انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد و بررسی فیلم گناهکار
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="Like crazy&lt;3" data-source="post: 89844" data-attributes="member: 1249"><p>فیلم The Guilty «گناهکار» محصول سال ۲۰۱۸، دومین ساخته گوستاو مولر فیلمساز جوان دانمارکی، جهانی است برپایه صدا و تخیل تصویر. در ادامه نگاهی به این فیلم داشتهایم.</p><p></p><p> از اینسرت یک هِدست، Track back میکند تا به تصویر آسگر برسد. فیلمساز قرار داد جهانش را با پلان اول بنا میگذارد. در جهان فیلم تنها صدا میشنویم و از دل شنیدههایمان به تخیل تصویر میرسیم. همه چیز در ذهن آسگر میگذرد و ما نیز اطلاعاتی بیشتر از چیزی که او میشنود در اختیار نداریم. آسگر در یک اتاق نشسته است و مهمترین وسایلی که در اختیار دارد، یک هدست و یک تلفن است. به کمک این دو تکنولوژی باید به کسانی که از او درخواست کمک دارند، یاری رساند. صدای آنها را میشنود، نام و نشان و حتی موقعیت مکانی آنها را میبیند، اما گویی هیچ کدام از اینها کارایی تصویر چهره فرد را ندارند و همین موضوع باعث میشود که آسگر نسبت به این مسئله حساسیت نشان بدهد و براساس یک قضاوت و ذهنیت ابتدایی در زمانی محدود، تصمیم بگیرد که به فرد مورد نظر کمک کند یا نه؟ کسانی که نوشیدنی غیر مجاز خوردهاند یا بهدلیل هر نوع بی قانونی در مخمصهای گرفتار شدهاند، کمک سریعی از جانب آسگر دریافت نمیکنند و او بی قانونی آنها را به رویشان میآورد.</p><p></p><p>گویی او برای کمک به آدمها اولویت بندی میکند و متوجه اهمیت موقعیت خود و نیازی که آدمهای بیرون به او دارند نیست. اساس انتخاب لوکیشن فیلم نیز بر همین اصل استوار است که گویی در فضایی سر بسته و امن نشستهایم و تنها به صدای آدمهایی که دچار دردسر شدهاند گوش میدهیم، (تصور کنید که حتی ممکن است کار هر روزتان باشد) پس همواره باید حسی از نگرانی و مسئولیت پذیری در قبال هر تماس تلفنی در وجودمان سرشار باشد تا دست به اقدام بزنیم. اتفاقی که در ابتدای فیلم جزو ضعفهای آسگر است. نهتنها آسگر بلکه نگاه دیگران نیز به موقعیت او از همین جنس است. اکثرا در بک گراندهای اسگر، پلیسهای دیگر را میبینیم که آسوده کتاب میخوانند و غذا میخورند و همواره بهدنبال زمان استراحتند. همچنین در ادامه متوجه میشویم، آسگر را بهعنوان تنبیه بابت تخلفی که در یکی از مأموریتهایش داشته است به چنین موقعیتی تنزل دادهاند. بنابراین هیچ کس به اهمیت موقعیت آسگر پی نبرده و به همین دلیل است که در تماسهای ابتدایی فیلم، آدمها هیچ کمک مفیدی از جانب آسگر دریافت نمیکنند که این موضوع خود زمینه ساز بی اعتمادی آدمها به ارگان پلیس را هم میشود.</p><p></p><p>اما سؤال اینجا است که چه اتفاقی باید بیفتد که آسگر را متوجه اهمیت موقعیتش کند؟ مولر بهنوعی برای درگیر کردن مخاطب با چنین قصهای به سراغ حوادث آرکی تایپ رفته است. حوادثی که از یک کهن الگو میآیند و بهنوعی در ناخودآگاه اکثر مخاطبان مهم هستند و همه را درگیر خود میکنند. یکی از این حوادث مسئله مرگ و زندگیست. در خطر بودن جان آدمها همواره مسئلهایست که همه را متوجه خود میسازد و کمتر کسی میتواند به آن بی تفاوت باشد. درواقع وقتی آسگر در یک تماس تلفنی متوجه میشود که جان زنی به نام ایبن در خطر است، دیگر این تماس برایش با تماسهای دیگر متفاوت میشود و مخاطب را هم نگران سرنوشت شخصیتهایی میکند که حتی آنها را نمیبیند. هرچند که این موضوع در نگاهی دیگر نیز به نقد گذاشته میشود که انگار باید پای مرگ و زندگی در میان باشد تا پلیس دست به اقدام بزند!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Like crazy<3, post: 89844, member: 1249"] فیلم The Guilty «گناهکار» محصول سال ۲۰۱۸، دومین ساخته گوستاو مولر فیلمساز جوان دانمارکی، جهانی است برپایه صدا و تخیل تصویر. در ادامه نگاهی به این فیلم داشتهایم. از اینسرت یک هِدست، Track back میکند تا به تصویر آسگر برسد. فیلمساز قرار داد جهانش را با پلان اول بنا میگذارد. در جهان فیلم تنها صدا میشنویم و از دل شنیدههایمان به تخیل تصویر میرسیم. همه چیز در ذهن آسگر میگذرد و ما نیز اطلاعاتی بیشتر از چیزی که او میشنود در اختیار نداریم. آسگر در یک اتاق نشسته است و مهمترین وسایلی که در اختیار دارد، یک هدست و یک تلفن است. به کمک این دو تکنولوژی باید به کسانی که از او درخواست کمک دارند، یاری رساند. صدای آنها را میشنود، نام و نشان و حتی موقعیت مکانی آنها را میبیند، اما گویی هیچ کدام از اینها کارایی تصویر چهره فرد را ندارند و همین موضوع باعث میشود که آسگر نسبت به این مسئله حساسیت نشان بدهد و براساس یک قضاوت و ذهنیت ابتدایی در زمانی محدود، تصمیم بگیرد که به فرد مورد نظر کمک کند یا نه؟ کسانی که نوشیدنی غیر مجاز خوردهاند یا بهدلیل هر نوع بی قانونی در مخمصهای گرفتار شدهاند، کمک سریعی از جانب آسگر دریافت نمیکنند و او بی قانونی آنها را به رویشان میآورد. گویی او برای کمک به آدمها اولویت بندی میکند و متوجه اهمیت موقعیت خود و نیازی که آدمهای بیرون به او دارند نیست. اساس انتخاب لوکیشن فیلم نیز بر همین اصل استوار است که گویی در فضایی سر بسته و امن نشستهایم و تنها به صدای آدمهایی که دچار دردسر شدهاند گوش میدهیم، (تصور کنید که حتی ممکن است کار هر روزتان باشد) پس همواره باید حسی از نگرانی و مسئولیت پذیری در قبال هر تماس تلفنی در وجودمان سرشار باشد تا دست به اقدام بزنیم. اتفاقی که در ابتدای فیلم جزو ضعفهای آسگر است. نهتنها آسگر بلکه نگاه دیگران نیز به موقعیت او از همین جنس است. اکثرا در بک گراندهای اسگر، پلیسهای دیگر را میبینیم که آسوده کتاب میخوانند و غذا میخورند و همواره بهدنبال زمان استراحتند. همچنین در ادامه متوجه میشویم، آسگر را بهعنوان تنبیه بابت تخلفی که در یکی از مأموریتهایش داشته است به چنین موقعیتی تنزل دادهاند. بنابراین هیچ کس به اهمیت موقعیت آسگر پی نبرده و به همین دلیل است که در تماسهای ابتدایی فیلم، آدمها هیچ کمک مفیدی از جانب آسگر دریافت نمیکنند که این موضوع خود زمینه ساز بی اعتمادی آدمها به ارگان پلیس را هم میشود. اما سؤال اینجا است که چه اتفاقی باید بیفتد که آسگر را متوجه اهمیت موقعیتش کند؟ مولر بهنوعی برای درگیر کردن مخاطب با چنین قصهای به سراغ حوادث آرکی تایپ رفته است. حوادثی که از یک کهن الگو میآیند و بهنوعی در ناخودآگاه اکثر مخاطبان مهم هستند و همه را درگیر خود میکنند. یکی از این حوادث مسئله مرگ و زندگیست. در خطر بودن جان آدمها همواره مسئلهایست که همه را متوجه خود میسازد و کمتر کسی میتواند به آن بی تفاوت باشد. درواقع وقتی آسگر در یک تماس تلفنی متوجه میشود که جان زنی به نام ایبن در خطر است، دیگر این تماس برایش با تماسهای دیگر متفاوت میشود و مخاطب را هم نگران سرنوشت شخصیتهایی میکند که حتی آنها را نمیبیند. هرچند که این موضوع در نگاهی دیگر نیز به نقد گذاشته میشود که انگار باید پای مرگ و زندگی در میان باشد تا پلیس دست به اقدام بزند! [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد و بررسی فیلم گناهکار
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین