. . .

روان شناسی روانشناسی رنگ فیروزه ای

تالار روانشناسی اجتماعی

tor_anj.kh

مدیرکل بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
24
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
331
نوشته‌ها
3,359
راه‌حل‌ها
110
پسندها
30,523
امتیازها
718
محل سکونت
صدف مخروبه

  • #1
---------730x411.md.jpg

یروزه ای بهترین رنگ برای نمود دادن آسمان و دریا است. امروزه محبوبیت رنگ فیروزه ای صدچندان شده است. هر رنگی ویژگی های خاصی دارد. همانند همه رنگ ها، رنگ فیروزه‌ای نیز اثرات و ویژگی های خاصی روی احساسات و عواطف ما دارد. با شناخت این ویژگی‌ها می‌توان کاربردهای متنوعی برای رنگ فیروزه ای، چه در روانشناسی و چه در طراحی دکوراسیون و موارد دیگر تعریف کرد. در این مقاله با نگاهی به ویژگی ها و اثرات آن، همه چیز درباره رنگ فیروزه ای را بررسی خواهیم کرد.


فیروزه ای رنگ ارتباط و فکر باز​

فیروزه ای کمک می کند تا راه های ارتباط بین قلب و کلماتی که به زبان می آوریم باز شود. فیروزه ای نماد صمیمیت و رنگ شادی و لذت زندگی است.

از لحاظ روانشناسی، احساسات و عواطف را درمان و کنترل می کند و ثبات و تعادل عاطفی ایجاد می‌کند. در این فرایند ممکن است بالا و پایین های زیادی متحمل شود اما در نهایت به تعادل می رسد.

فیروزه ای ترکیب آبی و مقدار کمی زرد است. در مقیاس رنگ‌ها بین آبی و سبز قرار می گیرد. بنابراین، آرامش و آسایش خاطر آبی، توازن و بالندگی سبز، و نیز انرژی تعالی بخش زرد را در خود دارد.

فیروزه ای رنگی است که در زمان خستگی و فشار روانی، روح و جان را انرژی دوباره می دهد. همچنین در تصمیم‌گیری و فکر کردن درست به ما کمک می کند. در توسعه مهارت های مدیریتی و سازمانی دخیل است.


فیروزه ای رنگ سعادت​

فیروزه‌ای میزان خلاقیت و حساسیت را بالا می‌برد. به دلیل قابلیتی که در افزایش محبت و حس مراقبت دارد، درمان و بهبود درونی را قدرت بیشتری می‌دهد. باعث افزایش بصیرت درونی می‌شود و درهای تعالی روح را می گشاید. فیروزه ای رنگ تکامل روح است. در بسیاری از فرهنگ ها فیروزه‌ای رنگ خوش یمنی و سعادت است. رنگ فیروزه ای در معماری سنتی ایرانی به وفور دیده می شود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

tor_anj.kh

مدیرکل بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
24
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
331
نوشته‌ها
3,359
راه‌حل‌ها
110
پسندها
30,523
امتیازها
718
محل سکونت
صدف مخروبه

  • #2
فیروزه‌ای رنگی خودمحور است و به نیازهای خود بیشتر از دیگران اهمیت می دهد. در عین حال، به ما کمک می‌کند تا عزت نفس خود را بازیابیم و خود را بیشتر دوست داشته باشیم. در بدترین حالت می تواند خودپسند، خودستا و لاف‌زن باشد. اگرچه خودکفا است، اما از تنهایی هراس دارد و ممکن است گوشه گیر شود که در این صورت شرایط را بدتر می‌کند.

فیروزه‌ای قدرت بالایی در درک و مشاهده دارد و می‌تواند کاملا اهل تبعیض باشد. قابلیت تشخیص و شناخت راه‌های پیش رو، راه‌های موفقیت، ایجاد تعادل بین مزایا و معایب، و درست و غلط موقعیت ها و فرصت ها را دارد. اگر دچار روزمرگی شده اید و نمی‌دانید چطور از آن خارج شوید از فیروزه ای کمک بگیرید.



فیروزه ای می تواند ایده‌آل‌گرا و اهل حرف بدون عمل باشد و از واکنش‌های احساسی دور شود و بی نهایت آرام و بی خیال جلوه کند. استفاده بیش از اندازه فیروزه‌ای می تواند باعث بیش فعالی ذهنی و به هم خوردن توازن احساسی شود. در نتیجه یا بی‌نهایت احساساتی یا فاقد هر احساسی می شوید. کمبود فیروزه‌ای در محیط اطراف نیز می تواند باعث دریغ کردن و مضایقه ابراز احساسات و عواطف شود و نتیجه آن پنهان‌کاری و آشفتگی در تعیین مسیر درست زندگی می‌شود.

از بعد منفی، فیروزه ای با عدم توازن احساسی، فقدان مهارت های ارتباطی، فریبکاری و غیرقابل اعتماد بودن ارتباط دارد.
 

tor_anj.kh

مدیرکل بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
24
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
331
نوشته‌ها
3,359
راه‌حل‌ها
110
پسندها
30,523
امتیازها
718
محل سکونت
صدف مخروبه

  • #3

شخصیت شناسی فیروزه ای​

اگر به رنگ فیروزه‌ای علاقه دارید شاید به این دلیل باشد که فردی صمیمی و خون گرم هستید و نزدیک شدن و ارتباط برقرارکردن با شما ساده است. بامحبت، همدل و مراقب دیگران هستید. حساسیت و خلاقیت بالایی دارید. حرف دلتان را می‌زنید و دوست دارید عمیق‌ترین افکارتان را با دیگران سهیم شوید.

از لحاظ شخصیت شناسی، شما به عنوان دوست‌دار رنگ فیروزه‌ای توانایی های شهودی پیشرفته‌ای دارید. به دنبال تعالی معنوی هستید و اساسا روح متعالی و تکامل یافته‌ای دارید. با اینکه از نظر احساسی زیاد دستخوش تغییرات و بالا و پایین‌های زندگی می‌شوید اما سعی می کنید تعادل برقرار کنید. اگرچه ظاهری آرام و بی‌خیال از خود نمایش می‌دهید و متعادل و با ثبات هستید، درون خود غوغایی دارید.



خودکفا هستید. عزت نفس بالایی دارید و توانایی مراقبت و دوست داشتن خودتان را به خوبی دارید. فکری باز دارید و در تصمیم گیری عالی هستید. مهارت‌های مدیریتی و سازمان‌دهی در شما فراوان است. رئیس خوبی هستید چرا که به جای سخت گیری و ریاست کردن بر دیگران، آن‌ها را تحت تاثیر توانایی‌های خود قرار می‌دهید.

اعتماد به نفس بالایی دارید و سخنرانی در مقابل جمع برای شما آسان است. به خاطر قدرت تمرکز بالای شما روی امور مهم و ظرفیت بالای شما در درست فکر کردن، ارتباط برقرار کردن با دیگران برای شما ساده است. می‌توانید در آن واحد چند کار را انجام دهید. تمرکز روی یک کار حوصله شما را سر می‌برد.

قدرت درک و قوه تشخیص بالایی دارید. زیر و بم هر موقعیتی را تشخیص می‌دهید و برای رسیدن به موفقیت بهترین راه را انتخاب می‌کنید. ممکن است گاهی دچار آشفتگی فکری شوید، به خصوص زمانی که می خواهید یکباره کارهای زیادی را به انجام برسانید. این کار می‌تواند شما را حسابی خسته کند و تعادل احساسی شما را مختل کند.
 

tor_anj.kh

مدیرکل بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
24
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
331
نوشته‌ها
3,359
راه‌حل‌ها
110
پسندها
30,523
امتیازها
718
محل سکونت
صدف مخروبه

  • #4

ارغوانی رنگ خودمحوری​

دوست داران فیروزه ای ممکن است خودمحور باشند و برای رفع نیازهای خود نیازهای دیگران را نادیده بگیرند. خودپسند و حودستا باشند و مغرور و متکبر به نظر بیایند. از تنهایی بترسند و برای همین ترس گوشه گیر شوند که البته این کار وضعیت را بدتر می‌کند.

از بعد منفی، ممکن است در برقراری ارتباط با دیگران مشکل داشته باشند، ابراز احساسات برای‌شان سخت باشد. فریبکار و غیرقابل اعتماد باشند. بیش از حد احساساتی یا بی احساس و بی خیال باشند.

اگر دچار آشفتگی احساسی هستید ممکن است به طور طبیعی به سمت رنگ فیروزه ای گرایش پیدا کنید چرا که این رنگ در درمان و کنترل احساسات موثر است. البته شاید انتخاب رنگ محبوب و زیبای فیروزه ای به این نحو موقتی باشد.



اگر از فیروزه ای بیزار هستید​

اگر از فیروزه ای بیزار هستید شاید به این دلیل باشد که از تغییر خوش‌تان نمی آید. شاید گیر و گرفتاری احساسی دارید. شاید احساسات خود را به کلی کنار گذاشته‌اید. شاید تودار هستید و دوست ندارید احساسات و افکار درونی‌تان را با دیگران سهیم شوید. شاید با ابراز همدلی و محبت راحت نیستید. شاید انرژی فیروزه ای به اندازه کافی شور و هیجان و انرژی جسمانی به شما نمی دهد. شاید هم نظام‌مندی و نظم و ترتیب شما را عصبی می کند.
 

tor_anj.kh

مدیرکل بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
24
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
331
نوشته‌ها
3,359
راه‌حل‌ها
110
پسندها
30,523
امتیازها
718
محل سکونت
صدف مخروبه

  • #5

فیروزه ای در کسب و کار​

اصولا، فیروزه‌ای با هر کسب و کاری که با تعامل و برقرای ارتباط پیوند دارد خوب و مفید است. معلمان، مربیان، سخنوران، اصحاب رسانه و کسب و کارهای مرتبط با فناوری رایانه ای با فیروزه ای ارتباط خوبی برقرار می‌کنند. برای پزشکان و کلینیک‌های درمانی خوب است چرا که باعث آرامش روانی و تعادل احساسی می‌شود.

برای محصولات شوینده رنگ ایده‌آلی است. کسب و کارها و محصولاتی که با آب سروکار دارند، به عنوان مثال تولیدکنندگان فیلترهای آبی، استخرها و ورزش‌های آبی به وفور از فیروزه‌ای استفاده می‌کنند. کسب و کارهایی که با ورزش در ارتباط هستند از ترکیب فیروزه ای با قرمز، نارنجی یا زرد حتما استفاده کنند.



فیروزه‌ای برای بازاریابی محصولات مربوط به هم خانم ها و هم آقایان در هر سن و سالی کاربرد دارد. ترکیب ارغوانی با فام‌های روشن صورتی، بنفش و لیمویی انرژی زنانه دارد و برای صنعت مد و لباس، محصولات زیبایی، فروشگاه‌های لوازم‌خانگی و کادوفروشی‌ها رنگ بسیار ایده‌آلی است.

برای کارهای چندمنظوره یا زمانی که چند کار را همزمان انجام می‌دهید فیروزه‌ای رنگ خوبی است. در عین حال برای کارهای یک وجهی و زمانی که فقط مشغول انجام یک کار یا وظیفه واحد هستید فیروزه‌ای می تواند کسل کننده شود. استفاده زیاد از فیروزه‌ای در محیط اطراف می‌تواند باعث آشوب ذهنی شود.

فیروزه‌ای برای سخنرانانی که نیاز به فکر باز و تمرکز دارند رنگ بسیار مناسبی است چرا که سیستم عصبی را آرام می‌کند، به صحبت کردن و کنترل کلام کمک می‌کند و حس اعتماد به نفس به همراه می‌آورد. نکات و یادداشت‌های خود را روی برگه فیروزه‌ای رنگ بنویسید و یا چاپ کنید، آنگاه هر بار که به آن نگاهی می‌اندازید اثرات فیروزه‌ای را حس خواهید کرد.
 

tor_anj.kh

مدیرکل بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
24
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
331
نوشته‌ها
3,359
راه‌حل‌ها
110
پسندها
30,523
امتیازها
718
محل سکونت
صدف مخروبه

  • #6

فیروزه ای در طراحی دکوراسیون​

فیروزه‌ای رنگی است که یادآور زیبایی، آرامش و عظمت آسمان و دریاست. کم‌تر رنگی به اندازه فیروزه‌ای فرح بخش و سرزنده است. به هر فضایی جلوه و زیبایی خاصی می‌بخشد. حتما دقت کرده‌اید که اسباب و وسایل فیروزه ای رنگ، ولو به مقدار اندک، چه جلوه خاصی به دکوراسیون منزل می‌بخشند. از آنجایی که نام رنگ فیروزه ای از سنگ فیروزه گرفته شده و فیروزه سنگی طبیعی و معدنی است، ترکیب رنگ فیروزه‌ای با رنگ های موجود در طبیعت همخوانی جالب توجهی ایجاد می کند. ترکیب فیروزه ای با سبز، قهوه ای و آبی پر رنگ ترکیب زیبایی می آفریند.

نارنجی رنگ مکمل فیروزه‌ای است و ترکیب این دو در طراحی دکوراسیون پیشنهاد می شود. فیروزه‌ای در کنار سفید نورگیری و روشنی اتاق را چندبرابر می‌کند. حتی فام های روشن و کمرنگ فیروزه‌ای در طراحی دکوراسیون کار خود را انجام می‌دهند.

اگر از فیروزه‌ای برای رنگ دیوارها استفاده می‌کنید، سعی کنید چند تکه از اسباب و وسایل مانند آباژور یا کوسن فیروزه‌ای هم استفاده کنید. البته لازم نیست فام رنگ دیوار و اسباب یکسان باشد. می توانید از فیروزه ای به صورت پراکنده در طراحی دکوراسیون منزل استفاده کنید و آن را یکجا و در یک نقطه به کار نبرید.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
6
بازدیدها
298
پاسخ‌ها
10
بازدیدها
504

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین