انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
علوم و فناوری
علم و دانش
متفرقه علم و دانش
علم دینی؛ امکان و چگونگی
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="هدیه زندگی" data-source="post: 21158" data-attributes="member: 366"><p>که بدانیم نقطه تولد علم کجاست؟ یعنی ببینیم اصولاً علم چگونه به وجود میآیـد و فـرق</p><p>آن با سایر ادراکات معمول بشري در چیست؟</p><p>به نظر میرسد انسان تا زمانی که به فکر آن نیست تا فهم و ادراك خود را از جهان بـه</p><p>دیگري بیاموزد، هنوز علم به معناي متعارف متولد نشده است. ادراکات دست چین شده در</p><p>جریان تعبیر، صورتبندي، تلخیص و تدوین به تدریج قابلیت انتقال به غیر را مییابند. بـه</p><p>موازات رشد قابلیت آموزشپذیري، مرز بـین ایـن محصـولات فکـري و «علـم » برداشـته</p><p>میشود. بنابراین میتوان گفت تلاش براي انتقال ادراك و آموزش آنها، معبري اسـت کـه</p><p>ادراکات گوناگون براي علم شدن باید به هر حال ازآن بگذرند.</p><p>این بدان معناست که آموزش خود نوعی تلاش براي تولید علم نیز هسـت و مـی تـوان</p><p>گفت با هر بار آموزش دادن علم ـ در فضاهاي جغرافیایی، فرهنگـی، فکـري و بامخاطبـان</p><p>متفاوت ـ علم را نیز از نو تولید کرده ایم. چرا کـه فرآینـد آمـوزش، فرآینـدي اسـت داراي</p><p>بیشمار محصولات جانبی. به بیان دیگر نمیتوان فرآیند آموزش را تنها انتقال مجموعـه اي</p><p>از دادههاي مشخص و از پیش تعیین شده ـ مثلا آنچه در محتواهـاي آموزشـی مکتـوب و</p><p>مصوب آمده است ـ دانست. معلم همزمان با انتقال اطلاعات خود تمامی پیشفـرض هـاي</p><p>خود و نیز پیشفرضهاي مندرج در آن اطلاعات را نیز به شاگردان خود منتقل میکند. بـه</p><p>بیان دیگر در جریان آموزش علاوه بر محتواي علم، ارزشهاي حاکم بر آن ، منش و روش</p><p>علمی و به طور خلاصه مجموعه معارف ضمنی و غیرصریح آموزگار نیز ناخودآگاه منتقـل</p><p>میگردد. پس آموزش برخلاف تصور اولیه یک فرآیند پس از تولید علم نیست، یعنی چنین</p><p>نیست که ابتدا علم تولید شده باشد، سپس در فرآیند دیگري آموزش داده شود.</p><p>بنابراین میتوان گفت از آنجا که علم براي علم شدن محتاج مقولهاي بـه نـام آمـوزش</p><p>است و ازآنجا که آموزش خود پدیدهاي ذو وجوه است و آثار و عوارض گونـاگون دارد و</p><p>از آنجا که هم علم و هم آموزش علم (به عنوان پدیدههاي فرضـاً مسـتقل از یکـدیگر ) بـه</p><p>شدت تحت تأثیر مستقیم و غیرمستقیم پیشفرضها و نگرشهاي قبلی هستند، براي آن که</p><p>راه تولید علمی با خصوصیات ویژه و وابسـته بـه پـیش فـرض هـا و جهـان بینـی ویـژه در</p><p>جامعهاي گشوده شود، چارهاي نیست جز این که کـل فرآینـد آمـوزش ـ از تـدوین کتـب</p><p>Print to PDF without</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="هدیه زندگی, post: 21158, member: 366"] که بدانیم نقطه تولد علم کجاست؟ یعنی ببینیم اصولاً علم چگونه به وجود میآیـد و فـرق آن با سایر ادراکات معمول بشري در چیست؟ به نظر میرسد انسان تا زمانی که به فکر آن نیست تا فهم و ادراك خود را از جهان بـه دیگري بیاموزد، هنوز علم به معناي متعارف متولد نشده است. ادراکات دست چین شده در جریان تعبیر، صورتبندي، تلخیص و تدوین به تدریج قابلیت انتقال به غیر را مییابند. بـه موازات رشد قابلیت آموزشپذیري، مرز بـین ایـن محصـولات فکـري و «علـم » برداشـته میشود. بنابراین میتوان گفت تلاش براي انتقال ادراك و آموزش آنها، معبري اسـت کـه ادراکات گوناگون براي علم شدن باید به هر حال ازآن بگذرند. این بدان معناست که آموزش خود نوعی تلاش براي تولید علم نیز هسـت و مـی تـوان گفت با هر بار آموزش دادن علم ـ در فضاهاي جغرافیایی، فرهنگـی، فکـري و بامخاطبـان متفاوت ـ علم را نیز از نو تولید کرده ایم. چرا کـه فرآینـد آمـوزش، فرآینـدي اسـت داراي بیشمار محصولات جانبی. به بیان دیگر نمیتوان فرآیند آموزش را تنها انتقال مجموعـه اي از دادههاي مشخص و از پیش تعیین شده ـ مثلا آنچه در محتواهـاي آموزشـی مکتـوب و مصوب آمده است ـ دانست. معلم همزمان با انتقال اطلاعات خود تمامی پیشفـرض هـاي خود و نیز پیشفرضهاي مندرج در آن اطلاعات را نیز به شاگردان خود منتقل میکند. بـه بیان دیگر در جریان آموزش علاوه بر محتواي علم، ارزشهاي حاکم بر آن ، منش و روش علمی و به طور خلاصه مجموعه معارف ضمنی و غیرصریح آموزگار نیز ناخودآگاه منتقـل میگردد. پس آموزش برخلاف تصور اولیه یک فرآیند پس از تولید علم نیست، یعنی چنین نیست که ابتدا علم تولید شده باشد، سپس در فرآیند دیگري آموزش داده شود. بنابراین میتوان گفت از آنجا که علم براي علم شدن محتاج مقولهاي بـه نـام آمـوزش است و ازآنجا که آموزش خود پدیدهاي ذو وجوه است و آثار و عوارض گونـاگون دارد و از آنجا که هم علم و هم آموزش علم (به عنوان پدیدههاي فرضـاً مسـتقل از یکـدیگر ) بـه شدت تحت تأثیر مستقیم و غیرمستقیم پیشفرضها و نگرشهاي قبلی هستند، براي آن که راه تولید علمی با خصوصیات ویژه و وابسـته بـه پـیش فـرض هـا و جهـان بینـی ویـژه در جامعهاي گشوده شود، چارهاي نیست جز این که کـل فرآینـد آمـوزش ـ از تـدوین کتـب Print to PDF without [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
علوم و فناوری
علم و دانش
متفرقه علم و دانش
علم دینی؛ امکان و چگونگی
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین