. . .

معرفی چشمه شش پیر

تالار گردشگر ایران

A.i.h

رمانیکی جذاب
رمانیکی
شناسه کاربر
163
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-21
آخرین بازدید
موضوعات
102
نوشته‌ها
451
پسندها
673
امتیازها
240
محل سکونت
...

  • #1
شش پیر سپیدان کجاست
یکی از مهم ترین منابع آبی استان فارس چشمه شش پیر است که در 5 کیلومتری شهر اردکان واقع شده است. این چشمه زیبا و پرآب طبیعتی بی مثال دارد که هر بیننده ای از تماشای آن به وجد می آید. آب این چشمه از کوه های اطراف سرچشمه می گیرد و از میان شکاف های کوه به آرامی به سمت پایین سرازیر می شود و در ادامه راه دریاچه و رودخانه ای خروشان را می توان دید. این آب در ادامه مسیر به رود کوچک اردکان می پیوندد.



چشمه شش پیر



چشمه شش پیر



وجود سنگ نوشته ای که از دوران قاجار در اطراف چشمه حکاکی شده، نشان از آن دارد که در این دوره جوی آبی از این مکان به شیراز می رفته؛ اهالی محلی معتقدند که در گذشته 6 انسان مقدس در این منطقه به داخل غاری رفته اند و سپس دهانه غار ناگهان بسته شده و بعد از این حادثه، چشمه از زیر کوه سرازیر گشته که به شش پیر شهرت پیدا کرده است.
درختان سر به فلک کشیده و فضای سبز خوش منظری که اطراف این چشمه وجود دارد، آن را به تفرجگاهی محبوب تبدیل نموده که آخر هفته ها به مکانی برای پیک نیک تبدیل می شود. اطراف این چشمه آلاچیق هایی برای مسافران در نظر گرفته شده تا بتوانند در آن چادر زده و اسکان پیدا کنند. بهترین زمان سفر به این مکان برای گردشگران تور شیراز بهار و تابستان است که افزون بر هوایی مطبوع، زیبایی های محیط نیز به بیشترین حد خود می رسد. دریاچه شش پیر امکان ماهیگیری را برای افراد فراهم نموده و یکی از تفریحات مهیج منطقه به حساب می آید؛ اما گردشگران تور داخلی باید توجه داشته باشند که در این مکان شنا کردن ممنوع است زیرا شاخه ها و ریشه هایی در دل آب مدفون هستند که امکان دارد دست و پای شناگران در میان آن ها گیر کرده و سبب غرق شدن شناگران شود. به سبب چشم انداز شگفت انگیز دریاچه شش پیر آن را عروس دریاها نیز می نامند.



چشمه شش پیر


تقدس چشمه شش پیر
جالب است بدانید که چشمه شش پیر سپیدان شیراز نزد اهالی محلی بسیار محترم است به گونه ای که در روزهای خاصی از سال در این مکان گرد هم آمده و به توزیع نذورات خود می پردازند. برخی هم برای رسیدن به خواسته های قلبی خود در این مکان شمع روشن می کنند.



چشمه شش پیر



آدرس چشمه شش پیر
شیراز/ شهرستان سپیدان/ شهر اردکان/ 8 کیلومتری روستای برشنه/ تفریحگاه چشمه شش پیر
 
نام موضوع : چشمه شش پیر دسته : گردشگر ایران

A.i.h

رمانیکی جذاب
رمانیکی
شناسه کاربر
163
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-21
آخرین بازدید
موضوعات
102
نوشته‌ها
451
پسندها
673
امتیازها
240
محل سکونت
...

  • #2
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
75
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
262
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
345

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین