5. چه چیزی مانع اجرای نقشه او است؟
بازیگر باسابقه، درِ گوشی به شخصیت اصلی اعلام میکند به شرطی حاضر به راهنمایی او میشود که شخصیت اصلی، از پذیرفتن ایفای نقش در فیلم کارگردان مشهور خودداری کند، و جای خود را به او بدهد.
در این وضع، شخصیت اصلی در برزخ اسیر میشود. اگر از بازیگر باسابقه کمک نگیرد، احتمال دارد کارگردان مشهور اصلاً بازی او را نپسندد و او را برای بازی در فیلم انتخاب نکند.
اگر از بازیگر با سابقه کمک بگیرد، حتی در صورت دعوت کارگردان مشهور، بنا بر قولی که داده، مجبور است از پذیرفتن نقش خودداری کند. او در تنگنایی افتاده است که باید به سرعت برای خروج از آن، چارهای بیندیشد...
به همین طریق، میتوان پایههای
داستان را تا بحران و گرهگشایی استوار ساخت. اغلب نویسندههای نوقلم، در یافتن ایده، شروع
داستان و پیشبرد آن به راهنمایی نیاز دارند.
اگر این سه مرحله به خوبی پیش برود، معمولاً در حین نوشتن، پایانبندیهای متفاوت در ذهن
داستاننویس شکل خواهد گرفت.
پیشنهاد میشود فعلاً فقط روی یافتن ایده و پرورش آن تمرکز کنید، و پرداختن به پایانبندی را به مراحل بعد واگذارید. به عبارتی، برای اتمام
داستان خود، وسواس به خرج ندهید.
دنبال اختتامیههای شگفتآور نباشید، و از گرهگشاییهای ساده و در دسترس استقبال کنید. در آینده، در خصوص پایان دادن
داستان نیز، آموزشهای تکمیلی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
اکنون نوبت شما است. با تقلید از این روند، اما با سلیقه و دانش خودتان، به این پنج پرسش پاسخهای متفاوت بدهید تا با گسترش ایده اولیه، برای نوشتن
داستان آماده شوید.