. . .

معرفی حیوانات منقرض شده

تالار حیات وحش

خدایـ جذابیتـ꧁꧂

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
1685
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-03
موضوعات
43
نوشته‌ها
242
پسندها
1,876
امتیازها
194
محل سکونت
آتشگاه🔥

  • #1

حیوانات منقرض شده در ۱۰۰ سال اخیر​

52,472 بازدید
8 دقیقه مطالعه
انسان ها از گذشته تا به حال با شکار بیش از حد، تغییرات زیست محیطی و … دلیل اصلی انقراض حیوانات زیادی بوده اند و حال نیز بسیاری از حیوانات را در خطر انقراض قرار داده اند. در این مطلب چند گونه از حیوانات منقرض شده در ۱۰۰ سال اخیر را معرفی می کنیم.

1. گرگ یا ببر تاسمانی Thylacine​

گرگ تاسمانی پستانداری کیسه‌دار و گوشت‌خوار بومی جزیره تاسمانی، سرزمین اصلی استرالیا و پاپوآ گینه نو بود که در قرن بیستم منقرض شد. گرگ تاسمانی برخلاف حیواناتی همچون گرگ و ببر مهاجم نبود و نمی توانست همچون یک ببر انسان را از پا دربیاورد. این حیوان در تاریکی شب‌ها به شکار می‌رفت و اغلب از موجوداتی نظیر جوندگان و حیواناتی همچون کانگوروها تغذیه می‌کرد. ورود سگ ها به این سرزمین، شکار بی رویه، شیوع بیماری همچون هاری و تخریب زیستگاه از دلایل اصلی انقراض این حیوان بود.
آخرین گرگ تاسمانی شناخته شده در سال 1933 در جزیره ی تاسمانی زنده‌گیری شد و در سال 1936 در باغ وحش هوبرت جان سپرد. هرچند که دانشمندان سعی دارند با استفاده از DNA موجود در نمونه‌ای که از سال 1866 در الکل باقی‌مانده است این موجود را دوباره متولد کنند اما تا به حال موفق نبوده اند.

2.کوآگا quagga
کواگا زیرگونه‌ای از گورخر دشتی بود که در حدود 120 سال پیش به صورت گله‌های عظیم در دشت‌های آفریقا به صورت ازادانه می زیست و شباهت زیادی به گورخر معمولی داشت با این تفاوت که کواگا راه های کمتری بر روی پوست خود داشت و قسمت کمر به پایین بدن انها فاقد راه‌ راه سیاه‌ رنگ بود و انها را همانند اسب جلوه می‌داد.

کواگاهای زیادی برای بهره‌گیری از گوشت و پوستشان شکار و کشته شدند تا حدی که به مرز انقراض رسیدند تا اینکه در دهه ی 1830 کوآگاها را از آفریقا به اروپا بردند و با رام کردن از آن‌ها برای کشیدن کالسکه بهره می‌گرفتند.

آخرین کوآگا وحشی در سال 1878 در باغ وحش آمستردام هلند جان سپرد و نسل این حیوان منقرض شد. در چند سال گذشته دانشمندان سعی دارند گورخرهایی با نقش و نگاره‌های مشابه کوآگا پرورش دهند تا شاید کوآگاها روزی به آفریقا بازگردند.
 
نام موضوع : حیوانات منقرض شده دسته : حیات وحش

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
13
بازدیدها
348

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین