. . .

پزشکی اشکال مختلف سمعک

تالار گوش، حلق و بینی

FAZA-F

رمانیکی حامی
محروم
شناسه کاربر
2613
تاریخ ثبت‌نام
2022-07-10
آخرین بازدید
موضوعات
244
نوشته‌ها
381
پسندها
1,285
امتیازها
373
سن
17
محل سکونت
HEYRAN

  • #1
اشکال مختلف سمعک

شاید شما به تهیه و استفاده از سمعک فکر کرده اید اما نگران این هستید که چه شکلی است و چگونه به نظر می رسد یا آیا واقعا کمک می کند. با آگاهی از ویژگی های سمعک می توانید نگرانی های خود را برطرف کنید.

سمعک ها از نظر قیمت، اندازه، ویژگی های خاص و نحوه قرارگیری آنها در گوش بسیار متفاوت هستند. در زیر انواع رایج سمعک معرفی شده اند که با کوچکترین و کمترین قابل مشاهده در گوش شروع می کنیم. طراحان سمعک همچنان در تلاشند سمعک های کوچکتری تولید کنند تا تقاضای سمعک را برآورده سازند. اما سمعک های کوچک ممکن است پاسخگوی افت شنوایی شما نباشند.

سمعک کاملا داخل کانال: برایش قالب ساخته می شود. مناسب افت های ملایم تا متوسط است. قابلیت دید بسیار کمی دارد.

سمعک داخل کانال: نیاز به قالبگیری دارد. اندازه اش کمی بزرگتر از مدل قبلی بوده و اندکی بیرون تر قرار م یگیرد بنابراین قابلیت دید بیشتر است. برای افت های ملایم تا متوسط مناسب است.

سمعک داخل گوشی: کاملا فضای داخل گوش را می پوشاند. نیاز به قالبگیری دارد. بزرگ است و قابلیت دید زیادی دارد اما برای افت های شدید تر قابل استفاده است.

سمعک پشت گوشی: بدنه سمعک در پشت گوش است و با لوله باریک و قابل به کانال گوش وصل می شود. جرم و رطوبت مجرای گوش نمی تواند تاثیری بر آن بگذارد زیرا اجزاء اصلی در پشت گوش جا دارند.

سمعک ریک: شبیه پشت گوشی ها است اما قطعه ای در مجرای گوش قرار خواهد گرفت که رسیور سمعک است. این امر قطعه را مستعد خرابی در اثر تجمع جرم و رطوبت می سازد. قابلیت دید سمعک بسیار کم است.

انتخاب نوع مناسب برای شما بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله:
شدت کم شنوایی شما
اندازه و شکل گوش شما
ترجیحات شخصی شما
اینکه چقدر می توانید از انگشتان و دستان خود استفاده کنید (توانایی های دستی)
در دسترس بودن فناوری های جدید سمعک


وقتی به دنبال سمعک هستید، نیازها و خواسته های خود را بررسی کنید تا بفهمید چه نوع سمعک برای شما بهترین عملکرد را دارد. شنوایی شناس شما در کلینیک دانیال به عنوان متخصص در زمینه تجویز سمعک می تواند بهترین گزینه را با توجه میزان افت، نیازهای شنیداری روزانه، ویژگی های فردی و…. پیشنهاد نماید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین