چقدر دلپذیر است اگر موقعیتی پیش آید و شما بتوانید به دیگری بگویید "من به تو نیاز دارم."ما همیشه تصور میکنیم چون بزرگسال هستیم باید متکی به خود و آزاد بوده و به کسی محتاج نباشیم و شاید به این دلیل است که اکثر ما از درد تنهایی به جان آمدهایم، در حالی که نیاز داشتن امری بدیهی و طبیعی به شمار میآید و مهم است اگر به چیزی احتیاج داشته باشیم و بتوانیم آن را به زبان بیاوریم.
کاری که دوست داری و می دانی درست است را بکن و مسیرِ خودت را برو ، بگذار دیگران هم یاد بگیرند به جای اینکه زمانشان را به پای حسادت و قضاوت و تقلید ، تلف کنند ؛ دنبالِ اهداف و آرزوهایشان باشند گاهی تو به آسیب پذیریِ قرص جوشان می شوی و آدم ها با حرف ها و قضاوت هایشان مانندِ آب نزدیکشان که می شوی ؛ نابودت می کنند ! لازم است کمی دورتر بایستی و در سکوت ، کارِ خودت را بکنی . که گاهی آرامشِ انسان ، در همین ندیدن ها و نشنیدن هاست
چارلز بوکفسکی یه جا میگه؛
ما برای ادامه دادن هیچکسی را نداریم جز خودمان. شاید غم انگیز باشه، ولی در انتها همه یه روز با تمام وجود این واقعیت رو درک میکنند
طوفان های زندگیت باعث میشه تو "مجبور" بشی دوباره از نو شروع کنی این بار چیز های جدید بکاری تا دونه های بهتری سبز بشن و محصول بدن دوباره اون زمین حاصلخیز میشه و اینبار اونقدر بهتره که خدا رو بابت اون طوفان شکر میکنی :)
من به تو میگویم که قوی باشی و میدانم که گاهی کلمات، واقعا معجزه میکنند. من روزهای سخت زیادی دیدهام، رنجهای زیادی کشیدهام و اندوه زیادی را به جانم، خریدهام. من تا انتهای دردهای زیادی رفتهام، زخمهای زیادی را به جان لمس کرده و پایان اندوههای زیادی را به چشم، دیدهام. من به تو میگویم که قوی باشی چون دیدهام که تمام مسیرهای درد، به مقصدهای خوبی میرسند و هیچ مسیری خالی از امّید نیست. که هیچ شبی بدون ماه و هیچ ماهی، بدون خورشید نیست. من به تو میگویم که قوی باش و ایمان دارم که گاهی کلمات، واقعا معجزه میکنند...
_نرگس صرافیان طوفان
همه چی درست میشه، شاید امروز نه ولی در نهایت میشه تا دندون دارید بخندید تا چشم دارید ببینید تا گوش دارید گوش کنید تا سالمید زندگی کنید یادت باشه دنیا منتظر هیچکس نمیمونه، پس به لبخند زدن ادامه بده، يه روزى زندگى از ناراحت كردنت خسته ميشه
بعضی از آدمها در نگاه اول یک رنگ به نظر می آیند و زمانی می فهمی یک رنگ نبوده اند که به آنها محبت ها کرده ای و از آنها ضربه ها خورده ای بعضی ها نیز در نگاه اول زرنگ به نظر می آیند و زمانی می فهمی زرنگ نبوده اند که به آنها بی مهری ها کرده ای مراقب قضاوتها و برداشتهای اولیه خود از آدمها باشیم قبل از آنکه در حق کسی بیهوده محبت کنیم و در حق کسی بیهوده بی مهری بیشترین و تلخ ترین قسمت از تقدیر و سرنوشت ما از همین شناخت ها ، برداشت ها و قضاوتهای اولیه ما از آدمها شکل میگیرد و رقم میخورد... قانون های نانوشته ✍شهرام شریف پیران