. . .

بحث و گفتگو «طاقچه» برای برخی کاربران با فیلترشکن در دسترس است [به‌روز رسانی: طاقچه رفع فیلتر شد]

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
144
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1
طاقچه

پس از اینکه اپلیکیشن «طاقچه» به دستور وزارت ارشاد از دسترس خارج شد، امروز برخی کاربران امکان مطالعه کتاب‌هایشان را با فیلترشکن پیدا کردند.

روز گذشته اپلیکیشن خرید آنلاین کتاب طاقچه از دسترس خارج شد. این اتفاق در پی اطلاعیه‌ی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی افتاد که در آن گفته شده بود این برنامه مجوز قانونی ندارد.
پس از این خبر، بسیاری از کاربران این برنامه از دسترسی به کتاب‌های خریداری‌شده و مطالعه آن‌ها بازماندند. طاقچه هم در حساب‌های کاربری خود اعلام کرد که بدون اخطار قبلی فیلتر شده اما کتاب‌ها و مدت اشتراک محفوظ است و از بین نرفته است.
فیلرینگ طاقچه

امروز سایت طاقچه با VPN در دسترس است. برخی از کاربران می‌گویند هم از شب گذشته با VPN می‌توانند به حساب‌های خود دسترسی داشته باشند و کتاب‌هایشان را مطالعه کنند. البته این فقط در مورد کتاب‌هایی است که از قبل دانلود شده باشند.
به نظر می‌رسد روی بعضی از اپراتورها می‌توان به این برنامه بدون vpn هم دسترسی داشت، اما همچنان همه کاربران نمی‌توانند با VPN هم به کتاب‌ها دسترسی داشته باشند. دسترسی به طاقچه بی‌نهایت هم امکان‌پذیر نیست.
از دسترس خارج شدن «طاقچه» پس از ماجرای انتشار عکسی از کارکنان این برنامه در فضای مجازی اتفاق افتاد. پلمب دفتر مرکزی دیجی‌کالا و تعلیق مجوز ازکی به‌خاطر انتشار عکس‌های کارکنان این استارتاپ‌ها هفته‌ی سختی را برای اقتصاد دیجیتال رقم زد.
به‌روز رسانی: طاقچه با ارسال نوتیفیکیشن به کاربران خود اعلام کرد رفع فیلتر شده است.
پیش از این هم رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده بود: «پیرو تعهد قضایی شرکت «خدمات هوشمند ایده طلایی هاتف معاصر»، مالک سکوی طاقچه به دادستانی مبنی بر رعایت مقررات جاری کشور و دریافت مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با موافقت این وزارتخانه مقرر شد که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نسبت به رفع مسدودسازی آن اقدام کند.»
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
2
بازدیدها
59

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین