. . .

معرفی شغل طراحی مد و لباس

تالار مشاغل عمومی

فندوق کوشولو🧸🍪

رفیق رمانیکی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
1784
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-20
آخرین بازدید
موضوعات
138
نوشته‌ها
674
راه‌حل‌ها
2
پسندها
4,626
امتیازها
443
سن
18
محل سکونت
سرزمین رویاها

  • #1
طراحی مد و لباس
به هنر طراحی و زیبایی شناسی و استفاده آن در طراحی و تولید پوشاک ، کیف ،کفش و زیور آلات ، طراحی مد و لباس می گویند. طراحی مد و لباس تحت تاثیر فرهنگ های جوامع مختلف بوده و دارای تنوع بالایی است . تاریخچه طراحی مد و لباس به ابتدای قرن نوزدهم ، زمانی که طراحان به طراحی لباس برای مجالس اشرافی می پرداختند بر می گردد. اولین طراح لباس جهان چارلز فردریک ورث می باشد که با دوختن برچسب نام خود به لباس هایی که طراحی میکرد زمینه ساز شروع طراحی مد و لباس و آموزش طراحی لباس در دنیا شد.
مهارت ها و تخصص های مورد نیاز یک طراح مد و لباس
  • داشتن خلاقیت از عناصر اصلی برای رسیدن به ایده ها و طرح های جدید
  • داشتن ذوق و سلیقه و نگاه متفاوت
  • آشنایی با فرهنگ های جوامع مختلف
  • اطلاع از ویژگی های مواد ، پارچه ها ، چگونگی کاربرد آنها و فرایند تولید انواع پوشاک
  • مهارت های طراحی و فنی مانند دوخت و برش
  • مهارت های ارتباطی مناسب و توانایی بررسی گرایش ها و تمایلات مشتریان
  • توانایی طراحی به شیوه ی دستی و با استفاده از برنامه های طراحی کامپیوتری
  • همکاری با تولید کنندگان ، مشتریان و…. توانایی کار تیمی
  • .کسب تجربه و داشتن ایده های نو و خلاقانه از مولفه های اصلی یک طراح مد و لباس موفق است
  • توانایی کار تیمی به این دلیل که در دنیا طراحی لباس به صورت تیمی از طراح لباس ، استایلیست ، خیاط ، الگو ساز ، نمونه دوز و…. تشکیل می شود

آموزش طراحی لباس


وظایف یک طراح لباس
  • تحلیل و پیش بینی علاقه مندی مردم در زمینه پوشاک ، پارچه ها ، رنگ ها و …
  • کشیدن طرح لباس ها ، کفش ها و … به صورت دستی یا با استفاده از نرم افزارهای طراحی کامپیوتری
  • انتخاب رنگ ، پارچه ، لوازم تزئینی و سبک مناسب برای هر طرح
  • تهیه نمونه های اولیه
  • تخمین هزینه مواد و مراحل تولید
  • یافتن تامین کنندگان مواد اولیه
  • نظارت بر تولید طرح ها
  • ارائه نمونه ها به افراد و مراکز مرتبط مانند سرمایه گذاران ، تولید کنندگان و…

آموزش طراحی لباس


شرایط و تحصیلات لازم برای ورود به حرفه طراحی لباس
برای ورود به این شغل، علاقمندان باید دانش و تخصص لازم را کسب کنند . بنابراین می توانند یا در رشته های مرتبط موجود در در گروه هنر در دانشگاه تحصیل کنند و یا در آموزشگاه های آموزش طراحی لباس دانشگاه های کشور شامل طراحی لباس در علمی و کاربردی دوره های آموزش طراحی مد و لباس را بگذرانند وهمچنین می توانند در آموزشگاه های آزاد مثل آموزشگاه طرحستان دوره آموزش طراحی لباس را بگذرانند.
دانش آموزانی که به این شغل علاقه زیادی دارند، می توانند پس از گذراندن سال اول متوسطه وارد رشته طراحی و دوخت در فنی و حرفه ای شوند و در صورت تمایل در دانشگاه ادامه تحصیل دهند . یا در یکی از رشته های نظری دیپلم خود را گرفته و در کنکور گروه هنر شرکت کرده و وارد دانشگاه هنر شوند.

آموزش طراحی لباس


یک طراح لباس چگونه وارد بازار کار می شود
برای طراحان لباس فرصت های شغلی زیاد و آینده شغلی بسیار خوبی وجود دارد . و بسیاری از تولیدی های بزرگ علاقه مند هستند که برای طراحی کلکسیون های جدید خود ، طراح لباس داشته باشند. و یک طراح لباس باید فرصت های بازار و قابلیت های خود را به عنوان کسی که وارد بازار کار می شود بشناسد.
یک طراح مد و لباس می تواند در انواع شرکت های طراحی، تولید و عرضه پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات و… استخدام شود. و می تواند به صورت آزاد و مستقل هم کار کند. در صورت داشتن تجربه ، و سرمایه کافی نیز می تواند شرکت طراحی یا تولید لباس راه اندازی کند.
طراحانی که در شرکت های خصوصی استخدام می شوند ، با توجه به مهارت ، تخصص ، تجربه و توافق صورت گرفته با کارفرمای خود ، درآمد های متفاوتی دارند.
توسط تعدادی ازمحققان شغلی کشور، حرفه طراحی مد و لباس از نظر درآمدی مورد بررسی و پژوهش صورت گرفته است . بر این اساس متوسط حقوق و درآمد یک طراح لباس به این صورت است.
بر اساس این تحقیق حقوق ماهیانه طراح لباسی که به عنوان کارشناس در حوزه های مختلف کار می کند ، در شرکتهای کوچک به طور متوسط ۱۵۰۰۰۰۰ تومان تا ۳۰۰۰۰۰۰ تومان و در شرکتهای بزرگ ۲۵۰۰۰۰۰ تومان تا ۸۰۰۰۰۰۰ تومان می باشد.
البته باید توجه داشت که این تفاوت درآمدها به میزان سابقه کاری، تجربه و تخصص طراح لباس، در زمینه های مختلف کاری ، نوع شرکت ، شهر، کشور ، محل کار و …. بستگی دارد.
تحقیق بالا برای طراحانی است که در استخدام شرکت یا سازمان دولتی یا خصوصی می باشند، صورت گرفته است. در مورد افرادی که کارآفرین هستند و کار مستقلی در حوزه تخصصی شان، راه اندازی کرده اند ، شرایط متفاوت است و آنها با توجه به میزان فعالیت، مهارت ، تلاش و پشتکارشان، درآمدهای متفاوتی دارند.
میزان درآمد سالیانه طراح مد و لباس در برخی از کشورهای جهان
متوسط درآمد سالیانه یک طراح لباس در آمریکا حدود ۲۰۱۰ ۶۴٫۵۳۰ دلار ( متوسط درآمد همه مشاغل ۳۳٫۸۴۰ دلار و مطابق با آخرین آمارها در سال ۲۰۱۳ ) بوده است.
میزان درآمد سالیانه یک طراح لباس در استرالیا حدود ۵۷٫۶۰۰ دلار می باشد.
میزان درآمد سالیانه برای یک طراح لباس تازه کار در انگلستان ۲۴٫۳۰۰ دلار و برای افراد با تجربه بین ۳۴٫۰۰۰ تا ۹۱٫۰۰۰ دلار و یا بیشتر می باشد. طراحان مستقل و آزاد هم با توجه به نوع فعالیتشان ، درآمدهای متفاوتی دارند.
متوسط درآمد سالیانه یک طراح لباس درایران حدود ۴۰۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان می باشد .
ثروتمند ترین برند های جهان
گوچی Gucci
شانل chanel
لوییس ویتون louis Vuitton
باربری Burberry
فندی Fendi
کریستین دیور Christian Dior
پراداPerada
ورساچه Versace
هرمسHermes
ثروتمند ترین طراحان لباس جهان
دومنیکو دولچه/ استفانو گابانا /کوکو شنل / کریستین دیور / میوچیا پرادا / جورجیو آرمانی / کارل لاگلرفلد رالف لورن / سارا بلیکی / توری برچ / مایکل کورس / آرین لودر / رنزو روسو / کریستوبال بالنسیاگا / بیژن پاکزاد
پگاه انواریان / نیما بهنود
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
2
بازدیدها
113

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین