. . .

بحث و گفتگو بهترین کتاب های عاشقانه

تالار متفرقه ادبیات
رده سنی
  1. نوجوانان
  2. جوانان
ژانر اثر
  1. عاشقانه
  2. اجتماعی
Top 10 بهترین کتاب های عاشقانه


عشق...عجب کلمه قدرتمندی!
عشق،Love ، Liebe، amor، Aşk، 愛، حب، amore، kärlek، ......فرقی نمی کند به هر زبانی که باشد این کلمه آنچنان قدرتمند است که گاه یکی را وادار میکند همچون فرهاد کوه را به دو نیم تقسیم کند و گاه جنگی به بزرگی جنگ تروآ به خاطر هلن به راه می اندازد. چه خون ها که در راه این حس مقدس ریخته نشده و چه فداکاری ها و رنج ها که برای به دست آوردن قطره ای از این حس ناب کشیده نشده. گویا عشق بخشی عظیم و جدا نشدنی از وجود همه ماست که همه ما در طلب آن هستیم. داستان ها و روایت های زیادی در مورد عشاق نوشته شده. از لیلی و مجنون گرفته تا رابعه و بکتاش، رومئو و ژولیت و کلئوپاترا و سزار. قرن هاست این داستان ها از نسلی به نسلی دیگر انتقال می یابد و قرن هاست که مردم داستان ها و رمان های این عاشقان را می خوانند.
اما چه رمان هایی را باید خواند؟ امروزه چه رمان هایی در بین مردم محبوب هستند و چرا؟ با ما باشید تا با 10 رمان برتر عاشقانه آشنا شوید.

رمان Saint Anything

Saint-Anything_2.jpg


نامزد دریافت بهترین رمان جوانان در سایت گود ریدز، پرفروشترین نیو یورک تایمز و برنده جایزه Margaret A. Edwards بدون شک Sarah Dessen یکی از نویسندگان موفق و آینده دار ژانر عاشقانه است. بسیار باور دارند او درک عمیقی از ژانر عاشقانه دارد و هنوز در ابتدای مسیر است. داستان عشق دختر خجالتی به نام سیدنی و پسر متفاوتی به نام مک. جزء کتاب هایی است که قبل از مرگ حتما باید آن را مطالعه کرد.
تا حالا شده حس کنید زیر سایه شخص دیگری هستید؟ طوری که گویا هیچکس هیچوقت هیچ توجه ای به شما نداشته...چرا؟ چون شخصی وجود دارد که تمام توجه ها رو به سمت خودش جلب می کند. پیتون، برادر خوش تیپ و جذاب سیدنی دقیقا همچین شخصی برای سیدنی بوده. همیشه مورد توجه خانواده و همیشه برطرف کردن نیازهایش در اولیت. اما طلوع زندگی جدید سیدنی درست زمانی بود که پیتون به خاطر استفاده از مشروبات الکلی از کنترل خارج شده و با ماشین شخصی را به اوژانس میفرستد. حالا سیدنی دنیای جدیدی را تجربه می کند و برای اولین بار حس می کند کم کم در حال دیده شدن است. در همین راستا، سیدنی با خانواده ای به نام چاتام اشنا می شود. رابطه گرم و صمیمانه این خانواده با او شرایطی را فراهم می کند تا سیدنی خودش را از زیر سایه برادرش بیرون بکشد و هویت خود را برای یک بار هم که شده احساس کند. اما زمانی که با مک آشنا می شود، حس می کند برای اولین بار شخصی است که واقعا او را می بیند. این آشنایی سرآغاز عشقی عجیب و حقیقی بین آن دو می شود...اما کدامین عشق بدون بها بوده؟؟

رمان A Court of Thorns and Roses​

A-Court-of-Thorns-and-Roses-1.jpg


به قول نویسنده پر فروش نیویورک تایمز Alexandra Brackeاین کتاب داستانی خارق العاده از دنیایی افسون گر است که از درون آن عشقی عظیم زاده می شود. پرفروشترین نیو یورک تایمز به مدت چندین هفته! نامزد دریافت جایزه لینکون در سال 2017 و نامزد دریافت بهترین رمان فانتزی سال 2015! عشق در هر دنیا و هر مکانی قدرت خود را دارد. فرقی نمیکند روی زمین باشی یا در سرزمین جادویی پریتیان. اما عشقی که Sara J.Mass در این سه جلدیه محبوب از Feyre و Tamlin به تصویر می کشد منحصر به فرد قلم خود اوست. داستان عشق عجیب بین اسیر و اسیر کننده. این کتاب اثری است که هر کتاب خوان حرفه ای به شما توصیه خواهد کرد. ️فیر Feyre باید برای نجات خود بر توانایی هایش تکیه کند. در جنگلی که زندگی می کند، زمستان هایش سرد و نمناک است. به همین خاطر وقتی گوزنی را می بیند که یک گرگ دنبالش می کند، اصلا نمی تواند برای رقابت در دستیابی به گوشت در این راه مبارزه نکند. برای همین او باید مهاجم را بکشد و به چنین موفقیت با ارزشی دست یابد، برای رسیدن به هر چیزی باید بهایی پرداخت. با کشتن آن گرگ او خود را وارد دنیایی عجیب و جادویی می کند اما حتی روحش هم خبر ندارد چه اتفاقاتی منتظر اوست...
هنگامی که گرگ کشته می شود موجودی افسانه ای به نام Tamlin به دلیل کشتن گرگ جادویی درخواست مجازات می کند. و تنها غرامت ممکن اسیر کردن Feyre و انتقال او به دنیای جادویی پریتیان است. اما کم کم Feyre حقایقی عجیب در خصوص این موجود افسانه ای در میابد. شاید او اصلا ترسناک و خطرناک نباشد؟ شاید بیشتر از هر شخص دیگری نیاز به کمک دارد؟ و شاید حتی بتوان او را دوست داشت...

رمان The Outlander​

The-Outlander.jpg


“جایی که تماما عشق باشد، کلمات ضرورتی ندارند”
― Diana Gabaldon, Outlander
برای یک لحظه چشمانتان را ببنید و تصور کنید در سال 1945 هستید. جنگ به تازگی تمام شده و شما با همسر عزیزتان عاشقانه در حال گذراندن ماه عسل خود در یکی از جزایر انگلستان هستید. صخره ای عجیب نظر شما را جلب می کند شما به آن نزدیک شده و روی آن می ایستید و ناگهان....اینجا اسکاتلند جنگ زده سال 1743 است و شما یک "Outlander" هستید.
پرفروشترین نیو یورک تایمز و برنده جایزه RITA و جایزه Puddly. بدون شک یکی از برترین رمان های جهان و یکی از به یاد ماندنی ترین عاشقانه هایی که تا به حال منتشر شده. یک معشوق و دو عاشق که هر کدام چندین قرن با هم قاصله دارند. این رمان از آثاری است که به هیچ عنوان نباید از دست داد. سریالی بسیار موفق و محبوب به اقتباس از این رمان ماندگار نیز اقتباس شده است.
کلیر توسط نیروهایی که هیچ شناختی از آنها ندارد به چندین قرن پیش سفر کرده جایی که با جنگجوی اسکاتلندی James Fraser آشنا می شود. جیمز آنچنان حقیقی و خالص عشق خود را به کلیر نشان می دهد که او قبلش در دو زمان می تپد، یکی در سال 1945 نزد همسرش و دیگری در سال 1743 نزد یک جنگجوی اسکاتلندی. اما کدام عشق حقیقی است و کدام عشق ناپدید شده؟؟

رمان Eleanor And Park​

Eleanor-And-Park.jpg


پارک: "بونو همسرش رو در دبیرستان ملاقات کرد."
اِلنور: "جری لِویس هم اینطور بود."
پارک: "شوخی نمی کنم"
النور: "بهتره شوخی کنی، ما فقط 16 سال داریم."
پارک: "رومئو جولیت چطور؟"
النور: "ضعیف، بیچاره و مرده"
پارک: "من دوست دارم..."
النور: "و چگونه شد که دل به ما بستی؟"
پارک: "شوخی نمی کنم.."
النور: "بهتره شوخی کنی.."


نظر جان گرین در خصوص این کتاب: "این کتاب نه تنها به من آموخت که جوان بودن و عاشق بودن به چه معناست بلکه توانستم بیاموزم که جوان بودن و عاشق یک کتاب بودن یعنی چه"
بهترین کتاب جوانان در سال 2013 به انتخا سایت معروف Goodreads، برنده بهترین کتاب نوجوانان از نگاه سایت آمازون و بهترین کتاب سال. برنده جایزه Georgia، برنده جایزه ARR، نامزد درسافت جایزه Odyssey، برنده جایزه Pennsylvania برای بهترین کتاب جوانان و ....
بی نظیر، فوق العاده و منحصر بفرد، صفاتی هستند که منتقدین بزرگ و کوچک در خصوص این کتاب به زبان آورده اند. داستان شکل گرفتن اولین عشق در وجود دو نوجوان که اصلا برای هم ساخته نشده اند!
دو شخص کاملا نامناسب و یک عشق کاملا غیر عادی!
داستان دو نوجوان در سال 1986 که در اولین سال مدرسه به شدت عاشق شدند. اما هر دو آنها میدانستند که عشق اول چقدر می توانند شکننده و ضعیف باشند. اما با این حال هر دوی آنها خواستند عشق اول را با تمام وجود تجربه کنند. کاری که قطعا شجاعت زیادی میخواهد!

رمان Twilight
Twilight_3.jpg



گفت :"و حالا شیر عاشق بره شده.."
گفتم :"چه بره احمقی.."
گفت :" و عجب شیر دیوانه ای!"
شاید وقتی اسم این رمان محبوب به گوش ما میخوره همگی به یاد فیلم های این مجموعه میفتیم که از حق نگذریم واقعا جذاب بود. این مجموعه 4 جلدی در 26 کشور جهان بیش از 120 میلیون نسخه فروش کرد و به بیش از 50 زبان ترجمه شد! رکوردی که شاید کمتر اثری از خود به جا گذاشته باشد.
البته بعضی از شما دوستان شاید بپرسید این رمان که بیشتر فانتزی است؟؟ اما داستان رمانتیک بِلا و اِدوارد به طرز خارق العاده ای برای مخاطبین جذاب است. کشاکش عشق جیکوب به عنوان یک گرگینه به بِلا داستان را جالب تر می کرد. داستان عشق عجیب یک خون آشام به یک انسان که منجر به شکستن قوانین کهن و ایجاد صلحی بزرگ برای جنگی بزرگتر است. به هیچ عنوان این 4 جلدی جذاب رو از دست ندهید.

رمان Far From Madding Crowd

far%20from%20madding%20crowd_2.jpg



یک مزرعه دار زیبا و سه عاشق دلباخته. اولی گروهبان فرانسیس تروی جوان، دومی بالدوود مزرعه دار، مردی میانسال و مورد احترام و سومی گابریل اوک چوپانی ساده و بی آلایش. اما انتخاب بت شبا اوردین و این خواستگاران داستانی را برای نویسنده و تمام دوستداران ادبیات خلق میکنند که نه تنها باعث ثروت فوق العاده توماس هاردی می شود بلکه بیش از یک قرن بعد در سال 2007 شماره 10 لیست بزرگترین داستان های عشقی جهان از نگاه روزنامه گاردین شده و از آن به عنوان شاهکاری بی بدیل یاد می شود.
سه بار از این داستان عاشقانه غیر قابل تکرار فیلم سینمایی به اقتباس درآمده که آخرین بار در سال 2015 با بازی Carey Mulligan بر روی پرده سینما ها رفت. داستانی بسیار جذاب که هر کتاب خوانی باید آن را یک بار بخواند. لطفا، خواهشا و حتما این رمان با ارزش رو یکبار هم که شده بخوانید.



رمان The Notebook

The%20Notebook.jpg



زمان بزرگترین مقیاس اندازه گیری عشق واقعی است.... و کمتر داستانی مانند این اثر نیکولاس اسپارکس عشق حقیقی را این چنین بی نظیر و جذاب به تصویر کشیده است. یک رمان ماندگار از نویسنده آمریکایی که فیلمی بسیار موفق با همین نام نیز از این اثر اقتباس شده است. رمانی که در هفته اول پروفروشترین لیست نیویورک تایمز شده و این رکورد را برای مدت یک سال نگه داشت!

پیرمردی مسن در جایی شبیه به بیمارستان قصد در خواندن داستانی از یک پسر و دختر جوان در سال های دور برای پیر زنی غریبه را دارد. داستان پیر مرد اینگونه آغاز می شود: روزی روزگاری پسری روستایی به نام Noah Calhoun که به تازگی از جنگ جهانی دوم بازگشته و به طور اتفاقی با دختر خانواده ای ثروتمند که برای تعطیلات به سواحل کالیفرنیای شمالی آشنا می شود. آشنایی با این دختر عشقی بسیار عمیق در درون پسرک روشن می کند، و کم کم علاقه دختر نیز شعله ور می شود. آنها اتفاقاتی را تجربه می کنند که نام آن عشق واقعی است.

داستان Noah و Allie سرآغاز ماجرایی است که از دل آن معانی عمیقی استخراج می شود. هر لحظه که قطعه ای جدید از پازل این داستان نمایان می شود خواننده یک قدم به درک عمیق معنای عشق واقعی نزدیک تر و خود را در دنیایی خارق العاده حس کند.

رمان Me Before You

Me%20Before%20You.jpg



احتمالا اولین جمله ای که به ذهنتان آمده این جمله است: "آهان این کتاب رو میشناسم!" حق دارید. هر رمان دیگری هم که بیش از یک میلیون نسخه فروش داشت و مدت ها شماره 1 لیست پرفروشترین های نیویورک تایمز بود و فیلمی بسیار موفق هم با فروش بیش از 200 میلیون دلار از آن اقتباس می شد، حتما می شناختید.

کتاب من پیش از تو، نوشته نویسنده انگلیسی جوجو مویز است که داستان قدرت عشق را بیان می کند. چگونه می شود انسانی که تصمیم به خودکشی گرفته را در مدت 6 ماه منصرف کرد؟ شاید تنها عشق قدرت همچین کاری را دارد. کتابی که بسیاری از زبان های دنیا ترجمه شده و نقد های بسیار مثبتی در خصوص این اثر نوشته شده است.

لوییزا کلارک پرستار جدید ویل ترینر، فرد جوان و موفقی که بر اثر حادثه موتور سیکلت فلج شده و تصمیم به خود کشی دارد. در ابتدا رابطه آنها اصلا جالب نیست، ویل هیچ علاقه ای به صحبت کردن ندارد و تمام تلاش های لوییزا، پرستار بی تجربه کاملا بی فایده است. اما معجزه عشق کم کم نمایان شده و عشقی عجیب و محکم در دل کلارک و ویل ایجاد می شود اما عشق هیچگاه همیشه روی خوش نشان نداده و برای این دو استثنا قائل نمی شود.

رمان The Fault In Our Stars

The%20Fault%20In%20Our%20Stars.jpg



امکان ندارد جایی حرف از کتاب های خوب عاشقانه باشد و اسم کتاب معروف John Green به میان نیاید. خطای بخت ستارگان ما یکی از متفاوت ترین داستان های عاشقانه ای که یک نفر در طول زندگی اش می تواند بخواند.
فروش بیش از 11 میلیون نسخه در سراسر جهان
پرفروش ترین نیو یورک تایمز
پرفروش ترین وال استریت جورنال،
پرفروش ترین ایندی بوند
پرفروش ترین یو اس اِ تودی
پرفروشترین اینترنشنال
برترین کتاب سال 2012 به انتخاب مجله معتبر تایمز
برنده جایزه جورجیا پیچ بوک 2013
برنده جایزه اودیسه 2013
برنده جایزه پنیسیلوانیا یانگ ریدرز 2013
برنده جایزه ایندینز چویز بوک 2012
و برنده بهترین کتاب سال 2012 از نگاه سایت بزرگ Goodreads به انتخاب کتاب خوان ها

می دونستید که چه چیزی غم انگیز تر از دو آدم سرطانیه؟ ساده است، دو تا آدم مبتلا به سرطانِ عاشق. داستان زندگی نوجوانی 16 ساله ای که لحظه به لحظه زندگی اش با مرگ عجیبن شده. اما سوال اینجاست؟ آیا عشق به سراغ کسانی که پایشان لب گور هم هست، می آید؟ شوربختانه، بله.

داستان زندگی دختر شانزده ساله ای به نام هزل گریس که به سرطان ریه مبتلا است و اگر چه با یک داروی جدید چند سالی به زندگی اش اضافه شده اما افسرده است و ساعت ها به مرگ فکر می کند. تا اینکه در جلسه افراد سرطانی با پسری به نام آگوستوس واترز آشنا می شود و این دوستی برای او زندگی جدیدی رقم می زند. او حسی را تجربه می کند که با هیچ کلمه ای قابل توصیف نیست. اما گویا تقدیر از قبل نوشته شده....

رمان Pride and Prejudice

Pride%20and%20Prejudice.jpg


بدون شک یک شاهکار تکرار نشدنی در دنیای ادبیات عاشقانه. در هر جای دنیا هر لیستی از برترین آثار نه تنها ژانر عاشقانه بلکه ادبیات جهان تهیه شود، یک صندلی مخصوص برای این رمان همیشه وجود دارد. رمانی از زمان اولین چاپش هیچگاه تجدید چاپ آن متوقف نشده و تا به امروز 20 میلیون نسخه از آن به فروش رفته و حتی در میان کتب درسی علاقمندان به ادبیات انگلیسی نیز جایگاه ویژه ای را کسب کرده است. تعجبی هم ندارد که وقتی فیلم غرور و تعصب با بازی کیه‌را کریستینا نایتلی اکران شد موفق به دریافت افتخاراتی چون دریافت جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر زن شد.



آقای کولینز، یک روحانی و وارث لانگربرن به ملاقات خانواده بنت می رود. پس از مدت کوتاهی مشخص می شود برای انتخاب یکی از دختران آقای بنت (دختر عموهای خود) به عنوان همسر به این شهر آمده و به جین علاقمند شده است. اما از آن جا که جین به آقای بینگلی دلبستگی پیدا کرده است آقای بنت الیزابت را به وی معرفی می کند. پس از رد درخواست وی، در کمال ناباوری مادرش، الزابت یک رابطه دوستی با آقای ویکهام تشکیل می دهد. یک افسر نظامی که علیرغم توجه پدر اقای درسی مورد اهانت و بدرفتاری وی قرار گرفته بود. این رابطه و علاقه به آقای ویکهام تنفر الیزابت به درسی را افزایش می دهد اما....
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
14

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین