. . .

معرفی معرفی فیلم هرگز روی برنگردان

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,869
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,717
امتیازها
613

  • #1
فیلم هرگز روی برنگردان

فیلم هرگز روی برنگردان
فیلم Never Look Away

  • کارگردان: فلوریان دونرسمارک
  • بازیگران: سباستین کخ
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
خلاصه داستان: کرت بارنر نقاش است و تحت تاثیر خاطراتش از سلطه‌ی نازی‌ها نقاشی می‌کشد. او قرار است با دختر کسی ازدواج کند که مسئول مرگ عمه‌اش در اتاق‌های گاز هیتلر بوده است.
آلمان بواسطه‌ی گذشته‌ی دردناک و پرتب‌وتاب خود، سینمایی بسیار غنی دارد. فیلمسازان و کارگردانان آلمانی به‌درستی به ذات هنر پی برده‌اند و محال است که فیلم‌هایشان را روی زیرمتن‌هایی از خاطرات دردناک گذشته به روی پرده‌ی سینما نبرند. درست است که از جنگ جهانی دوم و بعد از آن شروع جنگ سرد و سلطه‌ی کمونیست‌ها، به‌عنوان روزهای تاریکی در تاریخ آلمان یاد می‌شود اما هنرمندان آلمانی از این اتفاقات فیلم‌ها و آثاری را خلق کرده‌اند که تا مدت‌ها در تاریخ سینمای دنیا جاودانه خواهد ماند.
فیلم‌های آلمانی فارغ از بحث سبک بصری‌شان در بحث سبک روایی لایه‌های متعددی را برای بررسی دارند آن‌ها یا مستقیما به دوران تاریک نازی‌ها و کمونیست‌ها می‌پردازند یا به‌طور غیرمستقیم از ایده‌های آن روزها استفاده می‌کنند. هرگز روی برنگردان، داستان مرد جوانی است که در زمان دیکتاتوری نازی‌ها روزهای کودکی‌اش را گذرانده و حالا در شرایط جنگ سرد ازدواج کرده و احساسات سرکوب‌شده‌اش را در نقاشی‌های خود نشان می‌دهد.

داستان عاشقانه‌ی این فیلم با ایده‌های متعددی حرکت می‌کند. دونرسمارک در سومین ساخته‌ی خود به‌تصویری از ایدئولوژی‌های سرکوبگرایانه‌ی دیکتاتورها و کمونیست‌ها می‌رسد، پرتره‌ی دردناکی از برنامه‌ی اصلاح نژادی نازی‌ها را به‌نمایش درمی‌آید و پس از آن قهرمان داستان‌اش را در میان چالش‌ها و شرایط سرکوب‌کننده‌ی ناشی از جنگ سرد و دیوار برلین قرار می‌دهد.

قهرمان‌های این فیلم میان دو ایدئولوژی ویرانگر در حال تقلا هستند و دقیقا همانجائی که گویا دیگر راه نجاتی نیست، هنر خودش را نشان می‌دهد و دنیاهای غیرهمگون را به یکدیگر وصل می‌کند. Never Look Away یکی از فیلم‌های پرافتخار آلمان است اثری که سیزده دقیقه مورد تشویق ایستاده قرار گرفت و در جوایز اسکار نیز به نامزدی بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان رسید. بد نیست بدانید که این فیلم براساس خاطرات واقعی گرهارد ریشتر نقاش آلمانی ساخته شده، کسی که به‌خاطر دردناک بودن آنچه که بر سرش گذشته، حاضر نبود که از نام واقعی‌اش در فیلم استفاده کنند.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین