انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
علوم و فناوری
علم و دانش
متفرقه علم و دانش
علم دینی؛ امکان و چگونگی
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="هدیه زندگی" data-source="post: 21152" data-attributes="member: 366"><p>1383 زمستان / سال نهم</p><p> 132</p><p>میتواند به آن افزوده شود. در این جا پیشفرض دینیاي که مـورد نظـر قـرار گرفتـه هـم</p><p>تعاریف و هم تجویزها را دگرگون میکند. هدف از درمان در این جا لزوماً بازگرداندن فرد</p><p>به نرمهاي جامعه و یا توانا ساختن او براي انجام وظایف اجتماعیاش نیست. بلکه هـدف</p><p>آن است که وي به سلامت روحی و اخلاقی که مورد انتظار دین است، دست یابد. از آنجا</p><p>که وحدت جسم و روح انسان یک پیشفرض محوري در این نگرش محسوب مـی شـود،</p><p>این سخنان بدان معنا نیست که ما نتوانیم واسطهها و مکانیسمهاي مادي و شـیمیایی تـأثیر</p><p>این روشهاي خاص را نیز شناسایی کنیم؛ به عنوان مثال هورمونهایی که بر اثر نیت نـذر</p><p>در انسان ترشح میشود و مکانسیم ترشح آن یا نوروترانسمیترهایی که در اثر دعا کردن در</p><p>پایانههاي عصبی اثر میکنند و غیره.</p><p>ج- علم سیاست</p><p>یکی از رایجترین نظریهها در علم سیاست آن است که حـق حاکمیـت بالاصـاله از آن</p><p>مردم است. بنابراین از نگاه این نظریهها مشروعیت حکومتها در گرو آن است که مطـابق</p><p>خواست مردم عمل کنند. به همین ترتیب اگر حکومتی دچار فروپاشی شود، این نظریـه هـا</p><p>احتمالاً آن را در نارضایتی مردم از حکومت جستوجو میکنند. اگر بپـذیریم کـه یکـی از</p><p>اصلیترین اهداف این علم تبیین عوامل تهدید کننده و تثبیـت کننـده اقتـدار حکومـت هـا</p><p>است، منطقی است که هنگام توصیف نظامهاي حکومتی نیـز بـر اهمیـت نقـش مـردم در</p><p>ساختار حکومتها متمرکز شود و بر همین منبا حکومتهـا را بـه توتـالیتر و دموکراتیـک</p><p>تقسیم کند و آن گاه خصوصیات هر دسته را مورد مطالعه قرار دهد. حکـم هـاي تجـویزي</p><p>علم سیاست نیز براساس چنین توصیفها و صورتبنديهایی صادر میشود.</p><p>بدیل دینی این فرض در مبانی توصیفی حکومتها آن است که حاکمیت حق خداست</p><p>(نه مردم) و آن را تنها به کسی واگذار میکند که خود بخواهـد و وظیفـه انسـان را گـردن</p><p>نهادن به این حق میداند. بنابراین ملاك مشـروعیت یـک حکومـت صـرفاً در آراي مـردم</p><p>خلاصه نمیشود؛ چه این که حـاکم الاهـی نیـز همچـون دولـت دموکراتیـک، بـراي اداره</p><p>حکومت محتاج رأي مردم باشد یا نباشد. ساختار توصیفی، تبیینی و تجویزي حکومـت هـا</p><p>در چنین علم سیاستی متفاوت از سیاست امروز است. علم سیاسـت اسـلامی احتمـالاً بـه</p><p>)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="هدیه زندگی, post: 21152, member: 366"] 1383 زمستان / سال نهم 132 میتواند به آن افزوده شود. در این جا پیشفرض دینیاي که مـورد نظـر قـرار گرفتـه هـم تعاریف و هم تجویزها را دگرگون میکند. هدف از درمان در این جا لزوماً بازگرداندن فرد به نرمهاي جامعه و یا توانا ساختن او براي انجام وظایف اجتماعیاش نیست. بلکه هـدف آن است که وي به سلامت روحی و اخلاقی که مورد انتظار دین است، دست یابد. از آنجا که وحدت جسم و روح انسان یک پیشفرض محوري در این نگرش محسوب مـی شـود، این سخنان بدان معنا نیست که ما نتوانیم واسطهها و مکانیسمهاي مادي و شـیمیایی تـأثیر این روشهاي خاص را نیز شناسایی کنیم؛ به عنوان مثال هورمونهایی که بر اثر نیت نـذر در انسان ترشح میشود و مکانسیم ترشح آن یا نوروترانسمیترهایی که در اثر دعا کردن در پایانههاي عصبی اثر میکنند و غیره. ج- علم سیاست یکی از رایجترین نظریهها در علم سیاست آن است که حـق حاکمیـت بالاصـاله از آن مردم است. بنابراین از نگاه این نظریهها مشروعیت حکومتها در گرو آن است که مطـابق خواست مردم عمل کنند. به همین ترتیب اگر حکومتی دچار فروپاشی شود، این نظریـه هـا احتمالاً آن را در نارضایتی مردم از حکومت جستوجو میکنند. اگر بپـذیریم کـه یکـی از اصلیترین اهداف این علم تبیین عوامل تهدید کننده و تثبیـت کننـده اقتـدار حکومـت هـا است، منطقی است که هنگام توصیف نظامهاي حکومتی نیـز بـر اهمیـت نقـش مـردم در ساختار حکومتها متمرکز شود و بر همین منبا حکومتهـا را بـه توتـالیتر و دموکراتیـک تقسیم کند و آن گاه خصوصیات هر دسته را مورد مطالعه قرار دهد. حکـم هـاي تجـویزي علم سیاست نیز براساس چنین توصیفها و صورتبنديهایی صادر میشود. بدیل دینی این فرض در مبانی توصیفی حکومتها آن است که حاکمیت حق خداست (نه مردم) و آن را تنها به کسی واگذار میکند که خود بخواهـد و وظیفـه انسـان را گـردن نهادن به این حق میداند. بنابراین ملاك مشـروعیت یـک حکومـت صـرفاً در آراي مـردم خلاصه نمیشود؛ چه این که حـاکم الاهـی نیـز همچـون دولـت دموکراتیـک، بـراي اداره حکومت محتاج رأي مردم باشد یا نباشد. ساختار توصیفی، تبیینی و تجویزي حکومـت هـا در چنین علم سیاستی متفاوت از سیاست امروز است. علم سیاسـت اسـلامی احتمـالاً بـه ) [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
علوم و فناوری
علم و دانش
متفرقه علم و دانش
علم دینی؛ امکان و چگونگی
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین