انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
علوم و فناوری
علم و دانش
متفرقه علم و دانش
علم دینی؛ امکان و چگونگی
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="هدیه زندگی" data-source="post: 21148" data-attributes="member: 366"><p>1383 زمستان / سال نهم</p><p> 130</p><p>حال اگر اقتصاددانان انسان را به عنوان یکی از مخلوقـات عـالم، بـر سـر سـفره روزي</p><p>پروردگار متعال بدانند و مسأله رقابت و سودانگاري را تنها یکی از حالات خاص رفتار این</p><p>موجود فرض کنند، آن گاه علم اقتصاد و تئوريهاي اقتصادي چه مسیري را خواهد پیمود؟</p><p>ب – علم بهداشت</p><p>علم بهداشت رایج، موضوع کاوش خود را جسم انسان قرار داده است. پیشفرض ایـن</p><p>علم شامل آن است که جسم نه تنهایی و فارغ از روح میتواند موضوع شناخت و مطالعات</p><p>تجربی قرار گیرد. حتی متکامل شدن تـدریجی آن و اضـافه شـدن مبا حـث روانشناسـی و</p><p>روانپزشکی به این علم نیز گویی از سـرناچاري و بـه دنبـال بـروز مشـکلات عدیـده در</p><p>شناخت و درمان بیماريها رخ داده است و از آنجا که اساساً پیشفرضهاي ایـن علـم در</p><p>مادي انگاشتن موضوع خود، تغییر چندانی نکرده است، این تکامل هم مشـکلات قبلـی را</p><p>چاره نکرده و تنها فضاي علمی این مباحث را مغشوشتر نموده است. درست است که هم</p><p>اکنون از اثر متقابل ناهنجاريها و عوامل روانـی ـ ماننـد اضـطراب، اسـترس، افسـردگی و</p><p>هراس – بر کالبد انسان و نیز اثرات روانی برخـی اخـتلالات جسـمی – ماننـد خسـتگی و</p><p>پرخاشگري در کم خونی و هذیان ناشی از وخامت بیماريهاي کبدي و کلیـوي ـ سـخن</p><p>میرود، اما پیشفرض تمامی این بررسیها آن است کـه گـویی روان انسـان موضـوعی در</p><p>کنار جسم اوست و وحدت آنها و اصل فلسفی «جسمانیه الحدوث و روحانیه البقاء» بودن</p><p>نفس در این میان مغفول واقع شده است.</p><p>تعریف اختلالات روانی – که بعضاً منجر به آثار بدنی نیـز مـی شـوند – تعریفـی اسـت</p><p>متکی بر یک جهان بینی و بنابراین اثبات آنها از علم تجربی بر نمیآید. اما علـم بهداشـت</p><p>روان نه تنها به تعریفاتی بیپایه چون: نُرم جامعه، از بین رفتن کارکردهاي فرد براي اجتماع</p><p>و غیره دست میزند، بلکه پا را از این نیز فراتر گذاشته ادعا دارد مکانیسم اثرگذاري آنهـا</p><p>را بر روان انسان و نهایتاً جسم او روشن میکند. در حالی که مـی دانـیم چنـین تعـاریف و</p><p>ادعاهایی کاملاً از حیطه اختیارات علم تجربی خارج و در هر حـال نشـأت گرفتـه از یـک</p><p>جهانبینیاند؛ پیشفرضهاي اولیهاي چون وحدت جسم و روح انسان و آفریـدگار حکـیم</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="هدیه زندگی, post: 21148, member: 366"] 1383 زمستان / سال نهم 130 حال اگر اقتصاددانان انسان را به عنوان یکی از مخلوقـات عـالم، بـر سـر سـفره روزي پروردگار متعال بدانند و مسأله رقابت و سودانگاري را تنها یکی از حالات خاص رفتار این موجود فرض کنند، آن گاه علم اقتصاد و تئوريهاي اقتصادي چه مسیري را خواهد پیمود؟ ب – علم بهداشت علم بهداشت رایج، موضوع کاوش خود را جسم انسان قرار داده است. پیشفرض ایـن علم شامل آن است که جسم نه تنهایی و فارغ از روح میتواند موضوع شناخت و مطالعات تجربی قرار گیرد. حتی متکامل شدن تـدریجی آن و اضـافه شـدن مبا حـث روانشناسـی و روانپزشکی به این علم نیز گویی از سـرناچاري و بـه دنبـال بـروز مشـکلات عدیـده در شناخت و درمان بیماريها رخ داده است و از آنجا که اساساً پیشفرضهاي ایـن علـم در مادي انگاشتن موضوع خود، تغییر چندانی نکرده است، این تکامل هم مشـکلات قبلـی را چاره نکرده و تنها فضاي علمی این مباحث را مغشوشتر نموده است. درست است که هم اکنون از اثر متقابل ناهنجاريها و عوامل روانـی ـ ماننـد اضـطراب، اسـترس، افسـردگی و هراس – بر کالبد انسان و نیز اثرات روانی برخـی اخـتلالات جسـمی – ماننـد خسـتگی و پرخاشگري در کم خونی و هذیان ناشی از وخامت بیماريهاي کبدي و کلیـوي ـ سـخن میرود، اما پیشفرض تمامی این بررسیها آن است کـه گـویی روان انسـان موضـوعی در کنار جسم اوست و وحدت آنها و اصل فلسفی «جسمانیه الحدوث و روحانیه البقاء» بودن نفس در این میان مغفول واقع شده است. تعریف اختلالات روانی – که بعضاً منجر به آثار بدنی نیـز مـی شـوند – تعریفـی اسـت متکی بر یک جهان بینی و بنابراین اثبات آنها از علم تجربی بر نمیآید. اما علـم بهداشـت روان نه تنها به تعریفاتی بیپایه چون: نُرم جامعه، از بین رفتن کارکردهاي فرد براي اجتماع و غیره دست میزند، بلکه پا را از این نیز فراتر گذاشته ادعا دارد مکانیسم اثرگذاري آنهـا را بر روان انسان و نهایتاً جسم او روشن میکند. در حالی که مـی دانـیم چنـین تعـاریف و ادعاهایی کاملاً از حیطه اختیارات علم تجربی خارج و در هر حـال نشـأت گرفتـه از یـک جهانبینیاند؛ پیشفرضهاي اولیهاي چون وحدت جسم و روح انسان و آفریـدگار حکـیم [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
علوم و فناوری
علم و دانش
متفرقه علم و دانش
علم دینی؛ امکان و چگونگی
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین