. . .

معرفی روش مطالعه‌ی مناسب درس علوم

تالار تحصیل و دانشگاه

Sonay =)

مدیر تحصیل و دانشگاه
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
ویراستار
نام هنری
Sonay
مدیر
مدیر تالار تحصیل و دانشگاه
شناسه کاربر
6749
تاریخ ثبت‌نام
2023-09-23
موضوعات
165
نوشته‌ها
219
پسندها
547
امتیازها
303
محل سکونت
Fantasy World

  • #1
هفتمی ها، هشتمی ها و نهمی ها خوب روش‌ها را بخوانید و از هر کدام از روش‌ها که بیش‌تر خوشتان آمد و به‌ نظرتان بهتر بود، برای خواندن درس علوم و پاسخ دادن به سؤال‌های چهارگزینه‌ای آزمون، استفاده کنید. لازم نیست همه‌ی روش‌ها را به کار ببندید.

درس علوم تجربی

1- تمام قسمت‌های درس «علوم» را بخوانید؛به تمام جمله‌ها، عکس‌ها و نمودارها توجه کنید. تمام پاورقی‌ها را بخوانید. تمام تمرین‌ها را حل کنید. به قسمت «آزمایش»‌‌ها توجه کنید. خلاصه! یادتان باشد که تمام قسمت‌های درس علوم را با دقت و توجه بخوانید. گاهی سؤال‌های امتحان و آزمون، از قسمت‌هایی طرح می‌شوند که معمولاً به آن‌ قسمت‌ها توجه نمی‌کنیم (مثل پاورقی‌ها).

2- درس علوم را با دقت بخوانید و تمام نکته‌هایی را که به نظرتان مهم است با ماژیک مشخص کنید (فقط قسمت‌های خیلی مهم را انتخاب کنید). آن‌گاه وقتی قرار است درس را دوره کنید، به قسمت‌هایی که ماژیکی کرده‌اید، بیش‌تر توجه کنید و آن‌ها را با دقت، دوره و مرور کنید.

3- بعد از خواندن درس علوم، آزمایش‌های آن درس را با دقت انجام دهید. این کار باعث می‌شود با تمام وجود، معنی و مفهوم درس علوم را یاد بگیرید.

4- خلاصه‌درس‌های کتاب را با دقت بخوانید؛ هم‌چنین تمرین‌ها را دوباره حل کنید؛ هر کجا هم که اشکال داشتید، یادداشت کنید و از معلمتان بپرسید.

5- در درس علوم، «مطالعه‌ی آزاد» هم داشته باشید؛ یعنی کتاب‌های علمی- آموزشی یا داستانی پیدا کنید یا مطالبی را در اینترنت پیدا کنید که با درس علوم شما مرتبط است. مطالعه‌ی آزاد در درس علوم، در یادگیری درس، بسیار مؤثّر است.

6- از کتاب‌های جانبی استفاده کنید. منظور کتاب‌های گام به گام نیست. کتاب‌هایی که شما را به فکر وادار می‌کند و برای سطح سنی شما و پایه‌ی ششم طراحی شده است.

7- مرور سؤال‌های آزمون‌های قبل به شما کمک می‌کند میزان موفقیت‌تان بیش‌تر شود.قبل از هر آزمون، حتماً سؤال‌های آزمون قبلی را دوباره حل کنید تا اشتباهات‌تان تکرار نشوند. حتی اگر می‌توانید، سؤال‌های علوم در آزمون‌های سال‌های گذشته را یعنی آزمون‌هایی که پارسال در آن‌ها شرکت می‌کردید دوباره دوره و مرور ‌کنید.

8- موقع حل سؤال‌های چهارگزینه‌ای در خانه، حتماً زمان بگیرید.این‌طوری عادت می‌کنید که در یک وقت محدود، سؤال‌ها را جواب دهید و به ‌این ترتیب، سر جلسه‌ی آزمون، وقت کم نخواهید آورد.

9- در سؤالات تستی همه‌ی گزینه‌ها را کامل بخوانید. بعضی وقت‌ها در صورت سؤال اگر یک «است» به «نیست» تغییر پیدا کند ممکن است نتیجه را تحت تأثیر قرار دهد.

10- سعی کنید درسی را که خوانده‌اید برای یک کلاس خیالی تدریس کنید. هیچ چیز مثل تدریس به شما کمک نمی‌کند بر یک موضوع تسلط پیدا کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین