. . .

پزشکی تقریباً ۴۵ درصد مردم این استخوان را در بدن خود ندارند

تالار متفرقه پزشکی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
145
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

پای کودک روی دست مادر

انگشت کوچک پا در بسیاری از افراد به‌جای سه استخوان، تنها دو استخوان دارد. این فقدان استخوان پدیده‌ای منحصراً مربوط به انسان است.

انگشت کوچک پا معمولاً به‌جز هنگام برخورد با پایه‌ی میز یا مبل، آن‌چنان که باید و شاید توجهی را جلب نمی‌کند. درواقع، احتمالاً شما هم مانند بیشتر افراد حتی نمی‌دانید که این انگشت چند مفصل دارد و اینکه تعداد مفاصل آن درست به‌اندازه‌ی سایر انگشتان پا است یا خیر.
اگرچه ممکن است انگشتان کوچک پا یکی از اجزای بیهوده‌ی بدن به‌نظر برسند، این اعضای کوچک وظیفه‌ی مهمی برعهده دارند و به‌خوبی نیز آن را انجام می‌دهند. به‌گزارش آی‌اف‌اِل ساینس، انگشت کوچک و دیگر انگشتان پا نقش بسیار مهمی در تعادل و نیروی محرکه‌ی ما ایفا می‌کنند. نکته‌ی جالب این است که انگشتان کوچک درمقایسه‌با دیگر همراهان خود مسئولیت بیشتری در این زمینه برعهده دارند.
دکتر ونجی ساگ، پزشک معالج در گروه پزشکی وایت مموریال، توانایی راه‌رفتن انسان را به سه‌پایه‌های معمولی دوربین تشبیه می‌کند و می‌گوید که این توانایی به‌واسطه‌ی بند انگشت شست پا و بند انگشت پنجم و پاشنه محقق می‌شود. به‌گفته‌ی ساگ، برداشتن یکی از قسمت‌های این سه‌پایه برهم‌خوردن تعادل انسان را در پی دارد.
احتمالاً اگر از شما بپرسند که «انگشت کوچک پا چند بند دارد؟» بلافاصله خواهید گفت یک یا دو بند. در سال ۲۰۱۲، تیمی از محققان پس از مشاهده‌ی تضاد بین تجربیات خود و نوشته‌های داخل کتاب‌های درسی پزشکی، مطالعه‌ای را روی این موضوع انجام داد.
تیم تحقیقاتی در بخشی از نتایج مطالعه‌ی خود می‌نویسد: «تصور رایج این است که انگشت کوچک پا سه استخوان با دو مفصل بند انگشت دارد؛ درحالی‌که تجربه‌ی ما نشان می‌دهد تعداد زیادی از افراد تنها دو استخوان و یک مفصل بین بند انگشت خود دارند.»
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین