. . .

پزشکی درمان درد دندان

تالار دندان پزشکی

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,129
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
یخ روی دستتان قرار دهید

این راه به‌ویژه برای کسانی مفید است که دندان‌های حساس دارند. وقتی‌که درد شروع می شود، یک‌تکه یخ بین انگشت اشاره و شست قرار دهید و این قسمت را ماساژ دهید . این قسمت اعصاب زیادی دارد که سیگنال‌های درد را از دست و صورت به مغز ارسال می‌کند. دمای سرد جلوی ارسال این پیام را می‌گیرد.

1. مصرف قرص های مسکن دندان درد بدون نسخه

قرص و داروی مسکن اولین درمان پیش روی شماست. در بیشتر خانه ها داروهای اورژانسی و مسکن وجود دارد. شما می توانید از داروهایی مانند ژلوفن، ایبوپروفن، استامینوفن و یا قرص های مسکن ترکیبی که شامل کافئین+ استامینوفن و ایبوپرفن هستن استفاده کنید. این ها واقعا درمان سه سوته دندان درد هستند و می توانند بعد از چند دقیقه درد شما را تسکین دهند.

برخی از مسکن ها بدون نسخه قابل خریداری هستند اما اگر برای درمان سه سوته دندان درد شدید خود مسکن قوی بخواهید حتما نیاز به نسخه پزشک یا دندانپزشک دارید.
لازم به ذکر است که مصرف دارو تنها می تواند به صورت موقت هر نوع دردی را تسکین دهد و بعد از اینکه نیم عمر دارو در بدن تمام شد، مجددا درد شروع می شود. سازوکار این داروها سرکوب کردن گیرنده های عصبی در ناحیه دندان و لثه است. بنابراین زمانی که دیگر به دوز کافی نداشته باشد، دیگر نمی تواند گیرنده های درد را سرکوب کرده و قاعدتا درد مجددا برخواهد گشت.

هشدار در خصوص مصرف مسکن برای دندان درد شدید

در نظر داشته باشید که داروها دقیقا باید مطابق دستورالعمل داخل جعبه آن مصرف شود. از خوردن بیش از حد آن ها اجتناب کنید و در یک زمان تنها یک قرص بخورید. همچنین استفاده از قرص برای کودکان باید با احتیاط بوده و دوز کمتر انجام شود. داروها را به کودکان زیر 4 سال ندهید زیرا ممکن است عوارض جدی در پی داشته باشد.

2. استفاده از ژل بی حس کننده دندان

اگر به دارو دسترسی ندارید می توانید به فکر استفاده از بی حس کننده های موضعی باشید. این بی حس کننده ها در داروخانه ها قابل خریداری است همچنین در برخی فروشگاه های محلی در دسترس هستند. به عنوان مثال قطره دنتول یکی از این دست بی حس کننده ها است.

این قطره باید به لثه اطراف دندانی که درد می کند اعمال شود و قادر است برای چند ساعت درد را ساکت کند. دنتول و نمونه های مشابه قادرند تا درد شبانه را به خوبی مهار کنند. در واقع آن ها قاتل دندان درد شبانه هستند.


3. بالا نگه داشتن سر

بالا نگاه داشتن سر شاید یک کار بیهوده به نظر برسد و نتوان به آن به چشم یک قاتل دندان درد شدید نگاه کرد اما می تواند درد دندان را کاهش دهد. علت اینکه گفته می شود سر بالا نگاه داشته شود این است که گردش خود به در کاسه سر و اطراف دندان شما کاهش یافته و همین موضوع باعث تسکین اندک می شود. بالا نگاه داشتن سر مخصوص در افرادی که درد ضربان دار دارد بسیار موثر است.

4. شستشوی دهان با دهانشویه

یک روش دیگر برای درمان دندان درد شدید که تقریبا فوری است، استفاده از دهانشویه است. در این روش شما مقدار کمی از محتوای یک دهانشویه حاوی فلوراید و در صورت امکان الکلی را در داخل دهان ریخته و آن را میچرخانید. هدف این است که التهاب لثه کاهش یافته و باکتری های اطراف دندانی که درد می کند از بین بروند. اینکار حتی اگر باعث درمان سریع دندان درد نشود اما آن را کاهش داده و قابل تحمل تر می کند.

5. غرغره کردن آب نمک

غرغره کردن آب نمک از رایج ترین روش های درمان دندان درد است. به صورت مشابه در این روش هم شما آب نمک ولرم را در داخل دهان میچرخانید. اینکار را می توانید هر 1 ساعت به مدت 2 دقیقه تکرار کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
نام موضوع : درمان درد دندان دسته : دندان پزشکی

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
199

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین