اینجا رمانیکــ ـه!

با عضویت در رمانیک، شما قادر خواهید بود با دیگر اعضای انجمن بحث کنید، به اشتراک بگذارید و پیام خصوصی ارسال کنید.

عضویت! **پیدا کردن رمان بی نام**

روان شناسی مثبت اندیشی سمی دقیقا چیست و چه عوارضی دارد؟

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

innerAurora

رفیق رمانیکی
Thread Owner
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
5
پسندها
321
امتیازها
438
محل سکونت
I am lost
سکه
5,356
نام هنری
دارچینِ سبـز
انتشاریافته‌ها
1

خجالت و شرمندگی

اینکه شما خودتان را مجبور کنید که نگاه مثبت به درد و رنج داشته باشید، باعث می شود که نتوانید کشمکش ها و مشکلات را برای دیگران بیان کنید و در نتیجه سکوت می کنید و می خواهید بین شجاع بودن یا صادق بودن یکی را انتخاب کنید. از آنجا که همیشه پیش دیگران سعی کرده اید نگاه مثبت خود را نشان دهید، از بیان درد و رنج خجالت می کشید که واقعیت را به آن ها بگویید و از آن ها کمک نمی گیرید که همین از لحاظ روحی به شما آسیب وارد می کند.

ناراحتی


عواطف و احساسات سرکوب شده

مطالعات روانشناسی نشان می دهد که پنهان کردن یا انکار کردن احساسات باعث استرس در افراد می شود و آنها می خواهند با خوش بینی و مثبت نگری مزمن و زیاد، از این احساسات دور شوند و در نتیجه احساسات منفی خود را سرکوب می کنند و نمی توانند آن ها را بیرون بریزند که همین عامل ایجاد مشکلات روحی و جسمی خواهد بود.

انزوا و مشکلات دیگر رابطه

انکار کردن حقیقت باعث می شود که شما از دیگران فاصله بگیرید و ارتباط خود را با آن ها قطع کنید، زیرا نمی توانید همه چیز را به آن ها بگویید و در نتیجه دچار سختی و مشکل می شوید و همین باعث می شود که از دیگران دوری کنید، در ایجاد رابطه مشکل داشته باشید و انزوا و تنهایی به شما غلبه کند.

انزوا


افسردگی

هنگامی که شما بیش از حد مثبت نگر باشید، نمی خواهید که دیگران متوجه احساسات منفی شما باشند. در نتیجه تظاهر به خوب بودن می کنید که همین باعث می شود احساسات منفی به شما غلبه کرده و شما از درون به افسردگی دچار خواهید شد.

شک نسبت به خود

تمرکز کردن افراد برای استفاده از جملات مثبت مثل این که:" من انسان دوست داشتنی هستم و احساس امنیت بالایی دارم، یا همه چیز در زندگی من خوب پیش می رود، " باعث می شود که کم کم بفهمند همه این جمله واقعیت تضاد دارد و در نتیجه به خودشان شک می کنند.

خودکشی

خجالت از بیان واقعیت و احساسات منفی که در درون افراد وجود دارد، باعث می شود که آن ها بیش از حد تحت فشار قرار بگیرند و احتمالاً به کارهایی مثل خودکشی دست بزنند.

خودکشی


انکار بیش از حد

گاهی اوقات افرادی که مثبت نگری سمی دارند، می خواهند اتفاقات منفی را انکار کنند که این انکار کردن باعث می شود تا اقدامی برای بهبود وضعیت انجام ندهند و این درد و رنج از درون آن ها را نابود می کند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
3
بازدیدها
592
پاسخ‌ها
3
بازدیدها
431
پاسخ‌ها
6
بازدیدها
287

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 0, کاربران: 0, مهمان‌ها: 0)

کاربرانی که این موضوع را خوانده‌اند (مجموع کاربران: 1)

عقب
بالا