انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
آموزش
آموزش نویسندگی
متفرقه آموزش نویسندگی
چرا عاشق نوشتن می شویم؟
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="ARA.O.O" data-source="post: 51152" data-attributes="member: 300"><p>راستی فکر کردهاید که چرا <strong>نوشتن</strong> تا این اندازه دلفریب است و نویسندگان حرفهای تاب دل کندن از آن را ندارند؟</p><p></p><p>من فکر میکنم یک دلیل آن تنوع بالایی است که با نوشتن تجربه میشود. ما آدمها شیفتۀ تنوع و آزمودن چیزهای تازهایم (البته که بسیاری از ما میل به نوجویی را به تدریج از یاد میبریم). نوشتن پاسخیست به این میل پُررنگ.</p><p></p><p>علاوه بر اینکه نوشتن هر ایده و داستانی در ذات خود با تنوع عجین شده؛ انواع مختلف نوشتن نیز این تنوع را رنگارنگ و چندوجهی کرده است.</p><p></p><p>تقریباً هیچ نویسندهای را نمیبینید که چنگی به گونههای نوشتاری مختلف نینداخته باشد. شاید به خاطر داشتن روحی سرکش و ناآرام که در جستجوی بهترین ابزار برای بیان خویشتن است؛ یا شاید فوران قریحۀ سرشاری که باعث میشود نویسندههای حرفهای طبع خود را در انواع مختلف متنآفرینی بیازمایند. اما بیشازهمه ماجرا زیر سر تنوع بیمنتی است که قلم و دوات به ما عرضه میکند.</p><p></p><p>خلاصه اینکه درگه نوشتن، درگه نومیدی نیست.</p><p></p><p>ممکن است نویسندهای که خودش را در شعر بیمایه میبیند نثرنویس قهاری بشود، داستاننویسِ کمذوق ممکن است مقالهنویس درخشانی بشود و…</p><p></p><p>کمتر نویسندهای در تمام گونهها کاملاً موفق بوده و در سبد هر قلمزنی یکی دو گونۀ نوشتاری بیشتر جا گرفته است.</p><p></p><p>بهزعم من بهتر است هر کسی که سودای نوشتن را در سر دارد هرازگاهی طبع خودش را در یکی از قالبها بیازماید.</p><p></p><p>با این کار علاوهبراینکه ممکن است با بخشهای تازهای از استعداد خود روبهرو شود، میتواند با وام گرفتن از گونههای مختلف، ایدههای تازهای را وارد قالب موردعلاقه و اصلیاش بکند.</p><p></p><p>مثلاً نقش شعر در نوشتن نثر خوب غیرقابل کتمان است. <strong>جستارنویسی</strong> که شعر میخواند، قطعاً ذوق و ظرافت زبانی بیشتری خرج میدهد.</p><p></p><p>نمونههای درخشان نویسندگان تنوعطلب کم نیستند؛ بگذارید از برخی نویسندههای محبوبم مثال بزنم و از برخی آثار موردعلاقهام نام ببرم:</p><p></p><h4><strong>ماریو بارگاس یوسا</strong> به عنوان غول ادبیات داستانی، نقدها و مقالات سیاسی استخوانداری نوشته و همین حالا هم هر هفته در روزنامههای مهم دنیا دربارۀ موضوعات مهم روز اظهار نظر میکند.</h4> <h4><strong>برخی از آثار:</strong> جنگ آخرالزمان | چرا ادبیات؟ | سور بز | یادداشتهای عراق | موجآفرینی | قهرمان فروتن</h4><h4></h4><h4><strong>پیر پائولو پازولینی</strong> ضمن نوشتن تعدادی از بهترین فیلمنامههای جهان، چندین جلد کتاب شعر و صدها یادداشت سیاسی از خودش بر جای گذاشته.</h4> <h4><strong>برخی از آثار:</strong> فیلمهای ادیپ و دکامرون و سالو و غیره | مجموعه شعر خویشاوندی با خورشید و باران</h4><h4></h4><h4><strong>آلبر کامو</strong> در کنار داستان معروفش بیگانه، صدها مقاله فلسفی و سیاسی هم نوشته. راستی نمایشنامه هم نوشته.</h4> <h4>برخی از آثار: بیگانه | طاعون | مجموعه یادداشتها | کالیگولا</h4><h4></h4><h4><strong>بیژن نجدی</strong> به عنوان نویسندۀ یکی از بهترین مجموعه داستان کوتاههای فارسی هر نوشتهاش درسنامه زیبانویسی است. مصداق بارز نویسندهای که زیبایی و ظرافت شعر را وارد داستان کرده و شاهکار آفریده.</h4> <h4><strong>برخی از آثار:</strong> یوزپلنگانی که با من دویدهاند | واقعیت رویای من است</h4><h4></h4><h4><strong>بهمن فرسی </strong>یکی از مهمترین نمایشنامهنویسهای تاریخ ایران است. اشعار بسیاری سروده. یکی از مهمترین رمانهای تاریخ ادبیات ایران را نوشته. در داستان کوتاه چیرهدست است. حیدربابای شهریار را هنرمندانه به فارسی ترجمه کرده و یادداشتهایش خواندنیاند. <em><strong>نادر نادرپور</strong> گفته فرسی از بابت توش و توان پرداختن به هنرها، «هنرمندی از تبار همهفنحریفان رنسانسی»ست.</em></h4> <h4><strong>برخی از آثار: </strong>شب یک شب دو | دوازدهمی | زیر دندان سگ | آرامسایشگاه | جور هندستان | با شما نبودم | موش | نسیان</h4><h4></h4><h4><strong>شاهرخ مسکوب </strong>یکی از مهمترین جستارنویسهای ایرانیست. آثارش از بهترین نمونههای نثر فارسی معاصرند. با کتاب روزها در راه که مجموعه یادداشتهای روزانۀ اوست هدیۀ کمنظیری را به تاریخ معاصر ایران پیشکش کرده است.</h4> <h4><strong>برخی از آثار:</strong> روزها در راه | مسافرنامه | در حال و هوای جوانی | در کوی دوست | ترجمۀ خوشههای خشم</h4><h4></h4><h4><strong>قاسم هاشمی نژاد </strong>مهمترین رمان پلیسی ایران را نوشته. نقدهای ادبیاش را میتوان از بهترین نقدهای فارسی دانست و در کنار اینها، نویسندۀ متونی مهم دربارۀ ادبیات کلاسیک است، و حتی کتابی را هم دربارۀ عرفان و خودکاوی ترجمه کرده.</h4> <h4><strong>برخی از آثار:</strong> رمان فیل در تاریکی | کتاب بوته بر بوته | داستان خیرالنسا | سیبی و دو آینه </h4><h4></h4><h4><strong>سعید عقیقی </strong>به عنوان یکی از باسوادترین منتقدان سینمای ایران. فیلمنامۀ یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران را نوشته و کتاب شعر هم دارد.</h4> <h4><strong>برخی از آثار:</strong> فیلمنامۀ شبهای روشن | کتاب شعر از سر بیحواسی | کتاب معیار نقد معماری نقد</h4><h4></h4><h4><strong>جعفر مدرس صادقی </strong>داستاننویسِ پرکار و ثابتقدمیست. در تصحیح متون کلاسیک موفق عمل کرده و مقالات شمس و تفسیر عتیق نیشابوری، دو نمونه از آن است. دربارۀ فن نگارش هم کتاب نوشته.</h4> <h4><strong>برخی از آثار:</strong> داستان گاوخونی | ویرایش تفسیر عتیق نیشابوری | اندر آداب نوشتار</h4><h3></h3><p>شروع کنید و به تناوب، نویسندگیِ داستانی و غیرداستانی و شعر و نثر و ترجمه و رمان و داستان کوتاه و متن آموزشی و نقد و جستار و مقاله و نمایشنامه و فیلمنامه و غیره را بیازمایید.</p><p></p><p>لذت نوشتن در تنوع بالای آن است.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ARA.O.O, post: 51152, member: 300"] راستی فکر کردهاید که چرا [B]نوشتن[/B] تا این اندازه دلفریب است و نویسندگان حرفهای تاب دل کندن از آن را ندارند؟ من فکر میکنم یک دلیل آن تنوع بالایی است که با نوشتن تجربه میشود. ما آدمها شیفتۀ تنوع و آزمودن چیزهای تازهایم (البته که بسیاری از ما میل به نوجویی را به تدریج از یاد میبریم). نوشتن پاسخیست به این میل پُررنگ. علاوه بر اینکه نوشتن هر ایده و داستانی در ذات خود با تنوع عجین شده؛ انواع مختلف نوشتن نیز این تنوع را رنگارنگ و چندوجهی کرده است. تقریباً هیچ نویسندهای را نمیبینید که چنگی به گونههای نوشتاری مختلف نینداخته باشد. شاید به خاطر داشتن روحی سرکش و ناآرام که در جستجوی بهترین ابزار برای بیان خویشتن است؛ یا شاید فوران قریحۀ سرشاری که باعث میشود نویسندههای حرفهای طبع خود را در انواع مختلف متنآفرینی بیازمایند. اما بیشازهمه ماجرا زیر سر تنوع بیمنتی است که قلم و دوات به ما عرضه میکند. خلاصه اینکه درگه نوشتن، درگه نومیدی نیست. ممکن است نویسندهای که خودش را در شعر بیمایه میبیند نثرنویس قهاری بشود، داستاننویسِ کمذوق ممکن است مقالهنویس درخشانی بشود و… کمتر نویسندهای در تمام گونهها کاملاً موفق بوده و در سبد هر قلمزنی یکی دو گونۀ نوشتاری بیشتر جا گرفته است. بهزعم من بهتر است هر کسی که سودای نوشتن را در سر دارد هرازگاهی طبع خودش را در یکی از قالبها بیازماید. با این کار علاوهبراینکه ممکن است با بخشهای تازهای از استعداد خود روبهرو شود، میتواند با وام گرفتن از گونههای مختلف، ایدههای تازهای را وارد قالب موردعلاقه و اصلیاش بکند. مثلاً نقش شعر در نوشتن نثر خوب غیرقابل کتمان است. [B]جستارنویسی[/B] که شعر میخواند، قطعاً ذوق و ظرافت زبانی بیشتری خرج میدهد. نمونههای درخشان نویسندگان تنوعطلب کم نیستند؛ بگذارید از برخی نویسندههای محبوبم مثال بزنم و از برخی آثار موردعلاقهام نام ببرم: [HEADING=3][B]ماریو بارگاس یوسا[/B] به عنوان غول ادبیات داستانی، نقدها و مقالات سیاسی استخوانداری نوشته و همین حالا هم هر هفته در روزنامههای مهم دنیا دربارۀ موضوعات مهم روز اظهار نظر میکند. [B]برخی از آثار:[/B] جنگ آخرالزمان | چرا ادبیات؟ | سور بز | یادداشتهای عراق | موجآفرینی | قهرمان فروتن[/HEADING] [HEADING=3][/HEADING] [HEADING=3][B]پیر پائولو پازولینی[/B] ضمن نوشتن تعدادی از بهترین فیلمنامههای جهان، چندین جلد کتاب شعر و صدها یادداشت سیاسی از خودش بر جای گذاشته. [B]برخی از آثار:[/B] فیلمهای ادیپ و دکامرون و سالو و غیره | مجموعه شعر خویشاوندی با خورشید و باران[/HEADING] [HEADING=3][/HEADING] [HEADING=3][B]آلبر کامو[/B] در کنار داستان معروفش بیگانه، صدها مقاله فلسفی و سیاسی هم نوشته. راستی نمایشنامه هم نوشته. برخی از آثار: بیگانه | طاعون | مجموعه یادداشتها | کالیگولا[/HEADING] [HEADING=3][/HEADING] [HEADING=3][B]بیژن نجدی[/B] به عنوان نویسندۀ یکی از بهترین مجموعه داستان کوتاههای فارسی هر نوشتهاش درسنامه زیبانویسی است. مصداق بارز نویسندهای که زیبایی و ظرافت شعر را وارد داستان کرده و شاهکار آفریده. [B]برخی از آثار:[/B] یوزپلنگانی که با من دویدهاند | واقعیت رویای من است[/HEADING] [HEADING=3][/HEADING] [HEADING=3][B]بهمن فرسی [/B]یکی از مهمترین نمایشنامهنویسهای تاریخ ایران است. اشعار بسیاری سروده. یکی از مهمترین رمانهای تاریخ ادبیات ایران را نوشته. در داستان کوتاه چیرهدست است. حیدربابای شهریار را هنرمندانه به فارسی ترجمه کرده و یادداشتهایش خواندنیاند. [I][B]نادر نادرپور[/B] گفته فرسی از بابت توش و توان پرداختن به هنرها، «هنرمندی از تبار همهفنحریفان رنسانسی»ست.[/I] [B]برخی از آثار: [/B]شب یک شب دو | دوازدهمی | زیر دندان سگ | آرامسایشگاه | جور هندستان | با شما نبودم | موش | نسیان[/HEADING] [HEADING=3][/HEADING] [HEADING=3][B]شاهرخ مسکوب [/B]یکی از مهمترین جستارنویسهای ایرانیست. آثارش از بهترین نمونههای نثر فارسی معاصرند. با کتاب روزها در راه که مجموعه یادداشتهای روزانۀ اوست هدیۀ کمنظیری را به تاریخ معاصر ایران پیشکش کرده است. [B]برخی از آثار:[/B] روزها در راه | مسافرنامه | در حال و هوای جوانی | در کوی دوست | ترجمۀ خوشههای خشم[/HEADING] [HEADING=3][/HEADING] [HEADING=3][B]قاسم هاشمی نژاد [/B]مهمترین رمان پلیسی ایران را نوشته. نقدهای ادبیاش را میتوان از بهترین نقدهای فارسی دانست و در کنار اینها، نویسندۀ متونی مهم دربارۀ ادبیات کلاسیک است، و حتی کتابی را هم دربارۀ عرفان و خودکاوی ترجمه کرده. [B]برخی از آثار:[/B] رمان فیل در تاریکی | کتاب بوته بر بوته | داستان خیرالنسا | سیبی و دو آینه [/HEADING] [HEADING=3][/HEADING] [HEADING=3][B]سعید عقیقی [/B]به عنوان یکی از باسوادترین منتقدان سینمای ایران. فیلمنامۀ یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران را نوشته و کتاب شعر هم دارد. [B]برخی از آثار:[/B] فیلمنامۀ شبهای روشن | کتاب شعر از سر بیحواسی | کتاب معیار نقد معماری نقد[/HEADING] [HEADING=3][/HEADING] [HEADING=3][B]جعفر مدرس صادقی [/B]داستاننویسِ پرکار و ثابتقدمیست. در تصحیح متون کلاسیک موفق عمل کرده و مقالات شمس و تفسیر عتیق نیشابوری، دو نمونه از آن است. دربارۀ فن نگارش هم کتاب نوشته. [B]برخی از آثار:[/B] داستان گاوخونی | ویرایش تفسیر عتیق نیشابوری | اندر آداب نوشتار[/HEADING] [HEADING=2][/HEADING] شروع کنید و به تناوب، نویسندگیِ داستانی و غیرداستانی و شعر و نثر و ترجمه و رمان و داستان کوتاه و متن آموزشی و نقد و جستار و مقاله و نمایشنامه و فیلمنامه و غیره را بیازمایید. لذت نوشتن در تنوع بالای آن است. [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
آموزش
آموزش نویسندگی
متفرقه آموزش نویسندگی
چرا عاشق نوشتن می شویم؟
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین