. . .

بیوگرافی بیوگرافی داوود آزاد

تالار خوانندگان
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

CANDY

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
بخشدار
مدیر
رصد کننده
طراح
تدوینگر
نام هنری
Minok
بخشدار
- امور فرهنگی
مدیر
تدوین+میکس+بازرس
شناسه کاربر
3457
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-23
آخرین بازدید
موضوعات
969
نوشته‌ها
2,270
راه‌حل‌ها
27
پسندها
3,445
امتیازها
436
سن
19
محل سکونت
جنگل‌متروکه‌افکار(:

  • #1
داوود آزاد متولد 1342 در شهر ارومیه است؛ نوازندگی را از 20 سالگی و به دلیل نبود استاد تار در شهر تبریز به صورت خودآموز و با تحقیق در آثاری چون تار بیگجه خانی، تار مرتضی نی داوود، تار آقا حسینقلی، سه تار سعید هرمزی یاد گرفته و کمبود استاد را جبران کرده است.

داوود آزاد از معدود هنرمندانی است که بدون حضور استاد و با تحقیق و پژوهش آثار هنرمندان به یادگیری موسیقی پرداخته است. داوود آزاد علاوه بر نوازندگی، یادگیری آواز را نیز با شنیدن، کپی و تمرین آثار افرادی چون طاهرزاده، اقبال آذر و قمرالملوک وزیری فرا گرفته است.

از بهمن سال 1362 داوود آزاد رسما به تدریس تار و سه تار در تبریز پرداخت. استاد داوود آزاد از طرفداران موسیقی تلفیقی است و آثار بسیاری نیز در این سبک خلق کرده و تولید آثار عرفانی موجب شهرت بسیار او شده است.
داوود آزاد اولین سخنران ایرانی است که با موضوع موسیقی ایرانی در دانشگاه آکسفورد سخنرانی کرده است، علاوه بر آن سخنرانی‌هایی در دانشگاه منچستر، میامی و... داشته است.

داوود آزاد همچنین دوبار داوری بخش نوازندگی و آهنگسازی مسابقات هزارصدا و دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی فجر آذربایجان را به عهده داشته است.

علاوه بر آن، شرکت در فستیوال‌های بین المللی No mind, World in North, Art in Action, Sacred Voices و سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی استانبول و... جز فعالیت‌های داوود آزاد است.
کنسرت‌های داوود آزاد

داوود آزاد بیش از سی‌صد کنسرت در ایران و کشورهای دیگر از جمله هند، اروپا، آمریکا و استرالیا و... داشته است. علاوه بر این اجراهای بسیاری نیز در دانشگاه‌های کمریج، لندن، آکسفورد و کلیساها و... داشته است.
اجراها در رادیو

این هنرمند تقریبا پرکار است و فعالیت بسیاری در سطح بین الملل دارد. او در رادیو کلاسیک اتریش، Radio Malta در مالت، Radio Mombay و Radio Delhi در هند و.. اجرا داشته است.
آلبوم های داوود آزاد

از جمله آثار داوود آزاد می‌توان به آلبوم «آی ایشیقی» که اجرای قطعات آذری با تار ایرانی‌ست، آلبوم «در بهار امید» که تحقیقی بر شیوه تصنیف نوازی‌ست و آلبوم «نورجان» که با همخوانی همسرش اجرا کرده، «مکتب تار تبریز» که یادواره بیگجه‌خانی‌ست و آلبوم «به یاد هرمزی» یادواره سعید هرمزی اشاره کرد. دیگر آلبوم‌های داوود آزاد در میخانه، کوی تو، می بی‌رنگی، لیلی‌نامه، دیوان شمس و باخ، توهمه، ماهیچ، می صوفی افکن کجا می‌فروشند و تو م×س×ت تری یا من؟ نام دارند.

وضعیت تاهل داوود آزاد​

استاد داوود آزاد متاهل هستند و با همسر خود اجراهایی نیز داشته‌اند. برای مثال آلبوم نورِ جان با همخوانی داوود آزاد و همسرش ضبط شده است.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
48
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
51
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
77
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
22

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین