. . .

خبر موزه‌ی موسیقی اصفهان

تالار اخبار موسیقی

ستاره سودا

رمانیکی حامی
محروم
شناسه کاربر
3794
تاریخ ثبت‌نام
2022-12-31
آخرین بازدید
موضوعات
175
نوشته‌ها
712
پسندها
4,400
امتیازها
338
سن
20
محل سکونت
قبرستون، سودا محمدی⁦ಥ⁠‿⁠ಥ⁩

  • #1
موزه موسیقی؛ جذاب و خاص
«موزه موسیقی» به مکانی برای نگهداری و بازدید از انواع آلات موسیقی در سبک‌های متفاوت این هنر گفته می‌شود. این موزه، نمایانگر قدمت و تاریخچه فرهنگ ارزشمند موسیقی یک منطقه، شهر یا کشور است. موزه‌های موسیقی در شهرها و استان‌های مختلف کشور، تصویری گویا از علاقه و گرایش مردم آن منطقه به سبک‌های مختلف موسیقی سنتی، کلاسیک و مدرن به شمار می‌رود. در موزه موسیقی اصفهان علاوه بر آشنایی با بیش از ۳۰۰ نوع ساز موسیقی، از اجرای موسیقی زنده نیز بهره خواهید برد.
کارشناسان متخصص، آشنا به موسیقی و مسلط به چند زبان زنده دنیا در این موزه برای شرح آلات موسیقی حضور دارند. همچنین فروشگاهی از آلات موسیقی و صنایع دیگر در موزه موسیقی اصفهان وجود دارد. از سازهای موجود در این موزه می‌توان به ساز قانون (یکی از کهن‌ترین سازهای ایرانی)، قیچک (ساز محلی جنوب شرقی ایران)، تار (ساز چند ملیتی)، چنگ، رباب، بربط، نی، کمانچه، تمبک، سنتور اشاره کرد.

موزه موسیقی اصفهان نخستین و تنها موزه موسیقی خصوصی در کشور است که در ۱۱ آذر ۱۳۹۴، توسط دو تن از موسیقی‌دانان علاقه‌مند به موسیقی سنتی ایران، مهرداد جیحونی و شهریار شکرانی تاسیس شد. هدف از ساخت این موزه‌، آشنا کردن افراد با موسیقی اصیل ایرانی، آشنایی با سازهای محلی و نحوه‌ ساخت آن‌ها است. موزه موسیقی اصفهان ابتدا در ساختمانی در خیابان توحید اصفهان بنا شد و پس از چند سال‌ به محل کنونی خود در پارک هشت بهشت انتقال یافت.
موزه موسیقی اصفهان یک سال پس از تاسیس، موفق به کسب رتبه نخست شاخص اصول فنی و استانداردهای فیزیکی از شورای بین‌المللی موزه‌های ایران و کسب عنوان بهترین موزه خصوصی ایران از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور شد.
این موزه در مدت زمان کوتاهی توانست نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند و در بسیاری از سایت‌های داخلی و خارجی شهرت یابد. بیشتر گردشگران از بازدید موزه موسیقی اصفهان رضایت کامل داشته‌اند.

محل قرارگیری موزه موسیقی اصفهان
موزه موسیقی اصفهان در یکی از مشهورترین خیابان‌های این‌ شهر با نام خیابان «چهارباغ عباسی» و در محوطه کاخ زیبای هشت بهشت قرار دارد. این موزه، نخستین موزه خصوصی موسیقی در ایران است.

آدرس: اصفهان، خیابان توحید میانی، خیابان شهید قندی (مهرداد)، پلاک ۷۴
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین