. . .

آموزش حل مشکل کم شدن صدای هندزفری

تالار آموزش دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

Moon light<3

رفیق رمانیکی
نیمچه رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
779
نوشته‌ها
1,855
راه‌حل‌ها
5
پسندها
32
امتیازها
438
وب سایت
pin.it

  • #1
چه از هندزفری‌ های بی ‌سیم و چه با ‌سیم استفاده می‌ کنید، این مقاله به دردتون می‌ خوره چون راهکار های ارائه شده برای هر دو مدل هندزفری گفته شده. پس برای فهمیدن انجام کارهای مورد نیاز برای بهبود کارایی هندزفری قدیمی، در ادامه ‌ی این مقاله همراه ما باشید.

بازم میگم ، اگر هر کدوم از این راهکار ها رو انجام دادین و هندزفریتون به کلی نابود شد ، مسئولیتش نه با منه و نه اعظای رمانیک

چه اتفاقی می‌افته که صدای هندزفری افت می‌کنه؟

بعد از مدتی (کم یا طولانی) استفاده، هندزفری کیفیت اولیه خودش رو از دست میده. این اتفاق ممکنه به خاطر چند دلیل باشه که در ادامه به اون ها می پردازیم.

تنظیمات گوشی یا موزیک پلیر

اولین مسئله اینه که امکان داره به خاطر به‌ همریختگی تنظیمات یا همون Setting گوشی یا پلیر موزیکتون دچار این مشکل شده باشید‌. بهم ریختن تنظیمات ممکنه به هر دلیلی اتفاق بیفته. پس حتما باید این مورد رو در نظر بگیرید.

کثیفی هندزفری!

دلیل دوم کثیف شدن هندزفریه. به هر حال بعد از مدتی توری داخل هندزفری یا سیلیکون دور گوشی‌ ها کثیف میشن یا خاک می گیرن که از این نکته نباید غافل شد.

خاک گرفتگی سوکت داخلی

اتفاق سومی که ممکنه باعث افت کیفیت صدا بشه، زمانی اتفاق میفته که هندزفری جک ۳.۵ میلی ‌متری داره یا از طریق دانگل به پورت USB-C یا لایتنیگ گوشی وصل میشه. تو این زمان‌ ها احتمال داره به دلیل این که سوکت داخلی خاک گرفته و پین‌‌ ها کاملا روی هم قرار نمی ‌گیرن، کم شدن صدا یا درست کار نکردن هندزفری اتفاق بیفته.

اتفاقات ساده و بدیهی

اتفاقات طبیعی مثل زمانی که درست از هندزفری استفاده نمی‌ کنید، زمانی که هندزفری داخل آب میفته و یا هندزفری ‌های بی ‌سیم رو زمان خیلی زیادی داخل کیس برای شارژ قرار میدید و این کار باعث داغ شدن اون میشه هم می ‌تونه باعث خراب شدن هندزفری بشه.

چگونه صدای هندزفری های قدیمی را زیاد کنیم؟

تا اینجا‌، درباره‌ ی علت‌ هایی که کیفیت صدای هندزفری کم میشه صحبت کردیم اما در ادامه راه ‌هایی برای حل این مشکل رو میگیم.

1- تنظیمات صدا

تو بخش تنظیمات گوشی معمولا یه بخش Audio وجود داره که بعد از وارد شدن به اون یه سری تنظیمات اکولایزر به شما نمایش داده میشه. شما می ‌تونید چپ و راست بودن صدا رو اینجا تنظیم کنید. تو این قسمت امکان تنظیم میزان بیس، تریبل و از این دست ویژگی ‌ها برای شما فراهم شده. تو بعضی از گوشی‌ های شیائومی Dolby Atmos وجود داره که می‌ تونید اون رو فعال کنید. این قبیل از تنظیماتی که تو تنظیمات گوشی یا پلیرتون وجود داره یا حتی Setting اپلیکیشن‌ های پادکست مورد استفاده، می‌ تونه تو کیفیت صدا تاثیر گذار باشه که البته جزو اولین و کم‌ هزینه ‌ترین راه حل‌ ها درباره ‌ی کم شدن صدا هندزفریه.

2- تمیز کردن سری‌ها

مورد بعدی کثیفیه که باید اون رو رفع کنیم. معمولا چند تا سری سیلیکونی وجود داره که به مرور زمان سر اون‌ ها کثیف میشن. ابتدا دور تا دور اون رو با یه گوش پاک کن یا وسیله ‌ی نرمی که باعث پاره شدن اون نشه تمیز می‌ کنید. اگه تونستید سری‌ ها رو از هندزفری جدا کنید (در برخی مدل ‌ها سری جدا میشه). بعد از اون توری که مشاهده می‌ کنید رو با روش‌ هایی مثل فشار باد که برای شما احتمالا ممکن نیست یا روش آسون ‌تری مثل استفاده از سوزن ته گرد، خیلی آروم تمیز کنید. البته تو این روش باید ریسک اون رو قبل از انجامش بپذیرید! اگه خیلی ریسک پذیر باشید می‌ تونید توری هندزفری رو باز کنید که البته اصلا این کار توصیه نمیشه و بهتره اون رو به یه تعمیرکار بسپارید تا با باد تمیزش کنه.

3- انتخاب سایز مناسب سری

تو پک هر هندزفری که مدل سری سیلیکونی داره و اون‌ رو تهیه می‌ کنید، معمولا دو تا سه مدل دیگه سیلیکون با سایز‌های دیگه هم هست. اغلب افراد تا آخر عمر هندزفری، از همون سایز سری که روی هندزفری خریدن استفاده می‌ کنن در حالی که سایز بزرگ ‌تر یا کوچیک‌ تر سری موجود تو پک بهتر تو گوششون قرار می‌ گیره. با انتخاب درست سری و چفت شدن اون توی گوش، صدای اطراف کمتر به گوش می‌ رسه. پس حتما سری ‌ها رو تست کنید تا سایز سری مناسب گوش خودتون رو پیدا کنید چون این ابعاد و اندازه و فیکس شدن هندزفری توی گوش خیلی مهمه‌.

کم شدن صدای هندزفری سمت چپ یا راست

اگه واقعا تنها یک گوشی هندزفری شما خراب شده و از اون قطع امید کردید، این روش رو امتحان کنید! وگرنه اصلا به فکر اجرای این روش نباشید. تو بعضی از تجربه ‌ها بعد از زنگ زدن به گارانتی هندزفری، گفته شده سری هندزفری که خرابه رو داخل آب داغ بذارید! بعد از انجام این روش، در کمال تعجب از اون جواب گرفته شده. همون ‌طور که گفته شد این راه حل برای زمانیه که از هندزفری خودتون قطع امید کردید و دیگه اگه هندزفری درست نشد نگران خراب ‌تر شدن اون نباشید. اگه خیلی کم، پد یا گوش پاک ‌کنی که می ‌خواید با اون توری و سر هندزفری رو تمیز کنید نم‌ دار باشه تاثیر بهتری برای پاک کردن چربی‌ ها داره.

تقریبا همه ی راه حل‌ های عملی برای بهتر کردن صدای هندزفری گفته شد.


چند نکته ساده اما طلایی برای نجات صدای هندزفری

نکاتی برای کیفیت صدای هندزفری وجود داره که در پایین اون ‌ها رو بیان کردیم:

  • اولین مورد اینه که اگه شارژ هندزفری کم باشه روی کیفیت صدا اثر میذارد. زمانی که تو طولانی مدت و به طور مداوم زمانی که شارژ اون کمه و از اون استفاده می‌ کنید، کلا عملکرد هندزفری افت می ‌کنه و عمر مفید خودش رو از دست میده.
  • دومین نکته اینه که شب تا صبح هندزفری رو به شارژ نزنید. چون داغ شدن کیس، اثر مستقیمی روی عملکرد هندزفری میذاره.
  • چند عامل ساده وجود داره که یکی از اون ها کیفیت پایین موسیقیه که از گوش دادن به آهنگ لذت نمی ‌برید. پس حتما از طریق اپلیکیشن ‌های معتبر، موزیک رو گوش کنید و یا اگه خواستید آهنگ رو دانلود کنید با کیفیت بالا این کار رو انجام بدید.
  • لوازم الکتریکی عمر مفید دارن مثلا اگه آیفون بخرید هم بعد از ۴ تا ۵ سال باید اون رو عوض کنید. پس اگه زود تر از یه حد استانداری هندزفری خراب نشد اما بعد از اون مدت خراب شد باید با واقعیت کنار بیاید چون هندزفری متناسب با قیمت، برند و کیفیت یه عمر مشخصی داشته که الان تموم شده و شما باید هندزفری جدید بخرید.

ترفندهای خودتون برای حل مشکل کم شدن صدای هندزفری را با من به اشتراک بگذارید

امیدواریم که محتوای ترفند ‌های بالا بردن کیفیت صدای هندزفری به کارتون بیاد و اگه دچار این مشکل شدید که جای شلوغ با این که ولوم صدا توی بیش ‌ترین حالت ممکنه ولی کیفیت صدا پایین باشه، با این راه حل‌ ها بتونید صدای هندزفری خودتون رو بهبود ببخشید. اگه نکته، فن و یا ترفندی رو می شناسید (مثل کاربری که زنگ زد گارانتی گفت سری رو داخل آب داغ بنداز و جواب گرفت و هندزفری نسوخت!) که می‌تونه به کیفیت صدای هندزفری کمک کنه حتما برای من تو نمایم بنویسید تا به مقاله اضافه کنم.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
127

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین