 بنای متمرکز و مجموعه‌ای از عمارت‌های متصل به هم است. ساختمان اصلی بنایی 6 طبقه بوده که از هر محلی در شهر هیمجی قابل مشاهده است. این قلعه در چند فیلم برجسته از جمله فیلم، شما تنها دو بار زندگی می‌کنید جیمز باند و آخرین سامورایی با بازی تام کروز، نمایش داده شده است. این قصر زیبا و تاریخی حدود 60 کیلومتر با شهر اوساکا فاصله داشته و در شرق اوساکا واقع شده است.
گفتنی است که این قلعه‌ی تاریخی اولین اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو از کشور ژاپن است. قلعه هیمجی و نیز قصرهای کوماموتو و ماتسوموتو جزء مشهورترین قلعه‌های ژاپن محسوب می‌شوند. که بسیاری از گردشگران به دلیل زیبایی و محبوبیت این قصرها به این کشور می‌آیند.

قصر سلطنتی توکیو (Tokyo Imperial Palace)​

قصر سلطنتی توکیو در منطقه چیودای توکیو پایتخت ژاپن قرار دارد. محل اقامت امپراتور ژاپن و خانواده او در این قلعه بوده، و می‌توان گفت که این قصر سلطنتی نمادی از حفظ سنت‌های ژاپن به شمار می‌رود. این مجموعه‌ی زیبا توسط باغ‌ها و خندق بزرگی از شهر توکیو جدا شده است. اگر تمایل به بازدید از محوطه داخلی قصر را دارید، باید در ۲ ژانویه یعنی سال نو و ۲۳ دسامبر که مصادف با سالگرد تولد امپراطور است، به این قصر باشکوه بیایند.



معبد هیمجی و قصر سلطنتی توکیو
 
نام موضوع : دیدنی های ژاپن دسته : گردشگر جهان

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,796
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,322
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #2

2.هیروشیما​

شهر هیروشیما با تاریخِ پشت سر گذاشته‌ی خود، یکی از پربازدیدترین مکان‌های ژاپن به حساب می‌آید. هیروشیما بزرگ ترین شهر در منطقه چوگوکو است. هیروشیما در زبان ژاپنی به معنای جزیره بزرگ و وسیع است. قلعه هیروشیما با بنایی مجلل و سیاه رنگ در 5 طبقه، از جاهایی است که پیشنهاد می شود از آن دیدن کنید. در این بخش اسامی چند مورد از محل‌های دیدنی این شهر را معرفی می‌کنیم، از جمله: پارک صلح، یادمان صلح هیروشیما، موزه یابود صلح، قلعه هیروشیما، باغ شوکی_ان، معبد جوکوکو_جینجا، باغ غرق شده و ...

3. تاکایاما (Takayama)​

تاکایاما شهری زیبا در نزدیکی کوه‌‌های آلپ ژاپن شمالی، در استان گیفوی ژاپن است. نجاران ماهر این شهر دلیلی بر شهرت تاکایاما شده‌اند. تاکایاما موقعیت مکانی شبیه به روستا دارد؛ به همین خاطر اگر جزء گردشگرانی هستید که می‌خواهید در محیطی بکر و آرام باشید، شهر توریستی تاکایاما انتخاب مناسبی برای شماست. سانماچی بخشی زیبا از این شهر است، که از سه کوچه باریک با ساختمان‌‌هایی چوبی ساخته شده است. از جمله جاذبه‌‌‌های دیدنی و زیبای این شهر قدیمی می‌توان به مواردی چون: کوه نوریکورا، روستای هیدا میزوکو، موزه‌ی تاکایاما شی کیودو کان، معبد هیدا کوکوبونجی و معبد توشوگو اشاره کرد.



هیروشیما و تاکایاما




4.کاماکورا (Kamakura)​

شهر کاماکورا بخشی از استان کاناگاوای ژاپن است، که در فاصله‌ی 50 کیلومتری توکیو قرار گرفته است. این شهر یک تفریحگاه ساحلی آرام است، که به دلیل معابد زیادی که دارد آن را کیوتوی شرق ژاپن می‌نامند. امروزه کاماکورا یکی از مناطق دیدنی در ژاپن محسوب می شود. مجسمه بزرگ بودای برنزی (معروف به دای بوتسو) در معبد قرار داشت، که توسط سونامی تخریب شد، و در حال حاضر این مجسمه در محیط بیرون نگهداری می‌شود. از دیگر مکان‌های گردشگری و دیدنی کاماکورا می ‌توان به گذرگاه آساینا، معبد آنکوکوران جی، معبد انگاکو جی و موزه‌ی ادبی کاماکورا اشاره کرد.

5. کانازاوا (Kanazawa)​

کانازاوا به معنی مرداب طلا، مرکز استان ایشیکاوا در ژاپن است. این شهر بزرگ در اطراف قلعه بزرگ و باغ زیبا ساخته شده، و دارای یک قلعه در مرکز شهر است. با گذر از جنگ جهانی دوم، مناطق این شهر دست نخورده باقی مانده است و لذت گشتن را با خود دارد. کانازاوا دارای جاذبه‌های بسیاری همچون باغ کینروکو، قلعه کانازاوا، معبد میوروجی و غیره است. در نزدیکی باغ کینروکو یکی از سه باغ بزرگ در ژاپن است، که گونه‌‌‌‌‌های متنوعی از گل‌ها، گیاهان، درختان و آبشارهای بسیار زیبا دارد. در نزدیکی این باغ زیبا، قلعه‌ی کانازاوا واقع شده است. معبد میوروجی با معماری سنتی خاص خود و راه‌‌های و درهای مخفی جالبی که دارد، از مکان‌های شگفت‌انگیز در کانازاوا است. شهر دیدنی کانازاوا با دارا بودن جاذبه‌های شگفت و بی‌نظیرش، باعث جلب توجه و جذب گردشگران شده است.



کاماکورا و کانازاوا




6.شهر نیکو​

سومین شهر بزرگ ژاپن شهر نیکو نام دارد، که در استان توچیگی قرار دارد. این شهر با وجود آبشار‌ و رودخانه‌ها، به پایگاه تولید برق هیدروالکتریکی تبدیل شده است. از طرفی این شهر با داشتن معابد و اماکن زیارتی، شهری توریستی شناخته می‌شود. معبد نیکو توشو در این شهر واقع شده که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر زیبا دارای اماکنی تفریحی و تاریخی از جمله: سرزمینِ عجایب نیکو، آبشار‌های کیگان، آبشارهای شیرایتو، دریاچه‌ی چوزنجی، مجسمه‌ی سه میمون خردمند، مجموعه گیاه‌شناسی و… است، که سبب شده هر ساله گردشگران برای دیدن این آثار راهی شهرِ زیبای نیکو ژاپن ‌شوند.

7.کوه فوجی (Mount Fuji)​

کوه فوجی بلندترین کوه ژاپن با ارتفاع ۳۷۷۶ متر است. این کوه آتشفشانی خاموش بوده که در ۱۰۰ کیلومتری توکیو و نزدیک به کناره اقیانوس آرام در جزیره هونشوی قرار دارد. برای صعود کوه فوجی ۴ مسیر تا رسیدن به قله وجود دارد. هر مسیر دارای امکانات اولیه و مکانی برای استراحت است. در نظر داشته باشید غذا، نوشیدنی و تخت در اینجا گران بوده و باید از قبل رزرو داشته باشید. کوه فوجی همان طبیعت نقاشی شده دست خداوند، که جزء بهترین مناظر طبیعی و از جاذبه‌های گردشگری خوب ژاپن بشمار می‌آید‌.



شهر نیکو و کوه فوجی
 

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,796
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,322
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #3

8. کوه کویا یا کویا سان​

از خوش منظره‌ترین روستاهای ژاپن، روستای کویا سان یا کوه کویا است. مسیرهای متعددِ پیاده‌روی در کوه کویا هر گردشگر و عکاسی را به وجد می‌آورد. کویاسان چندین معبد در دل خود داده و بزرگترین قبرستان ژاپن به نام اوکونوئین در این دهکده قرار دارد. با تمامی این تفاسیر به گردشگران تور ژاپن پیشنهاد می‌شود، که با سفر به ژاپن حتما از این روستای دیدنی بازدید کنند. در ضمن می‌توانید دریکی از اقامتگاه‌های کویا سان اوقات خوبی را سپری کنید.

9.کوه آسو​

کوه آسو یکی از بزرگترین کوه‌های آتشفانی فعال است، که در جزیزه‌ کیوشو همچون نمادی استوار در دلِ طبیعت خودنمایی می‌کند. ارتفاع این کوه ۱۵۹۲ متر است، که می‌توان یک کوه‌‎نوری هیجان‌انگیز را در این کوه تجربه کرد. در نزدیکی کوه آسو یک پارکینگ ساخته شده است؛ پس می‌توانید به راحتی به این مکان آماده و از طبیعت ناب کوه آسو لذت ببرید.



کویاسان و کوه آسو




10.ساحل ایشیگاکی (Ishigaki)​

ساحل ایشیگاکی که در غرب اوکیناوا واقع شده، ساحلی برتر در ژاپن است. این ساحل چشم نواز و محافظت شده، برای خانواده‌‌ها مکانی محبوب است. ایشیگاکی علاوه بر اینکه یک قطب تجاری حمل و نقل محسوب می شود؛ دومین جزیره بزرگ مجمع الجزایر یایاما شناخته شده است. جزیره وسیع و زیبای ایشیگاکی تفریحات شبانه فراوانی برای گردشگران دارد. این ساحلِ فوق العاده زیبا با آب های زلال خود، امکان تفریحاتِ مهیج مانند: موج سواری و غواصی را برای گردشگران فراهم کرده است.

11.جزیره هاشیما​

جزیره هاشیما (شهر ارواح) در کشور ژاپن قرار داشته، که در حال حاضر خالی از سکنه است. هنگامی که قدم در این جزیره بگذارد، ترس وجودتان را فرا خواهد گرفت. جزیره‌ی متروکه‌ هاشیما در 15 کیلومتری ساحل شهر ناکازاکی قرار گرفته است. آوریل سال 2009 اولین تور گردشگری برای بازدید از وحشتناک‌ترین جزیره، یعنی هاشیما تشکیل شد. بلوک‌هـای بتونی این جزیره با خطر ریزش روبرو هستند، بـه همین خاطر برای مراقبت از گردشگران راهی ایمن در میان خرابه‌ها ایجاد شده است.


ساحل ایشیگاکی و جزیره هاشیما




12. جزیره اوکینوشیما (Okinoshima)​

مدتی است که جزیره‌ اوکینوشیما در کشور ژاپن خبرساز شده، به این دلیل که قانون خاصی برای این جزیره گذاشته شده است. قانون عجیب اکونوشیما به این صورت مطرح شد که ورود خانم ها به این جزیره ممنوع است! در واقع با اینکه کشور ژاپن نماد پیشرفت شرق دنیا خوانده می‌شود، اما سنت‌های آئین شینتو هنوز جایگاه خاص خود را حفظ کرده، تا جاییکه این قانون را وضع کردند. طبق این قانونِ اعلام شده نه تنها ورود زنان به این جزیره ممنوع شد، بلکه مردان نیز با طبق مقررات سختی اجازه ورود خواهند داشت. این قوانین به این صورت است که مردان می‌بایست قبل از ورود، در همان بندر خود را غسل داده و پاکیزه وارد جزیره اکونوشیما شوند. دلیل این کار این است که مذهب شینتو معتقدند آب ناپاکی ها را از بین می برد. جزیره اوکینوشیما در دریای میانی بین دو کشور ژاپن و کره قرار دارد، و غنی از گنجینه‌های باستانی است؛ اما هیچ شخصی اجازه خارج کردن این آثار را ندارد. از دیگر قوانین طرح شده می توان گفت که صحبت کردن در مورد هر آنچه در این جزیره می بینید ممنوع است.

13. جزیره تاشیروجیما (Tashirojima)​

جزیره گربه‌ها در ژاپن که جزیره‌ی تاشیروجیما نام دارد، محل اقامت هزاران گربه است. این جزیره به یک جاذبه عجیب گردشگری تبدیل شده، که ورود سگ به این مکان مجاز نیست.
اگر به این جزیره‌ی کوچک آمدید، می‌توانید ساختمان‌هایی را ببینید که به شکل گربه طراحی شده‌اند، همچنین این فرصت را دارید که در اطراف این جزیره دوچرخه سواری کنید.



اوکینوشیما




14. جنگل بامبو آراشیاما (Arashiyama Bamboo Forest)​

آراشیاما که جنگلی شهره به آرامش است، در دل خود جنگلی از بامبو، معابد و طبیعتی بکر را جای داده است. جنگل زیبای آراشیاما در حومه‌ی کیوتو قرار دارد. این جنگل با درختان سر به فلک کشیده بامبو، چشم‌اندازی بی‌نظیر را پیش چشمان بازدیدکنندگان می‌گذارد. در جنگل بامبو وارد دالان محصور شده می‌شوید، که از میان تنه‌های بامبو و با درختانی بلند، نگاهتان را تا به آسمان بالا می‌کشد. این زیبایی‌ها باعث متفاوت بودن این جنگل نسبت به جنگل هایی است که تابحال رفته‌‌اید.
ساعت کار جنگل آراشیاما: 24 ساعته

15. باغ وحش اوئنو​

باغ وحش اوئنو قدیمی‌ترین باغ‌ وحش ژاپن به‌شمار می‌رود، که در سال ۱۸۸۲ افتتاح شده است. اوئنو از محبوب‌ترین باغ‌ وحش‌های ژاپن است، که به خاطر وجود پانداهای دوست‌داشتنی‌ که به کشور چین تعلق دارند، شناخته شده است. به غیر از پاندا برخی از جانداران غیرمعمول مثل قره‌غازهای وحشی و ماکاک‌های ژاپنی در اوئنو زندگی می‌کنند.



جنگل بامبو و باغ وحش اوئنو
 

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,796
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,322
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #4

16.مونت کویا (Monte Kaya)​

دریاچه مونت کویا یکی از زیباترین و پر بازدیدترین دیدنی‌های ژاپن است، که حدود 86 کیلومتری با اوساکا فاصله دارد. دریاچه‌ی زیبای مونت کویا در کوه‌های اطراف شهر سکی واقع شده است. در محوطه‌ی این دریاچه شگفت انگیز، مجسمه بودا و معابد مذهبی دیگری را خواهید دید. این دریاچه‌ی رویایی با آبهای شفاف و آبی رنگ زلال خود صحنه‌ای چشم نواز را ایجاد می‌‌کند. زمانی‌که در این مکان خارق‌العاده مشغول عکاسی باشید، قطعا از زیبایی غیر قابل انکار آن لذت خواهید برد. وجود این همه زیبایی در این محوطه باعث شده، هر ساله میزبان گردشگران فراوانی باشد.

17. پارک های شگفت‌انگیز ژاپن​

کشور زیبای ژاپن دارای چندین پارک ملی‌ بی‌نظیر است، که دیدن هر کدام از آنها حال و هوای خودش را دارد. اگر دوست دارید به بازدید از این پارک‌های شگفت‌انگیز بروید، خواندن مطالب این بخش را از دست ندهید؛ زیرا قصد داریم در اینجا به اسامی پارک‌های ملی ژاپن و توضیح مختصری در مورد چند نمونه از این پارک ها بپردازیم.

  • باغ ملی شینجوکو گیوئن
  • پارک نارا
  • پارک ملی شیرتوکو
  • پارک ملی نیکو
  • پارک ملی یاکوشیما
  • پارک ملی فوجی هاکون ایزو
  • پارک ملی اسو کوجو
  • پارک ملی تووادا هاچیمانتای
  • پارک ملی شیکوتسو- تویا
  • پارک ملی اوگاساوارا
  • پارک ملی چیچیبو تاما کائی
  • پارک ساحلی هیتاچی
  • پارک آشیکاگا

باغ ملی شینجوکو گیوئن

پارک نارا​

پارک قدیمی نارا که به پارک گوزن‌های ژاپن نیز مشهور است، در کنار مجسمه واکاکوسا قرار گرفته و از جاهای جالب و دیدنی این کشور زیبا است. برای بازدید از این پارک زیبا و دیدن بیش از 1200 گوزن، سوار بر قطار شده و با طی نمودن مسیری 45 دقیقه ای به نارا می‌رسید. گوزن‌ها آزادانه در پارک جست و خیز می‌کنند و اغلب این حیوانات از دستان بازدیدکنندگان غذا می‌خورند؛ اما در هر صورت مراقب باشید. لازم به ذکر است پارک نارا 24 ساعته جهت بازدید عموم مردم و گردشگران باز است.

پارک ملی اوگاساوارا​

پارک اوگاساوارا در جزایر اوگاساوارا در توکیو قرار دارد، که کوچکترین پارک ملی کشور ژاپن محسوب می‌شود. این پارک ملی با اکوسیستم خاصی که دارد، به «گالاپاگوس شرق» معروف شده است. اگر می‌‌خواهید از این پارک زیبا دیدن کنید، باید با استفاده از قایق به آنجا بروید. در نظر داشته باشید از توکیو تا پارک زیبای اوگاساوارا یک روز طول در مسیر خواهید بود. اگر جزء علاقه‌مندان به بازدید از این پارک هستید، می‌توانید با تورهای گردشگری به این پارک با منظره‌ی زیبا بروید، همچنین در این پارک می‌توانید جانورانی را از نزدیک ببینید که تنها متعلق به همین ناحیه هستند.

پارک آشیکاگا​

پارک گل های آشیکاگا پارکی زیبا در استان توچیگی است. پارک خیره‌کننده‌ی آشیکاگا بزرگترین باغ گل‌های ویستِریا در ژاپن است. این پارک در تمام سال منظره‌ای بی نظیر از گل‌های متنوع را دارد.



پارک نارا واوگاساوارا و آشیکاگا
 

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,796
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,322
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #5

18. مجسمه یادبود هاچیکو​

در خروجی ایستگاه شیبویا توکیو، مجسمه‌ای برنزی از یک سگ به نام هاچیکو قرار دارد. هاچیکو هر روز در این ایستگاه منتظر صاحب خود می‌نشست، و حتی سال‌ها بعد از فوت پروفسور شابرو اوئنو، در همان ایستگاه منتظر پروفسور بود. هاچیکو سگی بود که وفاداری زیاد او به صاحبش سبب شد، تا به‌عنوان نمادی از وفاداری در این کشور ساخته شود. روزانه هزاران نفر از کنار این مجسمه یادبود عبور می‌کنند، و اغلب مردم در کنار آن عکس می‌گیرند.

19. مجسمه یوشیکو دایبوتسو​

مجسمه‌ای برنزی در شهر یوشیکو ژاپن قرار دارد، که به نام مجسمه یوشیکو دایبوتسو شناخته می‌شود. این مجسمه سومین تندیس بزرگ جهان بوده، که ارتفاع آن ۱۲۰ متر است، و روی سکویی از گل نیلوفر به ارتفاع ۱۰ متر قرار دارد. اگر جز افرادی هستید که تمایل به بازدید از این مجسمه بودایی را دارید، می‌توانید با استفاده از آسانسور به ارتفاع ۸۵ متری از آن رفته و شهر را تماشا کنید.



مجسمه هاچیکو و یوشیکو دایبوتسو




20. منطقه تاریخی هیرایزومی (Hiraizumi)​

هیرایزومی نام شهری با معابد و اماکن تاریخی است، که در استان ایواته در ژاپن قرار دارد. شهرت این شهر به خاطر وجود خرابه‌های تاریخی، ساختمان‌های مقدس و اراضی آرام است. همچنین شهر هیرائی زومی بعنوان مرکز نظامی، سیاسی، فرهنگی و تجاری شناخته می‌شود.

21. منطقه آکیهابارا (Akihabara)​

معروف‌ترین خیابان توکیو آکیهابارا نام دارد، که از محله‌های درخشان و پررونق این شهر است. آکیهابارا مرکز اصلی خرید و فروش لوازم الکترونیکی ژاپن محسوب می‌شود. در این خیابان پُرنور با فروشگاه‌های رنگارنگ، می‌توانید انیمه، مانگاه و همچنین کتاب‌های مصور، کمیک و بازی‌های ویدیویی متنوعی را پیدا و خریداری کنید. این محله ی زیبا هر سال گردشگران زیادی را به‌ خود جذب می‌کند.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به خیابان اکیهابارا​

  • مترو خط هیبیا، ایستگاه آکیهابارا
  • متروی توکیو خط گینزا G14 ایستگاه سوئه‌هیروچو
  • متروی توئی خط شینجوکو ایستگاه ایواموتوچو


هیرایزومی و آکیهابارا




22. منطقه روپونگی (Roppongi)​

منطقه روپونگی (راپونگی) در توکیو قرار دارد، و به محله‌ی لوکس روپونگی هیلز همراه با مراکز تفریحی شبانه شهرت دارد. این محله با داشتن انواع مراکز، رستوران‌ها، کافه‌ها و همچنین با برگزاری جشنواره فیلم (یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های ژاپن)، نمایشگاه‌های روبات، مسابقات بیلیارد و ... باعث شده که زندگی شبانه روپونگی در میان توریست‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار باشد.

23.چهارراه شیبویا (Shibuya)​

چهارراه شیبویا یکی از شلوغ‌ترین و رنگارنگ‌ترین خیابان‌های جهان است، که در شهر توکیو قرار دارد. در این چهارراه دیدنی فروشگاه، مراکز خرید، رستوران و ... قرار دارند. با سفر به توکیو حتما از چهارراه شیبویا دیدن کنید.



منطقه روپونگی و چهارراه شیبویا
 

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,796
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,322
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #6

24. منطقه خرید گینزا​

شهر توکیو خیابانی با نام گینزا دارد، که این خیابان بزرگترین و گران قیمت‌ترین منطقه خرید در ژاپن محسوب می‌شود. اگر قصد خرید کالاهای لوکس و لباس‌های با برندهای خاص را دارید، و یا می‌خواهید به رستوران‌های لوکس و مدرنی در این کشور بروید خیابان گینزا قطعا انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. خیابان گینزا به دلیل معماری خاص، اتاق‌های چای، رستوران‌ها و ... مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

25. دیزنی لند توکیو​

پارک دیزنی‌لند توکیو با الهام از فیلم‌های تولید شده توسط «والت دیزنی» ساخته شده است. این دیزنی لند اولین دیزنی‌لند خارج از آمریکا است، که در سال ۱۹۸۳ میلادی افتتاح شد. از بخش های دیدنی‌ این دیزنی‌لند علاوه بر قصر سیندرلا، می‌توان به کاراناوال عروسک‌ها و کاراکترهای والت دیزنی در شب اشاره کرد. در قسمت‌های مختلف پارک، جاذبه‌های متنوع برای هر سلیقه و سنی وجود دارد. بهترین زمان بازدید از این پارک تفریحی و مهیج در پایان ماه مه (اوایل خرداد ماه) است، که دیزنی لند زیاد شلوغ نبوده و همچنین آب و هوای عالی دارد. لازم به ذکر است اگر قصد بازدید از این مجموعه را دارد، خیالتان از بابت امکانات و خوراکی آسوده باشد؛ چرا که در این مجموعه، فروشگاه و غذا و نوشیدنی موجود است.



خیابان گینزا و دیزنی لند توکیو




26. موزه ملی هنر غربی (National Museum of Western Art)​

موزه ملی هنر غربی با هدف نمایش‌گذاشتن مجموعه مجسمه‌ها و نقاشی‌های فرانسوی ساخته شد. موزه ملی هنر غربی که پارک اوئنو توکیو قرار دارد، با نام «NMWA» نیز شناخته می‌شود. بنای این موزه توسط کوربوزیه ساخته شد و با عنوان «آثار معماری لو کوربوزیه»، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. در مجموعه موزه ملی هنر غربی که شامل ۴۵۰۰ اثر هنری است، از کارهای پیکاسو، ونگوگ، سزان، مونه و رنوآر به چشم می‌خورد.

27. موزه ملی توکیو (The Kyoto National Museum)​

موزه ملی توکیو داخل پارک اوئنو در شهر توکیو قرار دارد. این موزه بزرگ جزو قدیمی‌ترین موزه‌های ژاپن به شمار می‌رود. موزه زیبای ملی توکیو دارای پنج ساختمان مجزا با ۱۱۰ هزار اشیای با ارزش است. این مجموعه بر هنرهای باستانی ژاپن و هنر آسیایی و همچنین هنرهای یونانی و بودایی تمرکز دارد. این آثار باستانی و هنری عبارتند از: لباس‌‌های سنتی ژاپنی، پارچه‌‌های قدیمی، تجهیزات نظامی قدیمی، سلاح‌‌های تاریخی، سرامیک‌ و کوزه هستند. در محوطه‌ی موزه ملی توکیو نمایشگاه‌های فضای باز و باغ موزه و رستوران وجود دارد. می توانید بعد از بازدید از موزه به داخل محوطه آمده و از امکانات آنجا استفاده کنید.



موزه ملی هنرغربی و ملی توکیو




28. برج توکيو اسکای‌تری​

بلندترین برج ژاپن با ارتفاع ۶۳۴ متر برج توکیو اسکای تری نام دارد. این برج عظیم یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی توکیو است. برج باشکوه توکيو اسکای‌تری دو تراس دارد، که لذت بازدید نمای بی‌نظیری و خیره‌کننده از شهر را می‌دهد. این برج مخابراتی که یکی از بناهای مهم شهر توکیو به شمار می‌رود، در سال ۲۰۱۲ ساخته شد. در پایین این سازه‌ی شکوهمند یک مرکز خرید و آکواریوم قرار دارد، همچنین بنای این برج بلند در شب با نورپردازی زیبا جلوه‌گری می‌کند.

29.برج توکیو (Tokyo Tower)​

برج توکیو یک برج مخابراتی و تفریحی در پارک شیبا توکیو است. این برج بعد از برج توکیو اسکای تری، دومین سازه بلند شهر توکیو است. این برج مشبک، که با الهام از برج ایفل پاریس ساخته شده است، هر 5سال رنگ‌آمیزی می‌شود. جالب است بدانید که این رنگ آمیزی حدود یک سال زمان می‌برد. ساختمان این برج در حدود 250متر ارتفاع، که هر طبقه از این برج جذابیت های دیدنی و امکانات خاصی را دارد. همچنین در این برج آکواریومی با 50 هزار ماهی زینتی وجود دارد. گردشگران تور توکیو علاوه بر بازدید از این برج، می‌توانند از مراکز خرید در اطراف این برج لذت ببرند.

30. استادیوم ملی جدید توکیو (New National Stadium)​

استادیوم ملی جدید ژاپن ورزشگاهی چند منظوره و به شکل یک بیضی بزرگ بوده، که ۶۸ هزار نفر گنجایش دارد. مسئول طراحی استادیوم ملی توکیو کنگو کوما نام دارد. استادیوم توکیو با نام‌های استادیوم المپیک توکیو و ورزشگاه ملی جدید المپیک توکیو نیز شناخته می‌شود. این ورزشگاه میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بوده است. در پشت جایگاه تماشاگران حدود ۴۷۰۰۰ گیاه بومی کاشت شده، که باعث شده استادیوم با جنگل‌های اطراف یکپارچه دیده شوند.



برج ها و استادیوم ملی جدید توکیو
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین