انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
عمومی
انیمه و انیمیشن
متفرقه انیمه و انیمیشن
همه چیز درمورد انیمیشن
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="Like crazy&lt;3" data-source="post: 94693" data-attributes="member: 1249"><p><h2>انواع انیمیشن ۱ بعدی</h2> <ol> <li data-xf-list-type="ol"><strong>انیمیشن سنتی:</strong> انیمیشنهای سنتی، یک نمونه از روشهای ساخت انیمیشن بودند که توسط انیماتورهای سده بیستم استفاده میشد، که در اون یک فریم منحصر به فرد در انیمیشن نقاشی میشد و هر نقاشی یا فریم کمی با نقاشی قبلی تفاوت داشت و وقتی که این نقاشیها پشت سرهم با یک سرعت خاص پلی میشدند این توهم حرکت رو به وجود میآوردند.</li> <li data-xf-list-type="ol"><strong>انیمیشنهای محدود شده:</strong> این انیمیشنها همون طور که از اسمشون پیداست سعی بر کم کردن تعداد تصاویر نقاشی شده داشتند، در کنار کمتر کردن تعداد تصاویر موجب کمتر شدن حالت شناور و روان در انیمیشن میشود. این تکنیک توسط یک هنرمند در ایالات متحدهٔ آمریکا توسط استودیوی United Production of America در سال ۱۹۵۱ تولید شد.</li> <li data-xf-list-type="ol"><strong>انیمیشن روتوسکوپ (Rotoscoping):</strong> این نوع روش انیمیشن سازی توسط مکس فلایشر در سال ۱۹۱۷ تولید شد که در مواقع انیماتور با دنبال کردن یک حرکت زنده و کپی کردن اون حرکت فریم به فریم باعث ساخت اون انیمیشن میشود یعنی انیماتور با دنبال کردن حرکت یک حیوان یا یک بازیگر و کپی کردن اون حرکت باعث ساخت انیمیشن میشود، از این تکنیک برای ساخت فیلمهایی مثل ارباب حلقهها و آتش و یخ استفاده شده.</li> <li data-xf-list-type="ol"><strong>Live Action Animation:</strong> در این تکنیک انیمیشن سازی از ترکیب روتوسکوپینگ و انیمیشن سنتی استفاده میشه یعنی از ترکیب بازیگران و نقاشیها در ساخت انیمیشن استفاده میشه.</li> <li data-xf-list-type="ol"><strong>Stop Motion:</strong> مجموعهٔ تکنیکهایی که با تصویر برداری فریم به فریم توسط دوربین و عکاسی و در محیط فیزیکال و واقعی شامل عناصر مشهود پنهان به عنوان مثال: نور و لوازم نور پردازی، دکور، جاذبهٔ زمین و… ساخته شوند مانند هرج و مرج فضایی ۱ و ۲ و عروس مردگان.</li> </ol> <ul> <li data-xf-list-type="ul"><strong>سل انیمیشن:</strong> سل در واقع صفحهٔ شفافی است که میتواند از جنسهای مختلف ساخته شود که از آن جمله شیشه طلق، نایلون و فیلم خام رادیولوژی و… هستند ولی طلقهای نایلونی که هم سبک، انعطافپذیر، نشکن، کم خطر برای محیط زیست و قابل بازیافت و ارزان قیمت تر هستند مناسبترین گزینهاند.</li> </ul><p>این تکنیک در ابتدای راه بدین لحاظ مورد اهمیت، توجه و کاربرد گسترده قرار گرفت که این امکان را در اختیار فیلم سازان قرار میداد که بازیگران را در کنار کاراکترهای نقاشی شده قرار دهند و در واقع بلیط ورود کارتونها به دنیای واقعی بود و نیز در پروژههای انیمیشن محض باعث افزایش قابل توجهی در سرعت تولید میشد و بلیط ورود صنعت انیمیشن به بازار درآمد و پول بود دیگر نیازی نبود که فضاهای پس زمینه یا بک گراند بارها و بارها طراحی شوند، به عنوان مثال در پلانهای تعقیب و گریز یک بک گراند (دارا یا فاقد حرکت) طراحی شده و کاراکترهایی که در تعقیب هم بودند یک به یک از روی این بک گراند با رعایت سیکل حرکتشان عبور داده میشدند یا زمانی که حرکتی در چند پلان یکسان بود طراحیهای انیماتور یا پویانما تنها برای یک مرتبه روی طلق شفافی به نام سل (طلق) ترسیم میشدند و دیگر نیاز نبود که کپی شوند و بارها استفاده میشدند. این تکنیک با ورود تکنیکهای نوین همچون بک پروجکشن و سپس پردههای سبز و آبی و … منسوخ شد، اما هنر سِل انیمیشن هنوز حفظ شده و برخی کارهای پویانمایی با این روش ساخته میشوند که به لحاظ هنری ارزشمند و شایستهٔ قدردانی و توجه هستند.</p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul"><strong>زندهنگاری خمیری:</strong> پیکره شخصیتها و اجسام متحرک از مادهای نرم ساخته میشود که ممکن است اسکلت هم داشته باشند تا فیگور آنها را ثابت نگه دارد. روش فیلمبرداری هم مانند استاپ-موشن است.</li> <li data-xf-list-type="ul"><strong>کات-اوت:</strong> نوعی از زنده نگاری استاپ موشن است که به وسیلهٔ قطعات مسطحی مانند کاغذ ساخته میشود. پویانما هر فریم قطعات را کمی جابهجا میکند.</li> <li data-xf-list-type="ul"><strong>زندهنگاری سیلوئت (ضدنور):</strong> نوعی زندهنگاری کات-اوت بدون رنگ که کاراکترها به صورت سیلوئت سیاه نمایان میشوند. (شبیه به عکسهای ضد نور)</li> <li data-xf-list-type="ul"><strong>موشن گرافیک:</strong> از تصاویر مسطح گرافیکی، عکس، قطعات روزنامه یا مجله و غیره همراه با تایپ (نوشته) ساخته میشود که سابقاً با حرکت دادن فریم به فریم انیمیت میشد.</li> <li data-xf-list-type="ul"><strong>زندهنگاری عروسکی:</strong> به پویانمایی استاپ-موشنی گفته میشود که شامل پیکرههای عروسکی است که در تعامل با فضاهای شبیه واقعیت انیمیت میشوند. عروسکها درونشان اسکلت دارد که به ایستایی آنها کمک کند و همچنین مفصلهایی که در محورهای خاصی میچرخند. (مانندِ کابوس قبل از کریسمس ساخته تیم برتون).</li> </ul></blockquote><p></p>
[QUOTE="Like crazy<3, post: 94693, member: 1249"] [HEADING=1]انواع انیمیشن ۱ بعدی[/HEADING] [LIST=1] [*][B]انیمیشن سنتی:[/B] انیمیشنهای سنتی، یک نمونه از روشهای ساخت انیمیشن بودند که توسط انیماتورهای سده بیستم استفاده میشد، که در اون یک فریم منحصر به فرد در انیمیشن نقاشی میشد و هر نقاشی یا فریم کمی با نقاشی قبلی تفاوت داشت و وقتی که این نقاشیها پشت سرهم با یک سرعت خاص پلی میشدند این توهم حرکت رو به وجود میآوردند. [*][B]انیمیشنهای محدود شده:[/B] این انیمیشنها همون طور که از اسمشون پیداست سعی بر کم کردن تعداد تصاویر نقاشی شده داشتند، در کنار کمتر کردن تعداد تصاویر موجب کمتر شدن حالت شناور و روان در انیمیشن میشود. این تکنیک توسط یک هنرمند در ایالات متحدهٔ آمریکا توسط استودیوی United Production of America در سال ۱۹۵۱ تولید شد. [*][B]انیمیشن روتوسکوپ (Rotoscoping):[/B] این نوع روش انیمیشن سازی توسط مکس فلایشر در سال ۱۹۱۷ تولید شد که در مواقع انیماتور با دنبال کردن یک حرکت زنده و کپی کردن اون حرکت فریم به فریم باعث ساخت اون انیمیشن میشود یعنی انیماتور با دنبال کردن حرکت یک حیوان یا یک بازیگر و کپی کردن اون حرکت باعث ساخت انیمیشن میشود، از این تکنیک برای ساخت فیلمهایی مثل ارباب حلقهها و آتش و یخ استفاده شده. [*][B]Live Action Animation:[/B] در این تکنیک انیمیشن سازی از ترکیب روتوسکوپینگ و انیمیشن سنتی استفاده میشه یعنی از ترکیب بازیگران و نقاشیها در ساخت انیمیشن استفاده میشه. [*][B]Stop Motion:[/B] مجموعهٔ تکنیکهایی که با تصویر برداری فریم به فریم توسط دوربین و عکاسی و در محیط فیزیکال و واقعی شامل عناصر مشهود پنهان به عنوان مثال: نور و لوازم نور پردازی، دکور، جاذبهٔ زمین و… ساخته شوند مانند هرج و مرج فضایی ۱ و ۲ و عروس مردگان. [/LIST] [LIST] [*][B]سل انیمیشن:[/B] سل در واقع صفحهٔ شفافی است که میتواند از جنسهای مختلف ساخته شود که از آن جمله شیشه طلق، نایلون و فیلم خام رادیولوژی و… هستند ولی طلقهای نایلونی که هم سبک، انعطافپذیر، نشکن، کم خطر برای محیط زیست و قابل بازیافت و ارزان قیمت تر هستند مناسبترین گزینهاند. [/LIST] این تکنیک در ابتدای راه بدین لحاظ مورد اهمیت، توجه و کاربرد گسترده قرار گرفت که این امکان را در اختیار فیلم سازان قرار میداد که بازیگران را در کنار کاراکترهای نقاشی شده قرار دهند و در واقع بلیط ورود کارتونها به دنیای واقعی بود و نیز در پروژههای انیمیشن محض باعث افزایش قابل توجهی در سرعت تولید میشد و بلیط ورود صنعت انیمیشن به بازار درآمد و پول بود دیگر نیازی نبود که فضاهای پس زمینه یا بک گراند بارها و بارها طراحی شوند، به عنوان مثال در پلانهای تعقیب و گریز یک بک گراند (دارا یا فاقد حرکت) طراحی شده و کاراکترهایی که در تعقیب هم بودند یک به یک از روی این بک گراند با رعایت سیکل حرکتشان عبور داده میشدند یا زمانی که حرکتی در چند پلان یکسان بود طراحیهای انیماتور یا پویانما تنها برای یک مرتبه روی طلق شفافی به نام سل (طلق) ترسیم میشدند و دیگر نیاز نبود که کپی شوند و بارها استفاده میشدند. این تکنیک با ورود تکنیکهای نوین همچون بک پروجکشن و سپس پردههای سبز و آبی و … منسوخ شد، اما هنر سِل انیمیشن هنوز حفظ شده و برخی کارهای پویانمایی با این روش ساخته میشوند که به لحاظ هنری ارزشمند و شایستهٔ قدردانی و توجه هستند. [LIST] [*][B]زندهنگاری خمیری:[/B] پیکره شخصیتها و اجسام متحرک از مادهای نرم ساخته میشود که ممکن است اسکلت هم داشته باشند تا فیگور آنها را ثابت نگه دارد. روش فیلمبرداری هم مانند استاپ-موشن است. [*][B]کات-اوت:[/B] نوعی از زنده نگاری استاپ موشن است که به وسیلهٔ قطعات مسطحی مانند کاغذ ساخته میشود. پویانما هر فریم قطعات را کمی جابهجا میکند. [*][B]زندهنگاری سیلوئت (ضدنور):[/B] نوعی زندهنگاری کات-اوت بدون رنگ که کاراکترها به صورت سیلوئت سیاه نمایان میشوند. (شبیه به عکسهای ضد نور) [*][B]موشن گرافیک:[/B] از تصاویر مسطح گرافیکی، عکس، قطعات روزنامه یا مجله و غیره همراه با تایپ (نوشته) ساخته میشود که سابقاً با حرکت دادن فریم به فریم انیمیت میشد. [*][B]زندهنگاری عروسکی:[/B] به پویانمایی استاپ-موشنی گفته میشود که شامل پیکرههای عروسکی است که در تعامل با فضاهای شبیه واقعیت انیمیت میشوند. عروسکها درونشان اسکلت دارد که به ایستایی آنها کمک کند و همچنین مفصلهایی که در محورهای خاصی میچرخند. (مانندِ کابوس قبل از کریسمس ساخته تیم برتون). [/LIST] [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
عمومی
انیمه و انیمیشن
متفرقه انیمه و انیمیشن
همه چیز درمورد انیمیشن
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین