. . .

خبر آیفون ۱۴ پرو مکس پرفروش‌ترین گوشی دنیا شد؛ سامسونگ در رتبه پنجم

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
136
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

اپل در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۳ درخشان ظاهر شد و پرچم‌دار اصلی این شرکت، یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس، لقب پرفروش‌ترین گوشی دنیا را ازآنِ خود کرد.

براساس گفته‌ی مؤسسه‌ی تحقیقاتی Omdia، آیفون ۱۴ پرو مکس ازلحاظ حجم عرضه به بازار در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی بالاتر از تمامی گوشی‌های دیگر قرار گرفت. این اتفاق به‌وضوح نشان می‌دهد که اکثر مردم در بازارهای بین‌المللی تغییر عادت داده‌اند و اکنون ترجیح می‌دهند قوی‌ترین گوشی‌ها را بخرند.
طبق آمار، اپل در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۳ توانست ۲۶٫۵ میلیون دستگاه آیفون ۱۴ پرو مکس روانه‌ی بازار کند. هیچ‌یک از برندهای دیگر در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ دستگاهی نداشتند که حجم عرضه‌اش تا این حد چشمگیر باشد. در همین بازه‌ی زمانی حجم عرضه‌ی آیفون ۱۴ پرو به ۲۱ میلیون دستگاه رسید.

ردیفنام گوشیبرندحجم عرضه
۱آیفون ۱۴ پرو مکساپل۲۶٫۵ میلیون
۲آیفون ۱۴ پرواپل۲۱٫۰ میلیون
۳آیفون ۱۴اپل۱۶٫۵ میلیون
۴آیفون ۱۳اپل۱۵٫۵ میلیون
۵گلکسی A14سامسونگ۱۲٫۴ میلیون
۶گلکسی S23 اولتراسامسونگ۹٫۶ میلیون
۷گلکسی A14 5Gسامسونگ۹٫۰ میلیون
۸گلکسی A54 5Gسامسونگ۸٫۸ میلیون
۹گلکسی A34 5Gسامسونگ۷٫۱ میلیون
۱۰آیفون ۱۱اپل۶٫۹ میلیون
آمار این جدول به ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۳ مربوط است (منبع: مؤسسه‌ی Omdia)
در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۳، اپل هر چهار رتبه‌ی برتر را از‌آنِ خود کرد. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۳ به‌ترتیب با فروش ۱۶٫۵ و ۱۵٫۵ میلیون دستگاه در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. تفاوت درخورتوجهی بین سهم هر گوشی از بازار به‌چشم می‌خورد.
مردم سال گذشته به خرید گوشی‌های پرچم‌دار علاقه‌ی زیادی نداشتند؛ اما امسال شرایط تغییر کرده است
سال گذشته آیفون ۱۳ به پرفروش‌ترین گوشی دنیا تبدیل شد؛ موضوعی که نشان می‌داد مردم به خرید گوشی‌های قدرتمند پرچم‌دار علاقه ندارند و ترجیح می‌دهند سراغ دستگاهی بروند که قابلیت‌های مطلوب را با قیمت ارزان‌تر ارائه می‌دهد.
در چند سال اخیر، گوشی‌ها تغییر بزرگی تجربه نکرده‌اند و شرکت‌ها در هر نسل به بهبود دوربین و استفاده از پردازنده قدرتمندتر بسنده می‌کنند. این رویکرد باعث شده است تا مردم مثل قبل به به‌روزرسانی سالانه‌ی گوشی علاقه نداشته باشند. عبور قیمت موبایل از مرز ۱٬۰۰۰ دلار یکی دیگر از عواملی است که از تعویض سالانه‌ی آن‌ها جلوگیری می‌کند.
امروزه، مردم برای مدت‌زمان طولانی‌تری از گوشی خود استفاده می‌کنند؛ اما افراد زیادی پیدا می‌شوند که سراغ خرید گران‌ترین گوشی برندهایی مثل اپل و سامسونگ بروند؛ چون به‌دنبال دستیابی به بهترین قابلی
گلکسی A14 سامسونگ پس از آیفون‌های اپل در رتبه‌ی پنجم بازار قرار گرفت. سامسونگ ۱۲٫۴ میلیون دستگاه از این گوشی را دردسترس مشتریان قرار داد. گلکسی S23 اولترا، رقیب مستقیم آیفون ۱۴ پرو مکس، نیز با فروش ۹٫۶ میلیون واحدی رتبه‌ی ششم را ازآنِ خود کرد.

باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ‌یک از گوشی‌های چینی در ۱۰ جایگاه برتر جدول قرار نگرفتند. آمار نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های چینی در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۳ افت دورقمی درمقایسه‌با سال ۲۰۲۲ تجربه کرده است.

آمار درخشان اپل در حالی ثبت می‌شود که قیمت آیفون در اکثر نقاط دنیا افزایش پیدا کرده است. هم‌زمان بسیاری از افشاگران به افزایش قیمت موبایل اپل در نسل جدید نیز اشاره کرده‌اند. احتمالاً امسال افزایش قیمت گوشی سامسونگ و قیمت گوشی شیائومی را نیز شاهد خواهیم بود.
ت‌ها هستند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین