انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد و بررسی فیلم درهم شکسته f ac u ed
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="Like crazy&lt;3" data-source="post: 93353" data-attributes="member: 1249"><p>همچنین در این فیلم دیگر اثری از مفهوم خیر و شر که همواره با دو کاراکتر نئو و مامور اسمیث نمایش داده میشد وجود نداشته و این دو شخصیت به مانند دو روی یک سکه در کنار هم برای یک هدف میجنگند. حتی از کانسپت انتخاب میان قرص قرمز و آبی نیز در این فیلم به روش دیگری استفاده میشود. در قسمت اول ماتریکس کانسپت قرص قرمز و قرص آبی یک ابزار داستانی بود تا به وسیلهی آن انتخاب آگاهانهي نئو برای بیداری از ماتریکس نمایش داده شود، اما در اینجا از این کانسپت به عنوان نمونهای برای نمایش محدودیت در انتخابهای بشر استفاده میشود.</p><p></p><p>حتی در فیلم به مستقیمترین شکل ممکن به این موضوع اشاره میشود که وارنر قصد ساخت قسمت بعدی بازی ماتریکس را دارد و چه با همکاری خالقش و چه بدون همکاری او، این کار را خواهد کرد، لانا واچوفسکی با نمایش این موضوع از دو گزینهای که برای ساخت این فیلم در برابرش بوده است گله میکند، که انتخاب اول تن دادن به ساخت فیلم و تبدیل کردن فرنچایز ماتریکس به ماشین پول سازی کمپانی وارنر است و انتخاب دوم کناره گیری از پروژه و تنها گذاشتن مخلوقش در دستان پول پرست وارنر میباشد. با این وجود لانا واچوفسکی آپشن سومی برای خود درست کرده و با ساخت این فیلم ثابت میکند که ساخته شدن ماتریکس ۴ یا هر نوع ریبوت پوچ هالیوودی دیگر، کار اشتباهی است.</p><p></p><p>یکی از مواردی که در رابطه با این فیلم بارها از آن یاد شده است، عنصر فن سرویس و نوستالژی میباشد. فن سرویس در این فیلم برخلاف آثار دیگر هالیوود، به ابزاری برای نقد آثار هالیوود مدرن و نمایش خشم کارگردان از اجبارش برای ساخت این فیلم تبدیل شده است. در واقع لانا واچوفسکی تا جایی که میتوانسته سراغ عناصر به یاد ماندی و نوستالژی فیلمهای قبلی نرفته و تنها برای تمسخر راضی به استفاده از آنها شده است، این اصرار بیش از اندازهي سازندهی فیلم برای تن ندادن به فن سرویس به جایی میرسد که به لج بازی شباهت پیدا میکند و بزرگترین نقطهی قوت فیلم یعنی نوآوری و سنت شکنی را به پاشنهي آشیل فیلم تبدیل میکند</p><p>یکی از مهمترین ایرادات این فیلم به غیر از لحن نیش دار و کناییاش، ریتم در هم ریختهاش میباشد، این فیلم را میتوان از نظر داستان به دو نیمه تقسیم کرد، نیمهی ابتدایی فیلم که به تکرار وقایع اولین فیلم ماتریکس میپردازد (البته با کمی پیچش) و نیمهی پایانی فیلم که به پلات و داستان اصلی فیلم یعنی نجات ترینیتی میپردازد. در واقع این فیلم در ابتدا مخاطب را مجبور به تماشای نسخهی درجه دوی وقایع نیمهی ابتدایی فیلم اول ماتریکس میکند، تا اینکه بالاخره بعد از یک ساعت و بیست دقیقه داستان اصلی فیلم را آغاز کرده و به وقایع فیلم جهت و سویه میدهد.</p><p></p><p>با این حال، جهت دار شدن داستان به معنای درست شدنش نیست، در هر دو نیمهی این فیلم سناریوهایی وجود دارند که فکر و ایدهی خوبی پشتشان است، ولی بر آنها تاکید زیادی نمیشود و تا انتهای فیلم به پختگی کامل نمیرسند. یکی از این سناریوها بیماری روانی نئو (توماس اندرسون) میباشد. فیلم میتوانست با تاکید بیشتر بر روی این سناریو، ژانر کار را به تریلر روانشناختی-اکشن نزدیکتر کند و رگههایی از تعلیق را به فیلم بیفزاید، با این وجود فیلم با اثبات وجود ماتریکس در ده دقیقهی ابتداییاش، این موقعیت را از دست میدهد.</p><p></p><p>میتوان گفت تنها چیزی که میتواند فیلمنامهی در هم شکستهی رستاخیزهای ماتریکس را یکپارچه کند، رابطهی میان نئو و ترینیتی است، که عنصر اصلی و قلب فیلم محسوب میشود، تراژدی داستان زندگی این دو شخصیت که به اجبار از مرگ برخاستهاند تا آغازگر ماجرایی تازه باشند، به همراه شیمی خوب میان کیانو ریوز و کری-ان ماس، باعث میشود که ارک این دو شخصیت به قدرتمندترین عنصر فیلم و تکیهگاهی برای مخاطب در میان دیگر اجزای فیلم تبدیل شود.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Like crazy<3, post: 93353, member: 1249"] همچنین در این فیلم دیگر اثری از مفهوم خیر و شر که همواره با دو کاراکتر نئو و مامور اسمیث نمایش داده میشد وجود نداشته و این دو شخصیت به مانند دو روی یک سکه در کنار هم برای یک هدف میجنگند. حتی از کانسپت انتخاب میان قرص قرمز و آبی نیز در این فیلم به روش دیگری استفاده میشود. در قسمت اول ماتریکس کانسپت قرص قرمز و قرص آبی یک ابزار داستانی بود تا به وسیلهی آن انتخاب آگاهانهي نئو برای بیداری از ماتریکس نمایش داده شود، اما در اینجا از این کانسپت به عنوان نمونهای برای نمایش محدودیت در انتخابهای بشر استفاده میشود. حتی در فیلم به مستقیمترین شکل ممکن به این موضوع اشاره میشود که وارنر قصد ساخت قسمت بعدی بازی ماتریکس را دارد و چه با همکاری خالقش و چه بدون همکاری او، این کار را خواهد کرد، لانا واچوفسکی با نمایش این موضوع از دو گزینهای که برای ساخت این فیلم در برابرش بوده است گله میکند، که انتخاب اول تن دادن به ساخت فیلم و تبدیل کردن فرنچایز ماتریکس به ماشین پول سازی کمپانی وارنر است و انتخاب دوم کناره گیری از پروژه و تنها گذاشتن مخلوقش در دستان پول پرست وارنر میباشد. با این وجود لانا واچوفسکی آپشن سومی برای خود درست کرده و با ساخت این فیلم ثابت میکند که ساخته شدن ماتریکس ۴ یا هر نوع ریبوت پوچ هالیوودی دیگر، کار اشتباهی است. یکی از مواردی که در رابطه با این فیلم بارها از آن یاد شده است، عنصر فن سرویس و نوستالژی میباشد. فن سرویس در این فیلم برخلاف آثار دیگر هالیوود، به ابزاری برای نقد آثار هالیوود مدرن و نمایش خشم کارگردان از اجبارش برای ساخت این فیلم تبدیل شده است. در واقع لانا واچوفسکی تا جایی که میتوانسته سراغ عناصر به یاد ماندی و نوستالژی فیلمهای قبلی نرفته و تنها برای تمسخر راضی به استفاده از آنها شده است، این اصرار بیش از اندازهي سازندهی فیلم برای تن ندادن به فن سرویس به جایی میرسد که به لج بازی شباهت پیدا میکند و بزرگترین نقطهی قوت فیلم یعنی نوآوری و سنت شکنی را به پاشنهي آشیل فیلم تبدیل میکند یکی از مهمترین ایرادات این فیلم به غیر از لحن نیش دار و کناییاش، ریتم در هم ریختهاش میباشد، این فیلم را میتوان از نظر داستان به دو نیمه تقسیم کرد، نیمهی ابتدایی فیلم که به تکرار وقایع اولین فیلم ماتریکس میپردازد (البته با کمی پیچش) و نیمهی پایانی فیلم که به پلات و داستان اصلی فیلم یعنی نجات ترینیتی میپردازد. در واقع این فیلم در ابتدا مخاطب را مجبور به تماشای نسخهی درجه دوی وقایع نیمهی ابتدایی فیلم اول ماتریکس میکند، تا اینکه بالاخره بعد از یک ساعت و بیست دقیقه داستان اصلی فیلم را آغاز کرده و به وقایع فیلم جهت و سویه میدهد. با این حال، جهت دار شدن داستان به معنای درست شدنش نیست، در هر دو نیمهی این فیلم سناریوهایی وجود دارند که فکر و ایدهی خوبی پشتشان است، ولی بر آنها تاکید زیادی نمیشود و تا انتهای فیلم به پختگی کامل نمیرسند. یکی از این سناریوها بیماری روانی نئو (توماس اندرسون) میباشد. فیلم میتوانست با تاکید بیشتر بر روی این سناریو، ژانر کار را به تریلر روانشناختی-اکشن نزدیکتر کند و رگههایی از تعلیق را به فیلم بیفزاید، با این وجود فیلم با اثبات وجود ماتریکس در ده دقیقهی ابتداییاش، این موقعیت را از دست میدهد. میتوان گفت تنها چیزی که میتواند فیلمنامهی در هم شکستهی رستاخیزهای ماتریکس را یکپارچه کند، رابطهی میان نئو و ترینیتی است، که عنصر اصلی و قلب فیلم محسوب میشود، تراژدی داستان زندگی این دو شخصیت که به اجبار از مرگ برخاستهاند تا آغازگر ماجرایی تازه باشند، به همراه شیمی خوب میان کیانو ریوز و کری-ان ماس، باعث میشود که ارک این دو شخصیت به قدرتمندترین عنصر فیلم و تکیهگاهی برای مخاطب در میان دیگر اجزای فیلم تبدیل شود. [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد و بررسی فیلم درهم شکسته f ac u ed
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین