انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
علوم و فناوری
علم و دانش
متفرقه علم و دانش
علم دینی؛ امکان و چگونگی
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="هدیه زندگی" data-source="post: 21153" data-attributes="member: 366"><p>علم دینی؛ امکان و چگونگی</p><p> 133</p><p>دنبال آن خواهد بود که نشان دهد چگونه حق خدا در حکومـت حفـظ مـی شـود و شـاید</p><p>حفظ خود حکومت، در این نگاه فرع بر این منظور اصلی باشد. از همـین روسـت کـه در</p><p>علم سیاست دینی، دستهبندي اولیه حکومتها احتمالاً برمبناي تبعیت آنها از خدا صورت</p><p>میگیرد و از همین جا مفهوم حکومت طاغوت در مقابل حکومت الاهی زاده میشـود . بـه</p><p>این ترتیب چنین تعاریفی حکومتهاي رایج را به نحو دیگري تفکیک و دربـاره آن هـا بـه</p><p>صدور حکم میپردازد.</p><p>این تفاوت در توصیف، نباید سبب شود تا گمان کنیم احکام تبیینی و تجویزي در ایـن</p><p>دو نگرش کاملاً متعارض هستند. علم سیاست دینی نیز ممکن است به حکومتها توصـیه</p><p>کند تا با مردم مدارا کرده و خدمت به آنان را یک وظیفه از باب شکر نعمت الاهی بخواند</p><p>و حتی این شکر را سبب مزید نعمت – شاید پایداري حکومت و دوام خدمتگزاري و یـا</p><p>حتی رشد و شکوفایی اقتصادي (!) – قلمداد کند. به عبارت دیگر اگر سیاست رایـج، رمـز</p><p>ماندگاري حکومت را در مدارا با مردم میجوید، سیاست دینی توضیح میدهد که اگـر در</p><p>اغلب موارد چنین است، بهدلیل تبعیت حاکمان از سنت الاهی «لئن شـکرتم لأزیـدنکم » و</p><p>«الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم» و مانند آن بوده است. اما این بدان معنا نیست که</p><p>رضایت و شکر پروردگار همواره در گرو رعایت خواست مردم است؛ بلکه آنچـه اصـالت</p><p>دارد، مراعات حق خداست و بدون آن حکومت روبه زوال است. علم سیاست دینی ممکن</p><p>است براي زوال حکومتها نیز، اسباب مختلفی را شناسایی کند: اسبابی هم چون نارضایتی</p><p>مردم (هم چون سیاست رایج) و یا بلایاي طبیعی و شاید بیکفایتی خود حاکمان.</p><p>د – علم فیزیک</p><p>فیزیک خود را متکفل بررسی چگونگی تغییر در جهان مادي مـی دانـد و در ا یـن میـان</p><p>تغییر مکانی اجسام را تحت عنوان «حرکت» بررسی میکند. چه پـیش فرضـی انـواع دیگـر</p><p>تغییر را از فصل «حرکت» جدا کرده و تحت عناوین دیگري در علـم فیزیـک دسـته بنـدي</p><p>کرده است؟ فیزیکدانی که قائل به حرکت جوهري است، بـا نگـاه بـه پدیـده هـاي مـادي</p><p>متوجه بخش بزرگی از پدیدههاي در حال تغییر خواهد شد که تاکنون به مثابه یـک پدیـده</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="هدیه زندگی, post: 21153, member: 366"] علم دینی؛ امکان و چگونگی 133 دنبال آن خواهد بود که نشان دهد چگونه حق خدا در حکومـت حفـظ مـی شـود و شـاید حفظ خود حکومت، در این نگاه فرع بر این منظور اصلی باشد. از همـین روسـت کـه در علم سیاست دینی، دستهبندي اولیه حکومتها احتمالاً برمبناي تبعیت آنها از خدا صورت میگیرد و از همین جا مفهوم حکومت طاغوت در مقابل حکومت الاهی زاده میشـود . بـه این ترتیب چنین تعاریفی حکومتهاي رایج را به نحو دیگري تفکیک و دربـاره آن هـا بـه صدور حکم میپردازد. این تفاوت در توصیف، نباید سبب شود تا گمان کنیم احکام تبیینی و تجویزي در ایـن دو نگرش کاملاً متعارض هستند. علم سیاست دینی نیز ممکن است به حکومتها توصـیه کند تا با مردم مدارا کرده و خدمت به آنان را یک وظیفه از باب شکر نعمت الاهی بخواند و حتی این شکر را سبب مزید نعمت – شاید پایداري حکومت و دوام خدمتگزاري و یـا حتی رشد و شکوفایی اقتصادي (!) – قلمداد کند. به عبارت دیگر اگر سیاست رایـج، رمـز ماندگاري حکومت را در مدارا با مردم میجوید، سیاست دینی توضیح میدهد که اگـر در اغلب موارد چنین است، بهدلیل تبعیت حاکمان از سنت الاهی «لئن شـکرتم لأزیـدنکم » و «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم» و مانند آن بوده است. اما این بدان معنا نیست که رضایت و شکر پروردگار همواره در گرو رعایت خواست مردم است؛ بلکه آنچـه اصـالت دارد، مراعات حق خداست و بدون آن حکومت روبه زوال است. علم سیاست دینی ممکن است براي زوال حکومتها نیز، اسباب مختلفی را شناسایی کند: اسبابی هم چون نارضایتی مردم (هم چون سیاست رایج) و یا بلایاي طبیعی و شاید بیکفایتی خود حاکمان. د – علم فیزیک فیزیک خود را متکفل بررسی چگونگی تغییر در جهان مادي مـی دانـد و در ا یـن میـان تغییر مکانی اجسام را تحت عنوان «حرکت» بررسی میکند. چه پـیش فرضـی انـواع دیگـر تغییر را از فصل «حرکت» جدا کرده و تحت عناوین دیگري در علـم فیزیـک دسـته بنـدي کرده است؟ فیزیکدانی که قائل به حرکت جوهري است، بـا نگـاه بـه پدیـده هـاي مـادي متوجه بخش بزرگی از پدیدههاي در حال تغییر خواهد شد که تاکنون به مثابه یـک پدیـده [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
علوم و فناوری
علم و دانش
متفرقه علم و دانش
علم دینی؛ امکان و چگونگی
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین