. . .

معرفی کتاب دختری با هفت اسم نوشته هیئون سئولی

تالار متفرقه ادبیات
ژانر اثر
  1. تاریخی
🔻 مشخصات کتاب دختری با هفت اسم 📖

▪️نویسنده: هیئون سئولی
▪️ مترجم: الهه علوی
▪️نشر کوله پشتی
Screenshot_۲۰۲۳۰۲۲۷-۱۹۰۵۴۲_Chrome.jpg

______________________________________________
درباره کتاب:

کتاب دختری با هفت اسم خودزندگی‌نامهٔ هیئون سئو، دختری اهل کره شمالی است. او ضمن روایت زندگی خود ما را با وضعیت سیاسی ـ اجتماعی کشورش، کره شمالی، آشنا می‌کند. او توصیف سرگذشت خود را از کودکی‌اش با شرح جزئیات محل زندگی، خانواده و مدرسه‌هایی که در آنها درس خوانده آغاز می‌کند. ما در ابتدای داستان، #کره_شمالی را از نگاه کودکانۀ او می‌بینیم.

باوجوداینکه وضعیت سیاسی ـ اجتماعی حاکم بر این کشور و حجم ناآگاهی مردم کره از آنچه بر آنها می‌گذرد برای مخاطب باورکردنی نیست، اما هرچه بیشتر با نویسنده و رشد آگاهی او در طی سال‌های نوجوانی و جوانی‌اش همراه می‌شویم، آنچه در کره شمالی تاکنون رخ داده برای ما باورپذیرتر می‌شود.

درواقع دلیل نام‌گذاری کتاب، تعداد اسم‌هایی است که او در برهه‌های مختلف زندگی‌اش، در خارج از مرزهای کره شمالی، برای محافظت از جانش از آنها استفاده می‌کند. این مسئله نشان‌دهندهٔ مشکلات هویتی مهاجران کره شمالی است.

این اثر در سال ۲۰۱۵ نامزد جایزه بهترین خود‌زندگی‌نامه به انتخاب گودریدز (یک شبکه اجتماعی کتاب که کاربران در آن کتاب‌هایی را که خوانده‌اند، پیدا می‌کنند، به کتاب‌ها امتیاز می‌دهند و کتاب‌های محبوب خود را به دوستان خود توصیه می‌کنند)شد.
 

Thumbelina

رمانیکی پیشرو
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
الینا فری
آزمایشی
مدیرتالار آموزش
شناسه کاربر
3925
تاریخ ثبت‌نام
2023-01-14
آخرین بازدید
موضوعات
438
نوشته‌ها
573
پسندها
465
امتیازها
278
محل سکونت
سرزمین پریان

  • #2
بخشی از کتاب

دست‌های ما را کشید، هُلمان داد و از اتاق بیرون کرد. مادرم پشت‌ سرش بود و مثل بید می‌لرزید. آسمان صاف بود. غروب شده بود و هوا رو به تاریکی می‌رفت. مین‌هو هنوز گیج خواب بود.

به خیابان رفتیم و سرمان را سمت خانه چرخاندیم. تنها چیزی که به چشم می‌خورد دود سیاه روغنی بود که از پنجرۀ آشپزخانه بیرون می‌زد و شعله‌های سیاه آتش که روی دیوارهای بیرون خانه زبانه می‌کشید.

در کمال تعجب دیدم پدرم با عجله سمت خانه برگشت.
صدای غرش عجیبی مثل هجوم طوفان از داخل خانه به‌ گوش رسید. صدایی مثل بوم.

کاشی‌های یک قسمت از سقف فرو ریخت، و گلوله‌ای از آتش مثل یک گل نارنجی‌ رنگ شن به آسمان پرتاب شد و خیابان را روشن کرد. یک قسمت از خانه غرق در آتش شد و دود غلیظ و سیاهی از بقیۀ پنجره‌ها بیرون زد.
 
آخرین ویرایش:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین