. . .

خبر کنسرت کیهان کلهر

تالار اخبار موسیقی

رهایش

رمانیکی حامی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
615
تاریخ ثبت‌نام
2021-07-04
آخرین بازدید
موضوعات
259
نوشته‌ها
612
راه‌حل‌ها
3
پسندها
2,094
امتیازها
383
محل سکونت
قلب دریا
وب سایت
romanik.ir

  • #1
کیهان کلهر، نوازنده شناخته شده موسیقی ایرانی از برگزاری تازه‌ترین کنسرت خود در ششم مرداد سال جاری در قالب یک اجرای آنلاین خبر داده است.
به گزارش تجارت‌نیوز، تازه‌ترین کنسرت آنلاین کیهان کلهر ششم مرداد سال جاری با همراهی اردال ارزنجان، نوازنده ترکیه‌ای ساز «باغلاما» پیش روی مخاطبان قرار داده می‌شود.

صفحه رسمی کیهان کلهر با اعلام این خبر نوشت: «به اطلاع شما عزیزان می‌رسانیم که پس از سه کنسرت آنلاین کیهان کلهر در موزه آبگینه و کاخ چهلستون و خانه اتحادیه، این بار به همراهی اردال ارزنجان به تاریخ ششم مردادماه، رأس ساعت ۲۱ و ۳۰ ‌دقیقه در خدمت شما مخاطبان گرانقدر هستیم.»

ساز تخصصی کیهان کلهر کمانچه است و افزون بر آن تنبور، سه‌تار و شاه‌کمان نیز می‌نوازد. کلهر با هنرمندان نامی ایرانی همانند محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، علی‌اکبر مرادی، علیرضا افتخاری، ایرج بسطامی، همایون شجریان، مجید خلج و اعضای گروه دستان آهنگسازی و نوازندگی کرده ‌است.

او در زمینه آهنگسازی برای موسیقی متن فیلم هم فعالیت داشته‌ است. همکاری هنری او با هنرمندان گوناگون از فرهنگ‌های دیگر از جمله اردال ارزنجان از ترکیه، شجاعت حسین‌خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالیم قاسمف از جمهوری آذربایجان، بروکلین رایدر از آمریکا، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس و گروه سازهای بادی هلند، او را به هنرمندی بین‌المللی تبدیل کرده ‌است.
کیهان کلهر و اردال ارزنجان طی سال‌های اخیر کنسرت‌های متعددی را در ایران و کشورهای مختلف برگزار کرده بودند که اغلب این برنامه‌ها با استقبال خوب مخاطبان نیز مواجه شده بود.

کیهان کلهر با آلبوم‌های بی تو بسر نمی‌شود، فریاد، باران و فراتر از نقشه جغرافیا که در آنها به‌عنوان آهنگساز و نوازنده نقش داشته نامزد جایزه گرمی شده ‌است. در پنجاه‌ونهمین مراسم جایزه گرمی، کیهان کلهر به همراه گروه جاده ابریشم به رهبری یویوما توانستند با آلبوم «sing me home» موفق به کسب جایزه گرمی بهترین موسیقی جهانی شوند.

منبع: شهروند
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین