. . .

مذهبی جملات مذهبی کوتاه درمورد امام حسین(ع)

تالار زندگی نامه امامان و پیامبران

راضیه

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
304
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-17
آخرین بازدید
موضوعات
86
نوشته‌ها
106
پسندها
157
امتیازها
103

  • #1
مسیر زندگی را از وقتی آموختم که حسین را شناختم. حسینی که تن به شهادت داد اما تن به ذلت نداد. این مرا به غروری وا میدارد، غروری که مولایم داشت، غروری که به هیچ وج بد نیست بلکه تو را به خدا نزدیک تر می کند. در برابر بدی ها و ظلم ها چه بهتر که مغرور باشی.

***

راهم را امام حسینی انتخاب کرده ام. می خواهم یکی از افراد سپاه او باشم. آری امام حسین و سپاهیانش به شهادت رسیده اند اما راهشان همچنان ادامه دارد. هر که در این مسیر قدم گذاشت، یکی از سپاهیان امام حسین است.

***

حسین را کشتند، به شهادت رساندند، گریه برای چه؟ آنقدر غرق در این گریه ها نشویم که مسیری که حسین می رفت را فراموش کنیم، مسیری که او می رفت زیر این گریه ها مدفون شود، مسیری که میرفت فقط در قصه ها و روایت ها به ما خاطر نشان شود. نکند که ما دوباره پس از ایام محرم همان فرد گناهکار و خطاکار شویم.

***

امام حسین الگوییست برای تمام مردان و زنانی که می خواهند آزادگی را بیاموزند، می خواهند شهامت را بیاموزند و در مسیر بندگی خدا قدم بگذارند.

***

چه شهادت غریبانه ای! فکرش را بکن، چه ظلم ها به جان خریدند، چه زخم ها که به تن پذیرفتند و چه مظلومیت هایی که هنوز هم که هنوز است روایتش بین دیگران نقل می شود. داستان شهادت امام حسین و اهل بیتش را می گویم، همان امامی که برای راه دین اسلام تن به شهادت داد و شهادت را به ذلت در برابر انسان های حقیر پذیرفت.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین