. . .

آموزش اهمیت ورزش و تغذیه مناسب در سنین رشد

تالار آموزش خانه‌داری

PishOoO

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
314
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-21
آخرین بازدید
موضوعات
113
نوشته‌ها
834
راه‌حل‌ها
64
پسندها
3,008
امتیازها
591

  • #1

تأثیر ورزش و تغذیه در رشد صحیح فرزندان

بعد از استقبال خوب شما عزیزان از دو مقاله قبلی بنده، لذا تصمیم گرفتم در این مقاله راجع به موضوعی که خیلی از خانواده ها درگیر آن هستند، مطالبی را برایتان بازگو کنم.
امیدارم مفید واقع بشود.

رشد صحیح فرزندان در سنین رشد

برخی از ما انسان ها با فکر کردن به اندام و هیکل خود، حسرت این موضوع را می خوریم که چرا در گذشته ورزش نکردیم یا فلان کار را انجام ندادیم.
به عقیده من، این فکر تا حد زیادی درست بوده و شما می توانستید با غذای مناسب و ورزش در دوران گذشته تان تا حد زیادی تغییر کنید. اما درصد قابل توجهی هم ازین موضوع به ژنتیک انسان ها بستگی دارد.

برخی از ما انسان ها در باور غلطی هستیم که فکر میکنیم اندام بچه های ما خواه و ناخواه کاملا شبیه هیکل پدر و مادرشان خواهد شد و این قضیه نیز قابل تغییر نخواهد بود.
اما بنده باید این موضوع را عرض کنم که درست است که فرزند از لحاظ ژنتیکی به پدر و مادر خود شبیه است ولی باید توجه داشته باشید که می توان این ژنتیک را در سنین رشد به بهترین شکل بروز داد.
یعنی فرزند میتواند با تغذیه مناسب و فعالیت و خواب مناسب، خصوصیات ج×ن×س×ی که به او ارث رسیده را به بهترین و زیباترین شکلش بروز دهد.

اهمیت ورزش و تغذیه مناسب در سنین رشد


امروزه دیده می شود که خانواده ها به فرزندان دختر خود که در سنین رشد هستند، اجازه نمی دهند که زیاد غذا بخورند برای ترس از چاقی.
یا اینکه آنها را به باشگاه های رزمی یا ورزش های غیر متعارف میفرستند. که این کاملا کار اشتباهی است.
یا اینکه آن دسته از خانواده هایی که فرزند پسری در سنین رشد دارند، او را به ورزش هایی نظیر فوتبال سوق می دهند.
یا اینکه برای تقویت فرزندشان غذای زیاد به او می دهند. این مسئله در خانواده هایی که معمولا دارای فرزند کم هستند، به راحتی قابل مشاهده است.
آن مادر و پدر فکر میکنند که به فرزندشان دارند رسیدگی میکنند و همین که فرزند از آنها راضی و خشنود باشد و از خوردن احساس لذت کند، برای آنها کافی است.
اما باید بگویم که این مادر و پدر دارند بدترین ظلم را در حق فرزندشان می کنند!
این دسته از خانواده ها با باور نادرست و غلط و با احساس علاقه بیش از حد به فرزندشان باعث بروز بیماری های گوناگون زیادی در فرزندشان می شوند.
اگر دقت کرده باشید، به راحتی می بینید که ۹۰% خانواده هایی که دارای یک یا دو فرزند هستند، فرزندانی چاق و دارای اضافه وزن دارند.

اما توصیه من ابتدا به این گونه خانواده ها

فرزند شما هم مانند همه ی افراد دیگر با سه وعده غذای مناسب در روز و استراحت ۸ ساعته، سالم و سرحال و مناسب خواهد بود.
سعی نکنید با غذاهای زیاد او را چاق تر کنید زیرا باعث مریضی و چاقی و بد هیکلی او خواهید شد.

و اما توصیه کلی بنده به خانواده هایی که دارای فرزندی در سنین رشد هستند

اگر فرزند دختری در سنین رشد دارید، به او غذاهای سالم و مقوی بدهید و بگذارید هر وقت که او گرسنه شد، یک غذای کم و مقوی بخورد که هم استخوان بندی او شکل بگیرد و هم لاغر نشود و هم حجم معده ی او بزرگ نشود.
که با این کار قطعا فرزند شما حتی تا سنین پیری نیز بدنی مناسب خواهد داشت.
و نکته مهم دیگر این است که اگر دخترها در این سنین تغذیه مناسب نداشته باشند، باعث می شود که اندام های آنها خوب رشد نکند و در آینده به مشکل خواهند خورد و استایل آنها زیبا نخواهد شد.

اهمیت ورزش و تغذیه مناسب در سنین رشد

و اما اگر فرزند پسر در سنین رشد دارید، زیاد از حد به او غذا ندهید و همچنان از تغدیه او نیز غافل نشوید. اجازه ندهید که غذاهای چرب و هله و هوله زیاد بخورند.

از لحاظ ورزشی نیز باید بگویم که در سنین رشد ورزش هایی نظیر والیبال و بسکتبال مناسب ترین ورزش ها هم برای پسرها و هم برای دخترهاست. که باعث رشد مناسب قد آنها خواهد شد.

اهمیت ورزش و تغذیه مناسب در سنین رشد

توصیه میکنم ورزش های رزمی و ورزش های سنگین اصلا مناسب دخترها نمی باشد!
و ورزش هایی نظیر فوتبال و کشتی و بدنسازی نیز اصلا مناسب پسرهای در سنین رشد
نمی باشد!
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
176
پاسخ‌ها
3
بازدیدها
254

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین