. . .

بیوگرافی بیوگرافی کامل جی چانگ ووک

تالار بازیگران و عوامل سینما

نظر شما راجب بیوگرافی:

  • خوب بود✔

  • خوب نبود✘

  • باید کامل‌تر می‌بود.


نتایج فقط بعد از شرکت در نظرسنجی قابل رویت است.

S O-O M

مدیرکل بازنشسته
کاربر نقره‌ای
مدیر بازنشسته
نام هنری
تست🤨
شناسه کاربر
36
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-30
آخرین بازدید
موضوعات
307
نوشته‌ها
5,235
راه‌حل‌ها
74
پسندها
20,228
امتیازها
833
سن
124
محل سکونت
خونمون :|

  • #1
به نام خدا

| بیوگرافی جی چانگ ووک |

گرد آوری شده توسط انجمن رمانیک

نام و نام خانوادگی: جی چانگ ووک (جی نام خانوادگی و چانگ ووک نام فرد می‌باشد.) (هانگول-الفبای کره‌ای:지창욱، هانجا-الفبای چینی:池昌旭)

تاریخ تولد: 5 ژوئیه 1987 (15 تیر 1366)

محل تولد: آنیانگ، گیونگگی، کره جنوبی

قد: ۱۸۲ سانتیمتر (5.905511811000001 یا تقریبا 6 فوت)

وزن: ۶۸ کیلوگرم (149.9143 یا 150 پوند)

تحصیلات: تئاتر و فیلم

محل تحصیل: دانشگاه دانکوک (dankook university)

شغل: بازیگر، مدل، خواننده

سال های فعالیت: 2006-اکنون

نماینده قانونی: Glorious Entertainment glorious.co.kr

Ji Chang-wook در توییتر
Ji Chang-wook در اینستاگرام
Ji Chang-wook در Glorious Entertainment
Ji Chang-wook در KMDb (بانک اطلاعات فیلم‌های کره‌ای)
Ji Chang-wook در IMDb (بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها)
Ji Chang-wook در HanCinema‎
 

S O-O M

مدیرکل بازنشسته
کاربر نقره‌ای
مدیر بازنشسته
نام هنری
تست🤨
شناسه کاربر
36
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-30
آخرین بازدید
موضوعات
307
نوشته‌ها
5,235
راه‌حل‌ها
74
پسندها
20,228
امتیازها
833
سن
124
محل سکونت
خونمون :|

  • #2
جی چانگ-ووک بازيگر تلویزیون، سینما، تئاتر موزیکال و خواننده اهل كرهٔ جنوبی است. چانگ ووک فعالیت بازیگری خود را در23 اکتبر سال ۲٠۰۶ در فیلم روزها آغاز نمود. ایفای نقش جی چانگ ووک در فیلم Sleeping Beauty محصول سال ۲۰۰۸ شروع رسمی کار بازیگری او به حساب می‌آید. پس از آن در سال ۲۰۰۹، در سریال خانوادگی My Too Perfect Sons از گمنامی به شهرت رسید. تقریباً یک سال بعد در فیلم قهرمان به همراه جانگ گیون سوک ایفای نقش کرد. سریال قهرمان از شبکه‌های مختلف استانی تلویزیون ایران از زمستان ۱۳۹۲ پخش شد و از تیر ۱۳۹۴ پخش این مجموعه از شبکه نمایش آغاز شد.
به واسطه ایفای نقش اصلی دونگ-هه در سریال Smile Again و متعاقب آن حضور در سریال‌هايی چون Warrior Baek Dong-soo , Healer، The K2 ، Empress Ki , به شهرت و محبوبیت دست یافت. همچنین او در فصل دوم سریال دختر گردباد ساخت چین حضور داشت.شهرت و محبوبیت جی چانگ ووک زمانی افزایش یافت که در سریالی تاریخی به نام ملکه کی نقش امپراتور سلسله یوآن هویزونگ (طغون تیمور خان) را بازی کرد. آخرین سریال او قبل از خدمت سربازی، یعنی Suspicious Partner که از شبکه SBS پخش شد، در ماه جولای سال 2017 به پایان رسید. اولین سریال او پس از خدمت سربازی، یعنی Melting Me Softly بود که از شبکه کابلی tvN پخش شد. سریال جدید او در سال 2020 با نام backstreet rookie یا فروشگاه ست بیول به تازگی به پایان رسید.

جی چانک ووک خدمت سربازی خود را ۱۴ آگوست ۲۰۱۷ آغاز کرد. او ابتدا تحت آموزش‌های پایه قرار گرفت پس از اتمام این دوره، به خاطر عملکرد خوب به او جایزه چند روز مرخصی اعطا شد . چانگ ووک برای ادامه خدمت سربازی خود به تیپ پنجم ارتش منتقل شد. او برای عملکرد خوبش به عنوان سرگروه و ارشد منصوب شد و مسئول نظم و آموزش به بقیه سربازها بود. او به عنوان ستوان منصوب شد و به سروان ترفیع گرفت. خدمت سربازی او در 27 آوریل ۲۰۱۹ به خوبی به پایان رسید.

برطبق گفته های خودِ او ، با مادرش زندگی میکند تک فرزند است و همچنین پدرش را بر اثر سرطان وقتی تنها یک کودک دبستانی بود از دست داد و توسط مادرش که به سختی در رستوران کار میکرد بزرگ شد.
او فارغ التحصیل دانشگاه خصوصی دانکوک سئول در رشته فیلم و تئاتر تا مقطع کارشناسی ارشد در سال 2013 می باشد. او همیشه در دوران تحصیل نمره های بالایی میگرفته اما در سال آخر که زمان کمی تا کنکور مانده بود تصمیم میگرد تابه جای مهندس شدن به دانشگاه تئاتر برود و با وجود مخالفت های شدید مادرش و بدون داشتن هیچ پولی در کمتر از 4 ماه خود را برای کنکور رشته مورد علاقه اش آماده میکند و درنهایت هم قبول میشود. او کودکی و نوجوانی سختی داشته مادرش یک رستوران کوچک داشته و خودش هم به کارهای پاره وقت زیادی از جمله کار در بار و کافی شاپ پرداخته است.
از علاقمندی های او میتوان به ورزش های فوتبال و بسکتبال و شنا و همچنین خواندن کتاب های مانگا و کمیک اشاره کرد او همچنین عاشق خوردن پاستیل است. ووکی همچنین از هویج متنفر است. او سگی ماده به نام گوما دارد.
چانگ ووک بعد از همکاری با شرکت موتور وسپا ایتالیا به موتور سواری بسیار علاقمند شد و گواهینامه موتور خود را در سال 2016 گرفت.
صدا و استعداد خوب او در خوانندگی هم از بازی در تئاتر های موزیکال نشئات میگیرد.
با نگاه به کارنامه کاری این بازیگر متوجه میشویم او برخلاف خیلی از بازیگر های هم دوره اش علاقه به بازی در نقش های متفاوت در رِنج های گسترده تر دارد با اینکه خیلی از طرفداران اش بازی اکشن او را در the k2 و healer ستایش میکنند اما خود او بارها ذکر کرده که دوست دارد همه نوع نقشی را بازی کند نه اینکه فقط در یک نوع نقش بماند و خود را با به چالش کشیدن در نقش های متنوع قوی تر کند و چیز های جدید یاد بگیرد.
از لقب های رسانه ای او میتوان به kiss master و action king و melo eye و roco artist اشاره کرد.
او تا به حال به طور علنی قرار نگذاشته اما چند باری شایعه قرار گذاشتن او با پارتنر های سزیال هایش رسانه ای شده که توسط کمپانی او تکذیب شده.

وی کار بازیگری خود را با ایفای نقش در موزیکال‌ها آغاز کرد و با بازی در نقش کوچکی در سریال تلویزیونی I Like You محصول سال ۲۰۰۸ پا به صفحه جادوئی گذاشت. با اینحال، بازی او در فیلم Sleeping Beauty محصول سال ۲۰۰۸ به عنوان شروع رسمی کار بازیگری وی قلمداد می‌شود. در سال ۲۰۰۹، جی چانگ-ووک در سریال خانوادگی My Too Perfect Sons ظاهر شد و نقش پسر بیست ساله خجالتی و ترسوئی را بازی کرد که مجبور بود از دختر بهترین دوست خود نگهداری و مراقبت کند. این سریال خانوادگی با دریافت رتبه ۴۰ درصدی جی را از گمنامی به شهرت رساند. پس از این موفقیت، وی در سریال Hero لی جون-گی نقش فرعی این اثر را بازی کرد.

در سال ۲۰۱۰، جی در سریال روتین ۱۵۹ قسمتی Smile (یا Smile Again) نخستین نقش اصلی خود را تجربه کرد. او در این سریال در نقش دونگ هه ظاهر شد و برای واقعی بنظر رسیدن نقشش که یک اسکیت باز کره‌ای -امریکایی بود، تحت آموزش اسکیت سرعت سابق کشور کره قرار گرفت و روزانه ۴ تا ۵ ساعت در پیست یخی اسکیت تمرین کرد. دونگ هه که با مادرخوانده خود در آمریکا زندگی کرده و در آنجا بزرگ شده، به امید یافتن پدر واقعی خود عازم کره می‌شود و در آنجا به عنوان سرآشپز هتل مشغول به کار می‌شود. Smile Again توانست ۱۵ هفته متوالی در صدر جدول رتبه‌بندی جذب مخاطب قرار گیرد. جی با این سریال توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز KBS در بخش سریال را از ان خود کند.

سپس در سال ۲۰۱۱ جی در سریال تایخی-رزمی Warrior Baek Dong-soo نقش آفرینی کرد. این سریال که اقتباسی است از کمیک Honorable Baek Dong-soo اثر لی جه-هون، به روایت داستان شمشیر زنی از دوره جوسون به نام بک دونگ-سو و دوران کودکی او تا توطئه چینی سیاسی و رقابت و هماوردیش با دوست دوران کودکی و دشمن کنونی اش و تبدیل شدنش به چهره‌ای تاریخی می‌پردازد. این سریال بمدت ۱۳ هفته در جایگاه نخست قرار داشت و جی توانست با این سریال جایزه ستاره جدید بخش جوایز سریال SBS را از ان خود کند.
بعد از این سریال، جی بار دیگر به عنوان بازیگر اصلی سریال Bachelor's Vegetable Store ایفای نقش کرد. این سریال براساس داستانی واقعی از موفقیت مردی جوان بنام لی یونگ سوک ساخته شده، داستان مردی که موفق شد از مغازه کوچک سبزی فروشی در سال ۱۹۹۸ صاحب ۳۳ مغازه بزرگ فردادی در سراسر کره شود.
وی در ملودرام Five Fingers به سال ۲۰۱۲ نخستین حضور خود در نقش منفی را تجربه کرد. وی در این اثر نقش پیانیستی را بازی کرد که به نبوغ و استعداد خدادادی برادر بزرگتر خود در موسیقی حسادت می‌ورزید. زمانیکه این دو برادر بر سر کار پدری اشان (ساخت پیانو) و نیز بر سر یک زن رقابت می‌کنند چیزی جز نزاع، عشق و شورمندی به ذهن خطور نمی‌کند.
جی در سال ۲۰۱۳ با کار The Days دوباره به روی سن بازگشت و نقش بادیگارد رئیس‌جمهوری را بازی کرد که بیست سال پیش به همراه دوستی مرموز ناپدید شده بود .The Days موزیکالی بود که در ان از اهنگ‌های فولک-راک کیم کوانگ-سوک استفاده شده بود.
شهرت و محبوبیت جی زمانی افزایش یافت که در سریالی تاریخی به نام Empress Ki نقش Toghon Temür(یا Huizong) را بازی کرد، Toghon Temür شانزدهمین امپراتور سلسله یوان بود که با زنی از سلسله گوریو ازدواج کرد. این سریال از اواخر سال ۲۰۱۳ تا ۲۹ آوریل ۲۰۱۴ به روی آنتن شبکه MBC رفت و بسیار موفق بود، جی در جشنواره جوایز این شبکه جایزه بازیگر مرد ممتاز را دریافت کرد. در اواسطـ ژوئیه ۲۰۱۳، جی در سریال پنج قسمتی Secret Love Have You Ever Had Coffee With an Angel ظاهر شد و در نقش عشق گیو-ری با اعضای گروه Kara همبازی شد.
سپس در فیلم کمدی و اکشن Two Constables چهارمین سری از فیلم Two Cops به کارگردانی کانگ وو-سوک بازی کرد. او در این فیلم در نقش افسر تازه‌کار و بی دقت ظاهر شد و به همراه کیونگ-گو که نقش یک افسر باتجربه و بی‌احساس را داشت، بازی کرد؛ و سرانجام از دسامبر سال ۲۰۱۴ تا فوریه سال ۲۰۱۵ جی در مجموعه تلویزیونی Healer به نویسندگی سونگ چی-نا بازی کرد و برای ایفای نقش خود تحت تعلیم هنرهای رزمی قرار گرفت. هم چنین از این مهارت‌ها بهترین بهره را برد و در سریال عاشقانه، اکشن The K2 که از ۲۳ سپتامبر سال ۲۰۱۶ تا ۱۲ نوامبر همان سال به نمایش در آمد نقش آفرینی کرد داستان این مجموعه تلویزیونی زیبا در مورد جوانی به نام کیم جه‌ها (جی چانگ ووک) کارمند یک شرکت امنیتی ست که بر اثر اتفاقاتی تبدیل به یک فرد فراری و بدبین شده تا اینکه شانسی دوباره به او عطا میشه تا بادیگارد فرزند رئیس‌جمهور شود او با این نقش که با هنرمند پرتوان ایم یونا قرار داشت به محبوبیت خود افزود. آخرین سریال او قبل خدمت سربازی شریک مشکوک بود و درحال حاضر در سال 2020 در سریال فروشگاه ست بیول یا backstreet rookie که از وبتونی به همین نام ایده گرفته شده همراه با کیم یو جونگ ایفای نقش میکند. جی چانگ ووک و کیم یو جونگ زوج اصلی سریال کره‌ای (Backstreet rookie (Convenience Store Saet Byul هستند. سریال " فروشگاه ست بی ول تازه کار " سریال جدید جی چانگ ووک و در ژانر درام، کمدی، عاشقانه و اکشن هم اکنون از شبکه SBS در حال پخش است. این سریال ۱۶ قسمتی از ۳۰ خرداد ۹۹ برابر با ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ در حال پخش است.
 
آخرین ویرایش:

S O-O M

مدیرکل بازنشسته
کاربر نقره‌ای
مدیر بازنشسته
نام هنری
تست🤨
شناسه کاربر
36
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-30
آخرین بازدید
موضوعات
307
نوشته‌ها
5,235
راه‌حل‌ها
74
پسندها
20,228
امتیازها
833
سن
124
محل سکونت
خونمون :|

  • #3

سریال‌های تلویزیونی:

سالعنواننقششبکه
2008You Stole My HeartLee PhillipKBS2
2009My Too Perfect SonsSong Mi-poongKBS2
2010-2009HeroPark Jun-hyeongMBC
2011-2010Smile AgainCarl Laker/Dong-haeKBS1
2011Warrior Baek Dong-sooBaek Dong-sooSBS
2012-2011Bachelor's Vegetable StoreHan Tae-yangChannel A
2012Five FingersYoo In-haSBS
2013–2014Empress KiEmperor HuizongMBC
2014Secret LoveGuardian Angel No. 2013 (episodes ۹–۱۰:
"Have You Ever Had Coffee With an Angel?")
Dramacube
2014–2015HealerSeo Jung-hoo/Park Bong-soo/HealerKBS2
2016The Whirlwind Girl 2Chang AnHunan TV
2016The K2Kim Je-hatvN
2017شریک مشکوکنو جی ووکsbs
2018Mr RightWang WeianHBS
2020backstreet rookiechoi dae hyunsbs
 

S O-O M

مدیرکل بازنشسته
کاربر نقره‌ای
مدیر بازنشسته
نام هنری
تست🤨
شناسه کاربر
36
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-30
آخرین بازدید
موضوعات
307
نوشته‌ها
5,235
راه‌حل‌ها
74
پسندها
20,228
امتیازها
833
سن
124
محل سکونت
خونمون :|

  • #4

فیلم:

سالعنواننقش
2006Days...
2008Sleeping BeautyJin-seo
2010Death Bell 2: Bloody CampSoo-il
2015Two Constables
2017fabricated citykwan yoo
 

S O-O M

مدیرکل بازنشسته
کاربر نقره‌ای
مدیر بازنشسته
نام هنری
تست🤨
شناسه کاربر
36
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-30
آخرین بازدید
موضوعات
307
نوشته‌ها
5,235
راه‌حل‌ها
74
پسندها
20,228
امتیازها
833
سن
124
محل سکونت
خونمون :|

  • #5

برنامه‌های تلویزیونی​

سالعنوانشبکهتوضیحات
۲۰۱۴Running ManSBSGuest, episodes ۲۱۱–۲۱۲
۲۰۱۵Happy CampHBSGuest
2020runing mansbsEP.507
 

S O-O M

مدیرکل بازنشسته
کاربر نقره‌ای
مدیر بازنشسته
نام هنری
تست🤨
شناسه کاربر
36
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-30
آخرین بازدید
موضوعات
307
نوشته‌ها
5,235
راه‌حل‌ها
74
پسندها
20,228
امتیازها
833
سن
124
محل سکونت
خونمون :|

  • #6

موزیک ویدئو​

سالعنوان موزیکهنرمند
2007"Are You Ready"لنا پارک feat. Dynamic Duo
2009"We Broke Up Today"Younha
2010"I Have to Let You Go"Young Gun
2011"Cry Cry"تی-آرا
2012"Lovey-Dovey"
2012"I Need You"K.Will
2013"That's My Fault"Speed
2013"It's Over"
2013"Runaway"Kara
 

S O-O M

مدیرکل بازنشسته
کاربر نقره‌ای
مدیر بازنشسته
نام هنری
تست🤨
شناسه کاربر
36
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-30
آخرین بازدید
موضوعات
307
نوشته‌ها
5,235
راه‌حل‌ها
74
پسندها
20,228
امتیازها
833
سن
124
محل سکونت
خونمون :|

  • #7

نمایش موزیکال:

سالعنواننقشتوضیحات
2007Fire and Ice
  • Composed of three short plays: Moon Story, Sandglass, That's Right!
2011Thrill MeRichard Loeb
2013The DaysMu-young
  • Jukebox musical featuring songs by late folk-rock singer Kim Kwang-seok.
  • Starred in the musical's first run from April to September 2013.
2013Jack the RipperDaniel
2013Brothers Were BraveLee Joo-bong
2014The DaysMu-young
  • Reprised his role for the musical's second run from October 2014 to January 2015.
2016the daysmu-young
2018
Shinheung Military Academy Musical
dong-gyuMusical staged by the Republic of Korea Army (ROKA) in celebration of its 70th founding anniversary
 

S O-O M

مدیرکل بازنشسته
کاربر نقره‌ای
مدیر بازنشسته
نام هنری
تست🤨
شناسه کاربر
36
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-30
آخرین بازدید
موضوعات
307
نوشته‌ها
5,235
راه‌حل‌ها
74
پسندها
20,228
امتیازها
833
سن
124
محل سکونت
خونمون :|

  • #8

جوایز و نامزدی‌ها:

سالجایزهطبقه‌بندیآثارنامزد شدهنتیجه
20114th Korea Drama AwardsBest New ActorSmile Againنامزدشده
2011KBS Drama AwardsExcellence Award, Actor in a Daily DramaSmile Againبرنده
2011SBS Drama AwardsKBS Drama AwardsNew Star AwardWarrior Baek Dong-sooبرنده
2012SBS Drama AwardsExcellence Award, Actor in a Weekend/Daily DramaFive Fingersنامزدشده
20137th The Musical AwardsBest New ActorThe Daysبرنده
2013MBC Drama AwardsExcellence Award, Actor in a Special Project DramaEmpress Kiبرنده
20149th Seoul International Drama AwardsOutstanding Korean ActorEmpress Kiنامزدشده
20147th Korea Drama AwardsTop Excellence Award, ActorEmpress Kiنامزدشده
20143rd APAN Star AwardsExcellence Award, Actor in a Serial DramaEmpress Kiنامزدشده
2014KBS Drama AwardsExcellence Award, Actor in a Mid-length DramaHealerنامزدشده
2014KBS Drama AwardsPopularity Award, ActorHealerبرنده
2014KBS Drama AwardsBest Couple Award with پارک مین یونگHealerبرنده
 

S O-O M

مدیرکل بازنشسته
کاربر نقره‌ای
مدیر بازنشسته
نام هنری
تست🤨
شناسه کاربر
36
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-30
آخرین بازدید
موضوعات
307
نوشته‌ها
5,235
راه‌حل‌ها
74
پسندها
20,228
امتیازها
833
سن
124
محل سکونت
خونمون :|

  • #9

آهنگ‌ها:

در حال بروزرسانی...

سالاسم آهنگ
2011

Meet Again

2012

Fill Up

2014

To the Butterfly

2015

I Will Protect You

2016

Love Has Gone

 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
58
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
19

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین