. . .

پزشکی موادی که هرگز نباید با پوست صورت تماس داشته باشند

تالار پوست و مو
برخی از ماسک ها و مواد طبیعی به علت خواص فراوان برای پوست صورت مفید هستند و باعث درخشندگی پوست می شوند اما استفاده از برخی از مواد ، برای سلامتی پوست مضر است و سبب افزایش چین و چروک پوست و از بین رفتن زیبایی می شود.
بنابراین نسبت به آنچه برای پوست صورت تان استفاده می کنید هوشیار باشید زیرا یک اشتباه می تواند تاثیرات منفی بلند مدت و غیر قابل جبرانی را برایتان باقی بگذارد.

مواد مضر برای پوست را بشناسید

اسپری مو

برخی از خانم ها پس از آرایش برای تثبیت آن از اسپری مو استفاده می کنند اما زدن اسپری مو به صورت به علت دارا بودن لاک و الکل سبب از بین رفتن رطوبت پوست و خشکی آن و افزایش چین و چروک خواهد شد . مواد موجود در اسپری مو می تواند باعث حساسیت پوست صورت نیز شود.


n96k_as.jpg


دئودرانت (ضدعرق)

اگر فکر می کنید برای ع×ر×ق نکردن صورت در روزهای گرم تابستانی و جلوگیری از آب شدن آرایش ، استفاده از دئودرانت موثر است ، سخت در اشتباه هستید.

دئودرانت از ع×ر×ق زیربغل جلوگیری می کند اما استفاده از آن برای ناحیه صورت سبب آسیب به پوست خواهد شد . برای اینکه پوستی زیبا و سالم داشته باشید ، شما باید به پوست اجازه تنفس بدهید.

رنگ مو

در صورت رنگ ردن مداوم موها و ابروها ، پوست اطراف چشم و ابرو آسیب می بیند . همچنین این کار سبب حساسیت پوست اطراف چشم و حتی سوزش و اشک چشم می شود پس برای اینکه رنگ ابروهایتان را با رنگ موهای خود هماهنگ نمایید ،از یک رنگ پایه گیاهی و یا ریمل ابرو استفاده کنید.

شامپو

برخی از افراد برای شستشوی صورت همیشه از شامپو استفاده می کنند . شامپوها اگر چه برای شستشوی موها از آلودگی و چربی های اضافی مناسب هستند اما برای مولکول های حساس و ظریف پوست طراحی نشده اند و تنها می توانند آلودگی را از سطح موها پاک کنند . استفاده از شامپو برای شستن صورت سبب از بین رفتن رطوبت پوست و خشک شدن پوست صورت و پوسته پوسته شدن آن می شود.

سرم مو

استفاده از سرم مو برای پوست صورت ، تنها به دلیل درج نام "سرم" مناسب نیست زیرا سرم مو حاوی عطر است که می تواند بسیار برای پوست صورت حساسیت ایجاد کند و این ماده برای درمان چین و چروک مناسب نیست.

لوسیون بدن

مواد موجود در لوسیون بدن سنگین تر و حاوی عطر هستند بنابراین استفاده از لوسیون های بدن برای صورت مناسب نیست و برای پوست صورت باید از محصولات ملایم تر استفاده شود.


789e_as1.jpg


کرم های پا

برای مرطوب کردن پوست صورت حتی در صورت عدم دسترسی به مرطوب کننده هرگز از کرم های پا استفاده نکنید زیرا این کرم ها درای فرمالاسیون و لایه بردارهای شیمیایی هستند که برای پینه های عمیق پا مناسبند و برای صورت بسیار قوی، ضخیم و چسبناک هستند و نامناسب می باشند.

پراکسید هیدروژن

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از عفونت در آسیب هایی مانند بریدگی و سوختگی استفاده از پراکسید هیدروژن بعنوان یک ضد عفونی کننده ی ملایم می باشد، اما استفاده از پراکسید هیدروژن به خاطر ماهیت سایندگی برای درمان جوش مناسب نیست و سبب سوزش و التهاب پوست و به دلیل فشار اکسیداتیو، موجب تاول پوست می شود.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
16
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
13
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
37

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین