. . .

معرفی دره رنگین کمان

تالار طبیعت‌گردی

شاهزاده آبی مرداد

رمانیکی نقره‌ای
محروم
شناسه کاربر
1221
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-20
آخرین بازدید
موضوعات
386
نوشته‌ها
1,988
راه‌حل‌ها
1
پسندها
8,452
امتیازها
558
محل سکونت
جزیره عشق❤️❤️

  • #1

دره رنگین کمان​


هرمز جزیره ای است صدف مانند که در جنوب شرقی بندرعباس قرار دارد، سطحی پوشیده از طبقات رسوبی و آتشفشانی که قسمت اعظم تپه های موجود در آن را نمک طعام تشکیل میدهد. خاک این جزیره به واسطه وجود منابع غنی و کانی های مختلف در یک عرصه ی کوچک، اجتماعی از رنگ های مختلف را در جوار یکدیگر شکل داده است.
یکی از بخش های جزیره هرمز که بیشترین رنگ ها را به خود اختصاص داده دره رنگین کمان نام دارد که در جنوب غربی جزیره واقع شده است، دره رنگین کمان از بخش ها و کوه هایی به رنگ های مختلف زرد، سفید، قرمز و … تشکیل شده که تلفیق این خاک های رنگی در کنار یکدیگر صحنه فوق العاده زیبایی را بوجود آورده است.
هرمز جزیره رنگ هاست، این جزیره دارای خاک های رنگی بسیاری است که در کنار یکدیگر طیف وسیعی از رنگ های سفید، زرد، نارنجی، قرمز، قهوه ای، سبز و حتی طلایی ایجاد می کند،جزیره هرمز رنگ های شمارش ناپذیری دارد و یکی از نمونه‌های زیبای آن دره رنگین کمان می‌باشد.
سنگ‌های فلزی موجود در دره رنگین کمان
البته جزیره هرمز سنگ های فلزی هم دارد که دره رنگین کمان یکی از مکان‌هایی است که یافتن این سنگ‌ها در آن مقدور است، مگنتیت، هماتیت و اولیژیست سه سنگ فلزی هستند که در آنها اکسید آهن یافت می‌شود و سنگ فلزی طلایی رنگی به نام پیریت که به چشم شیطان معروف است و در خود ماده ای به نام سولفید آهن دارد.
در دره رنگین کمان یک سنگ بزرگ وجود دارد که مشابه دو دست رو به آسمان است به گونه ای که هنگام وقوع باران آب از بین دو دست وارد گودال زیر سنگ می شود و تا مدت ها باقی می ماند. از خاک های رنگی این جزیره در نقاشی، مصرف دارویی، خوراکی و کار های هنری و … استفاده می‌شود.
دره رنگین کمان شناخته شده ترین جاذبه هرمز است که در جنوب غربی جزیره قرار گرفته و با دنیایی از سنگ ها و خاک های رنگی گشت و گذاری متفاوت برای شما رقم می زند. با قدم زدن در این مکان سنگ ها و خاک های رنگی را خواهید که مشابه شان را در کمتر جایی می توان یافت. این سنگ ها و خاک ها که بیش از هفتاد طیف رنگی را به نمایش می گذارند






 
نام موضوع : دره رنگین کمان دسته : طبیعت‌گردی

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
244
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
398

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین