. . .

دانستنی حقایقی جالب درباره ناسا که احتمالا نمی‌دانید

تالار هوافضا
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,363
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1
ناسا یکی از آن سازمان‌هایی است که بسیاری از افراد آرزو دارند در آن کار کنند. اعضای آن همیشه تلاش می‌کنند به غیرممکن‌ها دست یابند و آنچه برای انسان دست‌یافتنی است را پیدا کرده و جسورانه به جاهایی بروند که هیچکس پیش از آن نرفته است و آن مکان‌ها را تجزیه و تحلیل کنند. هیچ سیاره یا گوشه‌ای از فضا، خارج از درک ناسا نیست. ووییجر 1، کاوشگر ناسا، در سال 2010 به لبه بیرونی منظومه شمسی رسید و 33 سال طول کشید تا این کار انجام شود اما این تنها یکی از شاهکارهای باور نکردنی ناسا بود. در ادامه این مقاله قصد داریم به 30 حقیقت جالب در مورد ناسا و فضانوردان زن و مرد ناسا اشاره کنیم. با دیجی رو همراه باشید.

1. “ناسا” مخفف اداره کل ملی هوانوردی و فضا است.

2. ناسا ماهواره‌های لندست را در سال 1972 به جریان انداخت. آنها برای عکس برداری از کل سطح زمین از فضا طراحی شده بودند.

3. ناسا در تاریخ 29 ژوئیه 1958 تأسیس شد و در 1 اکتبر 1958 کار خود را آغاز کرد. یک سال پس از شروع کار، اولین ماهواره جهانی اسپوتنیک 1 ساخته شد.

4. SR-71، یا Blackbird، یک هواپیمای جاسوسی مخفی بود که توسط NASA برای تحقیقات هواشناسی با سرعت بالا و در ارتفاع بالا استفاده می‌شد. این در اواخر دهه 1950 طراحی شد و اولین بار در سال 1964 پرواز کرد.

5. ساختمان مونتاژ دستگاه ناسا آنقدر بزرگ است که در طول روزهای مرطوب، می‌تواند ابرهای بارانی را درون ساختمان و در نزدیکی سقف تشکیل دهد. برای مقابله با این اتفاق، یکی از بزرگترین سیستم‌های تهویه هوا در جهان را به کار گرفته‌اند.

حقایقی درباره ناسا


6. ناسا برای زمانی که زندگی در سیاره دیگری یافت شود یک دفتر حفاظت سیاره‌ای تدارک دیده است.

7. لونی جانسون، دانشمند ناسا، تفنگ آب ‌پاش را اختراع کرد. او همچنین به توسعه بمب‌افکن‌های مخفی کمک نمود.

8. جان اف کندی، رئیس‌جمهور امریکا، ناسا را برای فرستادن یک مرد به ماه در پایان سال های 1960 مامور کرد. در 20 ژوئیه سال 1969، نیل آرمسترانگ و بویز آلدرین به عنوان بخشی از ماموریت آپولو 11 به ماه رفتند.

9. سه مرد یمنی از ناسا به خاطر ورود به مریخ بدون اجازه آن‌ها شکایت کردند. آن‌ها مدعی بودند که 3000 سال پیش این سیاره را از اجدادشان به ارث برده‌اند.

10. در سال 2006، ناسا پس از اعتراف به ضبط تصادفی نوارهای ضبط شده خود، مجبور شد که نسخه‌های اصلی فرود ماه را از CBS و مرکز فضایی جانسون گرفته و بازگرداند.

11. شرکت Orbital Development با مدیریت گرگوری نیمیتز، یک بلیت پارکینگ 20 دلاری برای ناسا صادر کرد چرا که نیمیتز مدعی بود سیارک 433 Eros متعلق به آن‌ها است و ناو فضایی ناسا، NEAR Shoemaker بدون اجازه فرود آمده است.

12. در سال 1999، ناسا یک مدار را از دست داد چون نیمی از مهندسان از سیستم اندازه‌گیری‌های متریک و بقیه از سیستم اندازه‌گیری امپریال استفاده می‌کردند.

13. مرکز تحقیقات پرواز دراتان ناسا در ادواردز، کالیفرنیا قرار دارد.

14. یکی از کارآموزان ناسا، تاد روبرتز، به دلیل برقراری رابطه روی تختی پر از سنگ‌های ربوده شده ماه به هفت سال زندان محکوم شد.

15. ناسا به داوطلبانی که بتوانند 70 روز کامل در رختخواب خود بمانند پاداشی برابر با 19،000 دلار می‌دهد. آ‌ن‌ها این داوطلبان را به مدت دو ماه و 10 روز کنترل می‌کنند تا فناوری‌ها و روش‌هایی برای بررسی وضعیت خوب یا بد فضانوردانی که مدت زیادی در فضا می‌مانند را آزمایش کنند.

16. ناسا یک مسابقه بین دانش آموزان ابتدایی و متوسطه برگزار کرد تا نامی برای شاتل فضایی خود انتخاب کند. سپس رئیس جمهور وقت آمریکا، جورج دبلیو بوش پدر، برنده Endeavor را در ماه می 1989 اعلام کرد.

17. معروفترین لوگوهای سازمان، کرم و کوفته قلقلی بودند. کرم نماد جدید بودن و آیرودینامیک بود. همه از این لوگو متنفر بودند و آنها دوباره از لوگوی کوفته قلقلی استفاده کردند.



حقایقی درباره ناسا و لوگوهای آن


18. طبق برآورد ناسا بیش از 2200 حیوان مثل حشره، خوک، میمون، موش، خرگوش و عنکبوت به فضا فرستاده شده است. 2000 تای آن‌ها در ماموریت STS-90 در سال 1998 به فضا فرستاده شدند.

19. کلمبیا اولین شاتل فضایی ناسا بود. در تاریخ 1 فوریه سال 2003، در ماموریت بیست و هشتم خود هنگام بازگشت به تگزاس منفجر شد و همه‌ی سرنشینان آن جان باختند.

20. ناسا به دنبال راه‌حلی برای مشکل ریختن خرده‌ نان‌های خطرناک بود. چرا که این خرده‌های نان ممکن بود به تجهیزات آسیب برسانند. پس از تفکر جدی، راهی برای مشکل نان پیدا کردند. از سال 1985، فضانوردان به جای نان از تورتیا(نوعی نان ذرت که روی صفحه فلزی یا سنگ پخته می‌شود) به منظور کاهش خطر استفاده می‌کنند.

21. شعار ناسا “کشف جهان و جستجوی زندگی و الهام بخشیدن به نسل بعدی کاوشگران است.

22. از ژانویه 2016، بازدیدکنندگان مرکز فضایی هیوستون با یک شاتل فضایی به نام Independence، روی یک هواپیمای حامل شاتل 905 ناسا مورد استقبال قرار می‌گیرند.

23. یک پرچم ایالات متحده که در دو ماموریت جداگانه به ماه برده شد در اتاق کنترل مأموریت ناسا قرار گرفت.

24. در آخرین استخدام فضانورد ناسا برای 8 موقعیت شغلی 6000 متقاضی درخواست کار دادند.

25. در روز چهارشنبه 1 ژوئن سال 2016، ناسا با شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک ارتباط برقرار کرد و گفتگوی بین مارک زاکربرگ و 3 فضانورد در ایستگاه فضایی بین‌المللی را در صفحه فیسبوک خود پخش کرد.

26. ناسا از یک ماکت به اندازه ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌کند تا به فضانوردان، قدم زدن در فضا برای تعمیر ISS را آموزش دهند. آزمایشگاه شناوری خنثی در یک استخر شنا به اندازه 10 استخر المپیک فرو رفته است و غواصان فضانورد به مدت چند ساعت با لباس‌های مخصوص در آن غواصی می‌کنند.

27. مرکز فضایی لیندون بی جانسون ناسا دارای 100 ساختمان است که 660 هکتار (1 هکتار زمین فوتبال آمریکایی یا 10000 متر مربع) را پوشش می‌دهد. این مرکز دفتری دارد که قوانین اجرایی خود را دارد و دفتر خدمات حفاظتی نام دارد.

حقایقی درباره ناسا


28. در سال 2014، نویسنده‌ و اخترشناسی به نام راون جوزف از ناسا شکایت کرد زیرا آن‌ها سنگ عجیبی که روبروی کاوشگر Opportunity ظاهر شده بود را دقیق‌تر بررسی نکردند. راون معتقد بود که این نمونه سنگ عجیب دال بر وجود موجودات فضایی در مریخ است.

29. در مأموریت کپلر ناسا که در سال 2009 آغاز شد 2325 مورد سیاره کشف شد و 1284 تای آن‌ها تنها در یک جستجو پیدا شد که بیشترین تعداد سیاره یافت شده در یک ماموریت بوده است.

30. ناسا اعلام کرد که در کنار اداره امنیت هسته‌ای ملی، در حال برنامه‌ریزی برای تخریب سیارک‌های خطرناک با سلاح‌های هسته‌ای است.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین