. . .

بیوگرافی بیوگرافی محمد پرویزی

تالار بازیگران و عوامل سینما

S O-O M

مدیرکل بازنشسته
کاربر نقره‌ای
مدیر بازنشسته
نام هنری
تست🤨
شناسه کاربر
36
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-30
آخرین بازدید
موضوعات
307
نوشته‌ها
5,235
راه‌حل‌ها
74
پسندها
20,228
امتیازها
833
سن
124
محل سکونت
خونمون :|

  • #1
محمد پرویزی، متولد ۱۳۷۴ متولد کامیاران کردستان، دارای مدرک تحصیلی مکانیک خاک، خواننده کرد، نویسنده سینما و تلویزیون ایران و کارگردان است. از مهم‌ترین آثار محمد پرویزی می‌توان به فعالیت در فیلم لابی، فیلم سمفونی تولد و فیلم زیر نور کم اشاره کرد.

خوانندگی
محمد پرویزی خواننده کرد از کودکی میخواند، در مدرسه و دوران دانش آموزی عضو گروه سرود بود، تا اینکه با مشاهده استقبال مردم و شنوندگان ترانه هایش، تصمیم میگیرد بطور حرفه ای موسیقی را دنبال کند.
حامی او پدرش است و دو سال هم درکلاس آواز ایرانی شرکت کرد، اما نتوانست موفقیت کسب کند و همین دلیل به سمت موسیقی محلی و بومی خود ، یعنی موسیقی کردی میرود.


سینما
محمد پرویزی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1394 در فیلم سمفونی تولد به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم لابی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمد پرویزی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون حمیدرضا آذرنگ، نیلوفر شهیدی، صابر ابر و بیتا بادران را تجربه کرد.
محمد پرویزی در سال 1395 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم محمد پرویزی در این سال، فعالیت در فیلم لابی به کارگردانی محمد پرویزی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمد پرویزی فعالیت در فیلم لابی بوده است. محمد پرویزی سال 1395 فیلم لابی به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. محمد پرویزی توانست با فعالیت در فیلم لابی تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر سید شهاب حسینی، سحر دولتشاهی، ساره بیات و مصطفی زمانی توانست سطح کاری او را متحول کند.

با اینکه محمد پرویزی را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. محمد پرویزی علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار محمد پرویزی در حرفه‌ی کارگردان، فیلم لابی و فیلم سمفونی تولد است.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
57
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
19

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین