. . .

بحث و گفتگو همه چیز درمورد انیمیشن

تالار متفرقه انیمه و انیمیشن

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
448
نوشته‌ها
1,864
راه‌حل‌ها
21
پسندها
20,685
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
پویانمایی یا انیمیشن به انگلیسی(Animation) انیمیشن یک هنر سینمایی است که در آن تصاویر به صورت پیوسته و پشت سر هم قرار می‌گیرند زمانی که این تصاویر با یک سرعت خاص اجرا به شوند این توهم رو به وجود می‌آورند که جسم در حال حرکت است یا کارکتر زنده است. (۲۴ فریم (قاب) بر ثانیه برای اغلب فیلم‌های تلویزیون و سینما، ۲۵ فریم بر ثانیه برای کشورهای اروپایی یا pal، و ۳۰ فریم بر بر ثانیه برای کشور آمریکا) هر فریم یا قاب رو یک عکس یا یک نقاشی در ثانیه می‌تواند معرفی کرد. پویانمایی می‌تواند در قالب هر دو رسانهٔ آنالوگ مانند فیلم متحرک، نوار ویدئو یا در رسانه‌های دیجیتال، پویانمایی فِلش و ویدئوی دیجیتال ضبط شده یا "GIF" پویا باشد. برای نمایشِ پویانمایی می‌توان از یک دوربین، رایانه یا یک پروژکتور با فناوری‌های نو هم استفاده کرد. رایج‌ترین روش برای نمایش پویانمایی، سینما یا ویدئو است. در پویانمایی‌های قدیمی (traditional animation) انیمیشن نقاشی می‌شد ولی در پویانمایی جدید (modern animation)بیشتر انیماتورها از کامپیوتر برای ساخت انیمیشن استفاده می‌کنند. امروزه انیمیشن‌ها در فیلم‌ها و بازی‌های ویدویی نیز استفاده می‌شوند، به عنوان مثال کارکتری مانند آزوگ در فیلم هابیت توسط یک انیماتور انیمیت شده، کارکتری مانند اسکورپیون از سری بازی‌های مورتال کامبت هم توسط یک انیماتور انیمت (پویانما) شده. انیمیشن دیرین دیرین و انیمیشن پهلوانان نمونه‌هایی از انیمیشن‌های کامپیوتری ایرانی هستند.

انواع پویانمایی​

به‌طور کلی پویانمایی را می‌تواند به سه دسته تقسیم کرد:

  1. انیمیشن ۱ بعدی: که آن‌ها را به عنوان انیمیشن‌های سنتی (Traditional Animation) می‌شناسیم که این انیمیشن‌ها به تصاویر نقاشی شده بودن و در اوسط سده بیستم میلادی محبوب بودند که از نمونه‌های آن‌ها می‌تواند به سفید برفی و هفت کوتوله و پینوکیو اشاره کرد.
  2. انیمیشن ۲ بعدی: در این نوع انیمیشن‌ها داستان و کاراکترها در فضای دو بعدی نشان داده می‌شوند و عمقی ندارند و مانند عکس تخت و مسطح هستند و به دلیل استفاده از تصاویر وکتوری و پیکسلی گرافیک بیشتری نسبت به انیمیشن یک بعدی دارند
  3. انیمیشن ۳ بعدی: انیمیشن سه بعدی که در آن دقیقاً مانند دنیای سه بعدی در سه بعد یعنی طول عرض و ارتفاع ساخته می‌شوند، بیشتر فیلم‌ها و انیمیشن‌های امروزی به صورت سه بعدی بوده‌است. در انیمیشن سه بعدی به دلیل استفاده از گرافیک کامپیوتر کیفیت انیمیشن پیشرفت قابل توجهی خواهد کرد. بهترین نرم‌افزار برای انیمیت کاراکتر سه بعدی برای انیمیشن مایا است که محصول شرکت اوتو دسک است.
 

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
448
نوشته‌ها
1,864
راه‌حل‌ها
21
پسندها
20,685
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #2

انواع انیمیشن ۱ بعدی​

  1. انیمیشن سنتی: انیمیشن‌های سنتی، یک نمونه از روش‌های ساخت انیمیشن بودند که توسط انیماتورهای سده بیستم استفاده می‌شد، که در اون یک فریم منحصر به فرد در انیمیشن نقاشی می‌شد و هر نقاشی یا فریم کمی با نقاشی قبلی تفاوت داشت و وقتی که این نقاشی‌ها پشت سرهم با یک سرعت خاص پلی می‌شدند این توهم حرکت رو به وجود می‌آوردند.
  2. انیمیشن‌های محدود شده: این انیمیشن‌ها همون طور که از اسمشون پیداست سعی بر کم کردن تعداد تصاویر نقاشی شده داشتند، در کنار کم‌تر کردن تعداد تصاویر موجب کم‌تر شدن حالت شناور و روان در انیمیشن می‌شود. این تکنیک توسط یک هنرمند در ایالات متحدهٔ آمریکا توسط استودیوی United Production of America در سال ۱۹۵۱ تولید شد.
  3. انیمیشن روتوسکوپ (Rotoscoping): این نوع روش انیمیشن سازی توسط مکس فلایشر در سال ۱۹۱۷ تولید شد که در مواقع انیماتور با دنبال کردن یک حرکت زنده و کپی کردن اون حرکت فریم به فریم باعث ساخت اون انیمیشن می‌شود یعنی انیماتور با دنبال کردن حرکت یک حیوان یا یک بازیگر و کپی کردن اون حرکت باعث ساخت انیمیشن می‌شود، از این تکنیک برای ساخت فیلم‌هایی مثل ارباب حلقه‌ها و آتش و یخ استفاده شده.
  4. Live Action Animation: در این تکنیک انیمیشن سازی از ترکیب روتوسکوپینگ و انیمیشن سنتی استفاده میشه یعنی از ترکیب بازیگران و نقاشی‌ها در ساخت انیمیشن استفاده میشه.
  5. Stop Motion: مجموعهٔ تکنیکهایی که با تصویر برداری فریم به فریم توسط دوربین و عکاسی و در محیط فیزیکال و واقعی شامل عناصر مشهود پنهان به عنوان مثال: نور و لوازم نور پردازی، دکور، جاذبهٔ زمین و… ساخته شوند مانند هرج و مرج فضایی ۱ و ۲ و عروس مردگان.
  • سل انیمیشن: سل در واقع صفحهٔ شفافی است که می‌تواند از جنسهای مختلف ساخته شود که از آن جمله شیشه طلق، نایلون و فیلم خام رادیولوژی و… هستند ولی طلق‌های نایلونی که هم سبک، انعطاف‌پذیر، نشکن، کم خطر برای محیط زیست و قابل بازیافت و ارزان قیمت تر هستند مناسبترین گزینه‌اند.
این تکنیک در ابتدای راه بدین لحاظ مورد اهمیت، توجه و کاربرد گسترده قرار گرفت که این امکان را در اختیار فیلم سازان قرار می‌داد که بازیگران را در کنار کاراکترهای نقاشی شده قرار دهند و در واقع بلیط ورود کارتونها به دنیای واقعی بود و نیز در پروژه‌های انیمیشن محض باعث افزایش قابل توجهی در سرعت تولید می‌شد و بلیط ورود صنعت انیمیشن به بازار درآمد و پول بود دیگر نیازی نبود که فضاهای پس زمینه یا بک گراند بارها و بارها طراحی شوند، به عنوان مثال در پلان‌های تعقیب و گریز یک بک گراند (دارا یا فاقد حرکت) طراحی شده و کاراکترهایی که در تعقیب هم بودند یک به یک از روی این بک گراند با رعایت سیکل حرکتشان عبور داده می‌شدند یا زمانی که حرکتی در چند پلان یکسان بود طراحی‌های انیماتور یا پویانما تنها برای یک مرتبه روی طلق شفافی به نام سل (طلق) ترسیم می‌شدند و دیگر نیاز نبود که کپی شوند و بارها استفاده می‌شدند. این تکنیک با ورود تکنیکهای نوین همچون بک پروجکشن و سپس پرده‌های سبز و آبی و … منسوخ شد، اما هنر سِل انیمیشن هنوز حفظ شده و برخی کارهای پویانمایی با این روش ساخته می‌شوند که به لحاظ هنری ارزشمند و شایستهٔ قدردانی و توجه هستند.

  • زنده‌نگاری خمیری: پیکره شخصیت‌ها و اجسام متحرک از ماده‌ای نرم ساخته می‌شود که ممکن است اسکلت هم داشته باشند تا فیگور آن‌ها را ثابت نگه دارد. روش فیلمبرداری هم مانند استاپ-موشن است.
  • کات-اوت: نوعی از زنده نگاری استاپ موشن است که به وسیلهٔ قطعات مسطحی مانند کاغذ ساخته می‌شود. پویانما هر فریم قطعات را کمی جابه‌جا می‌کند.
  • زنده‌نگاری سیلوئت (ضدنور): نوعی زنده‌نگاری کات-اوت بدون رنگ که کاراکترها به صورت سیلوئت سیاه نمایان می‌شوند. (شبیه به عکس‌های ضد نور)
  • موشن گرافیک: از تصاویر مسطح گرافیکی، عکس، قطعات روزنامه یا مجله و غیره همراه با تایپ (نوشته) ساخته می‌شود که سابقاً با حرکت دادن فریم به فریم انیمیت می‌شد.
  • زنده‌نگاری عروسکی: به پویانمایی استاپ-موشنی گفته می‌شود که شامل پیکره‌های عروسکی است که در تعامل با فضاهای شبیه واقعیت انیمیت می‌شوند. عروسکها درونشان اسکلت دارد که به ایستایی آن‌ها کمک کند و همچنین مفصل‌هایی که در محورهای خاصی می‌چرخند. (مانندِ کابوس قبل از کریسمس ساخته تیم برتون).
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین