انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
آموزش
آموزش نویسندگی
مطالب آموزش نویسندگی
چطور دیالوگ بنویسیم؟
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote=". MaHta ." data-source="post: 60602" data-attributes="member: 777"><p><h2><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">4. اهداف، ترسها و خواسته های شخصیت ها را در دیالوگ وارد کنید</span></span></h2><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">به یاد داشته باشید که شخصیت ها همیشه لازم نیست صادق یا مشتاق گفتگو باشند. آنها ممکن است رمزآلود و گمراه کننده صحبت کنند. آنها می توانند با سؤال و پاسخ های طفره آمیز یکدیگر را فریب دهند. این به خصوص در مورد گفت و گوهایی صدق پیدا می کند که شخصیت ها سطوح مختلفی از قدرت را در اختیار داشته باشند (برای مثال در بازجویی یا بازرسی در دادگاه).</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">مانند یک راوی غیرقابل اعتماد، یک شخصیت غیرقابل اعتماد در گفتگو می تواند بنا به انگیزه شخصی خود اطلاعات دروغ را به شخصیت اصلی داستان شما بدهد. در هر گفت و گو، به خاطر داشته باشید که چه چیزی در هر شخصیت انگیزه ایجاد می کند.</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">قبل از شروع به نوشتن بخش مهم گفتگو، از خود بپرسید:</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><ul> <li data-xf-list-type="ul"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">هر شخصیت در این مرحله از داستان چه می خواهد؟ از چه می هراسد؟</span></span></li> <li data-xf-list-type="ul"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">چگونه ممکن است اهداف، ترسها و خواسته های هر شخصیت تغییر کند یا بر این مکالمه خاص تأثیر بگذارد؟</span></span></li> </ul><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">هنگامی که مکالمات شخصیت ها را به مسیر و اهداف شخصی آنها در داستان خود پیوند می دهید، حتی اگر به طور ناخودآگاه اینکار انجام شود، این به شما کمک می کند گفتگوهای جهت دارتر و هدفمندتری بنویسید. این امر به ویژه در ژانرهایی مانند جنایت و رمز و راز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، جایی که کسب اطلاعات شخصیت ها از دیگران بخش بزرگی از روایت را تشکیل می دهد.</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><h2><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">5: مفاهیم ضمنی را برای حرکات و جلوه های ظریف بکار گیرید.</span></span></h2><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">مفاهیم ضمنی در دیالوگ "چِرایی" نهفته در گفتگوهای شخصیت های اصلی است. به عنوان مثال، اگر یک فرد مشکوک به خیانت همسرش است، این بی اعتمادی می تواند مفهوم ضمنی مکالمه ای بی ربط درباره قرار شام با دوستانشان باشد. این مفهوم ضمنی تغییر روند گفتگو را توضیح می دهد:</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">در حالی که لبخند میزد گفت: "محمد و مریم شنبه برای شام دعوت كردن."</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">"چی؟ دوباره؟ این سومین باره که دعوت می کنن تو این ماه. به نظر هیجان زده میای. "</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Parastoo'">در اینجا، مفهوم ضمنی سوء ظن و بی اعتمادی گفتگو را جالب می کند. مکالمه ای خسته کننده در مورد برنامه های شام به داستانی در مورد حسادت و سوءتفاهم تبدیل می شود.</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE=". MaHta ., post: 60602, member: 777"] [HEADING=1][SIZE=15px][FONT=Parastoo]4. اهداف، ترسها و خواسته های شخصیت ها را در دیالوگ وارد کنید[/FONT][/SIZE][/HEADING] [SIZE=15px][FONT=Parastoo]به یاد داشته باشید که شخصیت ها همیشه لازم نیست صادق یا مشتاق گفتگو باشند. آنها ممکن است رمزآلود و گمراه کننده صحبت کنند. آنها می توانند با سؤال و پاسخ های طفره آمیز یکدیگر را فریب دهند. این به خصوص در مورد گفت و گوهایی صدق پیدا می کند که شخصیت ها سطوح مختلفی از قدرت را در اختیار داشته باشند (برای مثال در بازجویی یا بازرسی در دادگاه). مانند یک راوی غیرقابل اعتماد، یک شخصیت غیرقابل اعتماد در گفتگو می تواند بنا به انگیزه شخصی خود اطلاعات دروغ را به شخصیت اصلی داستان شما بدهد. در هر گفت و گو، به خاطر داشته باشید که چه چیزی در هر شخصیت انگیزه ایجاد می کند. قبل از شروع به نوشتن بخش مهم گفتگو، از خود بپرسید:[/FONT] [/SIZE] [LIST] [*][SIZE=15px][FONT=Parastoo]هر شخصیت در این مرحله از داستان چه می خواهد؟ از چه می هراسد؟[/FONT][/SIZE] [*][SIZE=15px][FONT=Parastoo]چگونه ممکن است اهداف، ترسها و خواسته های هر شخصیت تغییر کند یا بر این مکالمه خاص تأثیر بگذارد؟[/FONT][/SIZE] [/LIST] [SIZE=15px][FONT=Parastoo]هنگامی که مکالمات شخصیت ها را به مسیر و اهداف شخصی آنها در داستان خود پیوند می دهید، حتی اگر به طور ناخودآگاه اینکار انجام شود، این به شما کمک می کند گفتگوهای جهت دارتر و هدفمندتری بنویسید. این امر به ویژه در ژانرهایی مانند جنایت و رمز و راز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، جایی که کسب اطلاعات شخصیت ها از دیگران بخش بزرگی از روایت را تشکیل می دهد.[/FONT] [/SIZE] [HEADING=1][SIZE=15px][FONT=Parastoo]5: مفاهیم ضمنی را برای حرکات و جلوه های ظریف بکار گیرید.[/FONT][/SIZE][/HEADING] [SIZE=15px][FONT=Parastoo]مفاهیم ضمنی در دیالوگ "چِرایی" نهفته در گفتگوهای شخصیت های اصلی است. به عنوان مثال، اگر یک فرد مشکوک به خیانت همسرش است، این بی اعتمادی می تواند مفهوم ضمنی مکالمه ای بی ربط درباره قرار شام با دوستانشان باشد. این مفهوم ضمنی تغییر روند گفتگو را توضیح می دهد: در حالی که لبخند میزد گفت: "محمد و مریم شنبه برای شام دعوت كردن." "چی؟ دوباره؟ این سومین باره که دعوت می کنن تو این ماه. به نظر هیجان زده میای. " در اینجا، مفهوم ضمنی سوء ظن و بی اعتمادی گفتگو را جالب می کند. مکالمه ای خسته کننده در مورد برنامه های شام به داستانی در مورد حسادت و سوءتفاهم تبدیل می شود.[/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
آموزش
آموزش نویسندگی
مطالب آموزش نویسندگی
چطور دیالوگ بنویسیم؟
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین