انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
امور فرهنگی
تاریخ
متفرقه تاریخ
تاریچخهٔ کشتی تایتانیک
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="at♧er" data-source="post: 79933" data-attributes="member: 1484"><p><strong><span style="color: rgb(85, 57, 130)"><span style="font-family: 'katibeh web'">تاریخچهٔ و ساخت کشتی تایتانیک</span></span></strong></p><p><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><span style="font-family: 'katibeh web'">کشتی آراماس تایتانیک محصولِ رقابتی شدید بین شرکتهای کشتیسازی در نیمۀ اول قرن بیستم بود؛ بهخصوص رقابتی که میان شرکتهای وایت استار لاین (White Star Line) و کونارد (Cunard) بر سر ساختنِ بهترین کشتی بخار برقرار بود. کونارد شرکتی انگلیسی است که در آن دوران دو کشتیِ برجسته داشت. این کشتیها در آن زمان از پیچیدهترین و مجللترین کشتیها محسوب میشدند.</span></span></p><p><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><span style="font-family: 'katibeh web'"></span></span></p><p><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><span style="font-family: 'katibeh web'">کشتیِ Mauretania از شرکت کونارد در سال ۱۹۰۷ به کار گرفته شد و سریعاً رکوردِ بالاترین میانگین سرعت در حین گذر از میان اقیانوس اطلس را ثبت کرد (۲۳٫۶۹ گره یا ۲۷٫۲۶ مایل در ساعت). این رکورد به مدت ۲۲ سال باقی ماند و شکسته نشد.</span></span></p><p><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><span style="font-family: 'katibeh web'"></span></span></p><p><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><span style="font-family: 'katibeh web'">شاهکارِ دیگرِ کونارد کشتی Lusitania بود که در همان سال ۱۹۰۷ رونمایی شد و به دلیل طراحی داخلی فوقالعادهاش مورد تحسین و ستایش قرار گرفت. لوسیتانیا فرجامِ فاجعهآمیزی داشت؛ این کشتی در روز ۷ مه ۱۹۱۵ توسط یو-بوتِ آلمانی مورد حمله قرار گرفت و غرق شد. نزدیک به ۱۲۰۰ تن از ۱۹۵۹ نفری که در کشتی حضور داشتند کشته شدند و همین فاجعه باعث شد تا ایالات متحده آمریکا به جنگ جهانی اول ورود کند.</span></span></p><p><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><span style="font-family: 'katibeh web'"></span></span></p><p><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><span style="font-family: 'katibeh web'">در همان سال بود که کونارد از دو کشتی مسافربرِ باشکوه خود پردهبرداری کرد. سپس رئیس کل وایت استار برنامۀ ساخت سه کشتی بزرگ را با ویلیام جی. پیری، رئیس هیئت مدیرۀ شرکت کشتیسازِ هارلند و ولف مطرح کرد. این کشتیها بخشی از کلاسِ جدید کشتیهای مسافربری «المپیک» بودند که در این کلاس هر کشتی میبایست ۸۸۲ فوت طول و پهنترین قسمت آن ۹۲٫۵ فوت پهنا داشته باشد که آن زمان بزرگترین کشتیهای جهان محسوب میشدند.</span></span></p><p><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><span style="font-family: 'katibeh web'"></span></span></p><p><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><span style="font-family: 'katibeh web'">در مارس ۱۹۰۹ کار ساختِ این کشتیها در کارخانۀ عظیمِ کشتیسازی هارلند و ولف در بلفاست و ایرلند آغاز شد و بدون وقفه تا دو سال ادامه یافت. تایتانیک سومین مورد از این کشتیهای مسافربری بود.</span></span></p><p><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><span style="font-family: 'katibeh web'"></span></span></p><p><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><span style="font-family: 'katibeh web'">در ۳۱ مارس ۱۹۱۱ تنۀ عظیمِ تایتانیک (بزرگترین شیء قابل حرکتِ ساختۀ انسان در آن زمان) به لبۀ اسکله و به داخل رود لاگان در بلفاست منتقل شد. بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مراسم معرفی کشتی شرکت کردند که تنها یک دقیقه به طول انجامید و با موفقیت به پایان رسید.</span></span></p><p><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><span style="font-family: 'katibeh web'"></span></span></p><p><span style="color: rgb(147, 101, 184)"><span style="font-family: 'katibeh web'">سپس تنۀ کشتی سریعاً به یک لنگرگاه بسیار بزرگ بسته شد که در آنجا هزاران کارگر تقریباً یک سال را برای ساخت عرشههای کشتی، فضاهای داخلی مجلل و نصب ۲۹ دیگِ بخارِ عظیم سپری کردند. دیگهای بخار برای تأمین قدرت دو موتور اصلی کشتی استف اده میشدند.</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="at♧er, post: 79933, member: 1484"] [B][COLOR=rgb(85, 57, 130)][FONT=katibeh web]تاریخچهٔ و ساخت کشتی تایتانیک[/FONT][/COLOR][/B] [COLOR=rgb(147, 101, 184)][FONT=katibeh web]کشتی آراماس تایتانیک محصولِ رقابتی شدید بین شرکتهای کشتیسازی در نیمۀ اول قرن بیستم بود؛ بهخصوص رقابتی که میان شرکتهای وایت استار لاین (White Star Line) و کونارد (Cunard) بر سر ساختنِ بهترین کشتی بخار برقرار بود. کونارد شرکتی انگلیسی است که در آن دوران دو کشتیِ برجسته داشت. این کشتیها در آن زمان از پیچیدهترین و مجللترین کشتیها محسوب میشدند. کشتیِ Mauretania از شرکت کونارد در سال ۱۹۰۷ به کار گرفته شد و سریعاً رکوردِ بالاترین میانگین سرعت در حین گذر از میان اقیانوس اطلس را ثبت کرد (۲۳٫۶۹ گره یا ۲۷٫۲۶ مایل در ساعت). این رکورد به مدت ۲۲ سال باقی ماند و شکسته نشد. شاهکارِ دیگرِ کونارد کشتی Lusitania بود که در همان سال ۱۹۰۷ رونمایی شد و به دلیل طراحی داخلی فوقالعادهاش مورد تحسین و ستایش قرار گرفت. لوسیتانیا فرجامِ فاجعهآمیزی داشت؛ این کشتی در روز ۷ مه ۱۹۱۵ توسط یو-بوتِ آلمانی مورد حمله قرار گرفت و غرق شد. نزدیک به ۱۲۰۰ تن از ۱۹۵۹ نفری که در کشتی حضور داشتند کشته شدند و همین فاجعه باعث شد تا ایالات متحده آمریکا به جنگ جهانی اول ورود کند. در همان سال بود که کونارد از دو کشتی مسافربرِ باشکوه خود پردهبرداری کرد. سپس رئیس کل وایت استار برنامۀ ساخت سه کشتی بزرگ را با ویلیام جی. پیری، رئیس هیئت مدیرۀ شرکت کشتیسازِ هارلند و ولف مطرح کرد. این کشتیها بخشی از کلاسِ جدید کشتیهای مسافربری «المپیک» بودند که در این کلاس هر کشتی میبایست ۸۸۲ فوت طول و پهنترین قسمت آن ۹۲٫۵ فوت پهنا داشته باشد که آن زمان بزرگترین کشتیهای جهان محسوب میشدند. در مارس ۱۹۰۹ کار ساختِ این کشتیها در کارخانۀ عظیمِ کشتیسازی هارلند و ولف در بلفاست و ایرلند آغاز شد و بدون وقفه تا دو سال ادامه یافت. تایتانیک سومین مورد از این کشتیهای مسافربری بود. در ۳۱ مارس ۱۹۱۱ تنۀ عظیمِ تایتانیک (بزرگترین شیء قابل حرکتِ ساختۀ انسان در آن زمان) به لبۀ اسکله و به داخل رود لاگان در بلفاست منتقل شد. بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مراسم معرفی کشتی شرکت کردند که تنها یک دقیقه به طول انجامید و با موفقیت به پایان رسید. سپس تنۀ کشتی سریعاً به یک لنگرگاه بسیار بزرگ بسته شد که در آنجا هزاران کارگر تقریباً یک سال را برای ساخت عرشههای کشتی، فضاهای داخلی مجلل و نصب ۲۹ دیگِ بخارِ عظیم سپری کردند. دیگهای بخار برای تأمین قدرت دو موتور اصلی کشتی استف اده میشدند.[/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
امور فرهنگی
تاریخ
متفرقه تاریخ
تاریچخهٔ کشتی تایتانیک
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین