انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
عمومی
سایر تالارهای عمومی
ورزش
معرفی انواع ورزشها
شطرنج!!
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="Sheydi_kara" data-source="post: 10510" data-attributes="member: 72"><p><h3><span style="color: rgb(41, 105, 176)"><strong><span style="font-size: 26px"><em><strong> نحوه ی حرکت مهره ها :</strong></em></span></strong></span></h3><p></p><h3><span style="color: rgb(0, 168, 133)"><span style="font-size: 22px"><em> شاه :</em></span></span></h3><p></p><p><span style="color: rgb(40, 50, 78)"><span style="font-size: 18px">تمام مهره های شطرنج وظیفه دارند از این مهره محافظت کنند . در صورتی که یک شطرنج باز امکان محافظت از شاه خود را از دست بدهد ، بازی با شکست او به پایان می رسد .</span></span></p><p></p><p></p><h3><span style="color: rgb(0, 168, 133)"><em><span style="font-size: 22px"><em> وزیر :</em></span></em></span></h3><p></p><p><span style="color: rgb(40, 50, 78)"><span style="font-size: 18px">حرکت وزیر ترکیبی از حرکات فیل و رخ است و به همین دلیل ، وزیر با ارزش ترین مهره ی شطرنج به حساب می آید . این مهره در طول مسابقه می تواند به صورت مستقیم و ضرب دری حرکت کند .</span></span></p><p></p><p></p><h3><span style="color: rgb(0, 168, 133)"><span style="font-size: 22px"><em> رخ ( قلعه ) :</em></span></span></h3><p></p><p><span style="color: rgb(40, 50, 78)"><span style="font-size: 18px">این مهره به طور مستقیم حرکت می کند و محدودیتی در جهت حرکت و تعداد خانه های حرکت ندارد ؛ یعنی در صورتی که مهره ای جلوی آن نباشد ، می تواند به راست ، چپ ، جلو یا عقب حرکت کند .</span></span></p><p></p><p></p><h3><span style="color: rgb(0, 168, 133)"><span style="font-size: 22px"><em> اسب :</em></span></span></h3><p></p><p><span style="font-size: 18px"><span style="color: rgb(40, 50, 78)">اسب تنها مهره ی شطرنج است که در هنگام حرکت می تواند از روی مهره های خودی یا مهره ی حریف حرکت کند . شکل حرکات اسب به صورت حرف «L » انگلیسی است اما جهت حرکت آن محدودیتی ندارد . به این ترتیب که می تواند دو خانه به یک سمت برود و آنگاه یک خانه در جهتی عمود بر جهت حرکت قبل پیش برود (مثلا دو خانه به سمت راست ، آنگاه یک خانه به سمت بالا یا پایین )</span></span></p><p></p><p></p><h3><span style="color: rgb(0, 168, 133)"><span style="font-size: 22px"> فیل :</span></span></h3><p></p><p><span style="font-size: 18px"><span style="color: rgb(40, 50, 78)">حرکت فیل نیز همچون رخ در تعداد خانه ها محدودیتی ندارد . اگر مسیر فیل باز باشد ، این مهره می تواند تا 7 خانه نیز پیش برود . تنها تفاوت حرکت فیل با رخ این است که فیل به صورت ضرب دری حرکت می کند . به همین دلیل ، فیلی که در ابتدای بازی در خانه ی سیاه قرار گرفته ، تا آخر مسابقه در خانه های سیاه و فیلی که از ابتدا در خانه ی سفید قرار گرفته است ، تا انتها در خانه های سفید حرکت می کند .</span></span></p><p></p><p></p><h3><span style="color: rgb(0, 168, 133)"><em><span style="font-size: 22px"><em> پیاده ( سرباز ) :</em></span></em></span></h3><p></p><p><span style="font-size: 18px"><span style="color: rgb(40, 50, 78)">سرباز در اولین حرکت می تواند یک یا دو خانه به جلو حرکت کند اما پس از آن ، تنها می تواند یک خانه به جلو حرکت کند . سرباز مهره های حریف را به صورت ضرب دری مورد تهاجم قرار می دهد و از بازی خارج می کند ؛ به این صورت که اگر در سمت راست یا چپ خانه ی رو به روی سرباز مهره ای از حریف وجود داشته باشد ، سرباز می تواند وارد آن خانه شود و مهره ی حریف را از بازی خارج کند .</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sheydi_kara, post: 10510, member: 72"] [HEADING=2][COLOR=rgb(41, 105, 176)][B][SIZE=7][I][B] نحوه ی حرکت مهره ها :[/B][/I][/SIZE][/B][/COLOR][/HEADING] [HEADING=2][COLOR=rgb(0, 168, 133)][SIZE=6][I] شاه :[/I][/SIZE][/COLOR][/HEADING] [COLOR=rgb(40, 50, 78)][SIZE=5]تمام مهره های شطرنج وظیفه دارند از این مهره محافظت کنند . در صورتی که یک شطرنج باز امکان محافظت از شاه خود را از دست بدهد ، بازی با شکست او به پایان می رسد .[/SIZE][/COLOR] [COLOR=rgb(0, 168, 133)][I][SIZE=6][I][/I][/SIZE][/I][/COLOR] [HEADING=2][COLOR=rgb(0, 168, 133)][I][SIZE=6][I] وزیر :[/I][/SIZE][/I][/COLOR][/HEADING] [COLOR=rgb(40, 50, 78)][SIZE=5]حرکت وزیر ترکیبی از حرکات فیل و رخ است و به همین دلیل ، وزیر با ارزش ترین مهره ی شطرنج به حساب می آید . این مهره در طول مسابقه می تواند به صورت مستقیم و ضرب دری حرکت کند .[/SIZE][/COLOR] [SIZE=5][/SIZE] [HEADING=2][COLOR=rgb(0, 168, 133)][SIZE=6][I] رخ ( قلعه ) :[/I][/SIZE][/COLOR][/HEADING] [COLOR=rgb(40, 50, 78)][SIZE=5]این مهره به طور مستقیم حرکت می کند و محدودیتی در جهت حرکت و تعداد خانه های حرکت ندارد ؛ یعنی در صورتی که مهره ای جلوی آن نباشد ، می تواند به راست ، چپ ، جلو یا عقب حرکت کند .[/SIZE][/COLOR] [HEADING=2][COLOR=rgb(0, 168, 133)][SIZE=6][I] اسب :[/I][/SIZE][/COLOR][/HEADING] [SIZE=5][COLOR=rgb(40, 50, 78)]اسب تنها مهره ی شطرنج است که در هنگام حرکت می تواند از روی مهره های خودی یا مهره ی حریف حرکت کند . شکل حرکات اسب به صورت حرف «L » انگلیسی است اما جهت حرکت آن محدودیتی ندارد . به این ترتیب که می تواند دو خانه به یک سمت برود و آنگاه یک خانه در جهتی عمود بر جهت حرکت قبل پیش برود (مثلا دو خانه به سمت راست ، آنگاه یک خانه به سمت بالا یا پایین )[/COLOR][/SIZE] [HEADING=2][COLOR=rgb(0, 168, 133)][SIZE=6] فیل :[/SIZE][/COLOR][/HEADING] [SIZE=5][COLOR=rgb(40, 50, 78)]حرکت فیل نیز همچون رخ در تعداد خانه ها محدودیتی ندارد . اگر مسیر فیل باز باشد ، این مهره می تواند تا 7 خانه نیز پیش برود . تنها تفاوت حرکت فیل با رخ این است که فیل به صورت ضرب دری حرکت می کند . به همین دلیل ، فیلی که در ابتدای بازی در خانه ی سیاه قرار گرفته ، تا آخر مسابقه در خانه های سیاه و فیلی که از ابتدا در خانه ی سفید قرار گرفته است ، تا انتها در خانه های سفید حرکت می کند .[/COLOR][/SIZE] [COLOR=rgb(0, 168, 133)][I][SIZE=6][I][/I][/SIZE][/I][/COLOR] [HEADING=2][COLOR=rgb(0, 168, 133)][I][SIZE=6][I] پیاده ( سرباز ) :[/I][/SIZE][/I][/COLOR][/HEADING] [SIZE=5][COLOR=rgb(40, 50, 78)]سرباز در اولین حرکت می تواند یک یا دو خانه به جلو حرکت کند اما پس از آن ، تنها می تواند یک خانه به جلو حرکت کند . سرباز مهره های حریف را به صورت ضرب دری مورد تهاجم قرار می دهد و از بازی خارج می کند ؛ به این صورت که اگر در سمت راست یا چپ خانه ی رو به روی سرباز مهره ای از حریف وجود داشته باشد ، سرباز می تواند وارد آن خانه شود و مهره ی حریف را از بازی خارج کند .[/COLOR][/SIZE] [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
عمومی
سایر تالارهای عمومی
ورزش
معرفی انواع ورزشها
شطرنج!!
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین