. . .

آموزش آموزش ساخت دستبند یا مروارید

تالار آموزش مد و استایل

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
163
نوشته‌ها
885
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,524
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #1

آموزش دستبند با مروارید​



ساخت زیورآلات دست ساز از جمله فعالیتهای هنری دلنشین و جذاب است که اغلب بانوان خوش سلیقه و هنرمند تمایل زیادی به یادگیری آن دارند.
خوشبختانه ساخت این نوع دستبندها کار مشکلی نیست و شما با استفاده از خلاقیت و وسایلی ساده مثل: مروارید، نخ، منجوق و … میتوانید، دستبندهای زیبایی برای خود و دوستانتان بسازید.

1-4.jpg


ساخت دستبند با مروارید
همان طور که گفته شد، دستبندهای مرواریدی طرفداران زیادی را به خود اختصاص دادهاند. اگر شما هم اهل استفاده از اکسسوریها و دستبندهای شیک هستید، بهتر است، حتماً با انواع دستبندهای مرواریدی آشنا شوید.
این نوع دستبندها را به دلیل تنوع رنگ و مدلهایشان میتوان، در سنین مختلف از کودکی تا بزرگسالی با انواع لباسها و استایلها هماهنگ کرد.

2-5-400x400.jpg



آموزش دستبند با مروارید ساده
وسایلی که برای ساخت این دستبند نیاز داریم به شرح زیر میباشد:
– مروارید ۸ میلیمتری
– مهره مروارید آکریلیک ۳ میلیمتری
– مهره شیشه ای ۴ میلیمتری
– منجوق
– قلاب قفلدار برنجی
– نخ نایلون
– قیچی

3-5.jpg



۱- در مرحله اول به کمک یک مهره نخ نایلونی را به قلاب وصل کرده و اولین رنگ مروارید خود را درون نخ قرار دهید.

4-3-800x391.jpg



۲- زمانی که به طول دلخواهتان رسیدید، نخ را یک بار به دور مهره آخر بچرخانید و بپیچید تا مرواریدها در جای خود قرار بگیرند. حال مرواریدهای دیگر را به نخها اضافه کرده و بعد از آن شروع به بافتن رشته ها کنید.

5-3-800x373.jpg

۴- در این مرحله مهره های پیچیده شده در انتهای پایهها باز کنید و نخ نایلون را با استفاده از منجوق به قلاب وصل کنید.

6-2-800x357.jpg



۵- سپس با فاصله ۱ یا ۲ دانه از انتهای مرواریدها، نخ اضافی را بچینید. در آخر پس از اتمام مراحل گفته شده، دستبند مرواریدی پیچ خورده و زیبایی خواهید داشت.

7-2.jpg



آموزش دستبند با مروارید سفید
وسایل مورد نیاز برای ساخت دستبند با مروارید سفید:
– مروارید
– قفل خرچنگی دستبند
– زنجیر
– مهره های آویز
-حلقه
– دانه های بذر شیشه ای

8-3-734x400.jpg



۱- در مرحله اول پس از آماده سازی وسایل، یک سوزن را به نخ نایلون متصل نمایید؛ سپس ابتدا ۱۰ عدد از دانه های بذر شیشهای و بعد ۱ عدد مروارید را از سوزن رد کرده و تا میانه نخ پایین میآوریم.

9-3-604x400.jpg



۲- حال باید نخ را در همان محل حضور مروارید و بذرهای شیشه ای ۲ بار گره بزنیم؛ البته قبل از گره دوم باید سوزن را از حلقه ایجاد شده عبور دهیم.

10-3-587x400.jpg



۳- در این مرحله نخ اضافی را از سمتی که سوزن قرار دارد و در نزدیکی مروارید قیچی میکنیم. حال سوزن را از ۲ سوراخ مروارید وارد میکنیم.

11-2-701x400.jpg



۴- ۵ مروارید را از درون سوزن و نخ رد کرده و از روی نخ تا کنار مروارید قبلی پایین میآوریم. بار دیگر سوزن را از درون سوراخ مروارید اول عبور میدهیم تا حلقه مرواریدی با ۵ مروارید جدید به شکل گل ایجاد شود.

12-2-680x400.jpg



۶- سوزن و نخ را از درون سوراخهای ۲ مرواریدی که در سمت راست حلقه قرار دارند، میگذرانیم؛ سپس سوزن و نخ را از مروارید وسط و بالای حلقه رد میکنیم.

13-2-713x400.jpg



۷- در مرحله بعد مجدداً ۵ مروارید را از سوزن عبور داده و در کنار حلقه مروارید قبلی قرار میدهیم. حال سوزن نخ را از سوراخهای مروارید پایین و وسط حلقه رد میکنیم تا حلقه دیگری مشابه گل ایجاد شود.


۸- سپس سوزن نخ را از میان سوراخهای مرواریدهای سمت راست حلقه دوم وارد میکنیم و پس از آن مجدداً ۵ مروارید دیگر را از سوزن عبور میدهیم.



۹- در این مرحله سوزن و نخ متصل به آن را از مروارید پایین و وسط حلقه دوم عبور داده و بالا میکشیم تا حلقه دیگری ایجاد شود. پس از آن سوزن را از سوراخهای سه مروارید حلقه سوم رد میکنیم.



۱۰- همین مراحل را چندین بار دیگر تکرار میکنیم. سپس ۱۰ عدد بذر شیشهای دیگر را از سوزن و نخ عبور میدهیم تا کنار حلقه گل مانند آخر دستبند قرار بگیرد.



۱۱- حال بار دیگر سوزن را از سوراخ مروارید پایین و وسط حلقه آخر رد کرده تا حلقه ای از ۱۰ بذر شیشه ای نیز ایجاد شود و با عبور سوزن انتهای آن را با گره ثابت میکنیم.



۱۲- در بخش بعدی ۱ مروارید دیگر را از سوزن عبور داده تا مروارید وسط حلقه گل اول قرار بگیرد. برای این که در آن محل کاملاً فیکس و محکم شود، سوزن را از مروارید وسط و پایین حلقه اول عبور میدهی

۱۳- این بار سوزن را از پشت، طوری که نوک آن رو به ابتدای حلقه قرار بگیرد از مروارید وسط حلقه گل میگذارنیم.


۱۴- در این مرحله سوزن را از مروارید چسبیده به حلقه بذرهای شیشه ای عبور داده و پس از آن از سوراخهای دو مروارید سمت راست حلقه اول، سوزن را رد میکنیم.

21-2-605x400.jpg



۱۵- سوزن را بار دیگر از مرواریدی که در قسمت پایین و وسط حلقه اول قرار گرفته رد میکنیم. سپس ۱ مروارید جدید را به وسیله سوزن طوری قرار میدهیم تا این بار در وسط حلقه دوم قرار گیرد.



۱۶- مابقی مراحل را به همان ترتیبی که برای حلقه اول گفته شد، ادامه میدهیم تا روی همه حلقه ها یک مروارید قرار بگیرد.


۱۷- سپس مطابق شکل از حلقه نخ کوچک میان حلقه اول و دوم دستبند از سمت راست، سوزن را رد کرده و با عبور مجدد سوزن از حلقه ایجاد شده، گره محکم و سفت میکنیم.

24-1-699x400.jpg



۱۸- پس از آن سوزن را برای بار آخر از سوراخهای دو مروارید حلقه دوم از سمت راست عبور میدهیم و نخ اضافی را میچینیم.

25-1-643x400.jpg



۱۹- در آخر مطابق شکل، حلقه فلزی را از درون حلقه ایجاد شده از بذرهای شیشه ای یک سمت دستبند رد کرده و قفل خرچنگی را به آن وصل میکنیم.



۲۰- حلقه فلزی دیگر را نیز به همین شکل به طرف دیگر دستبند اضافه کرده و این بار زنجیر را به آن وصل میکنیم. پس از آن یک حلقه دیگر هم به انتهای زنجیر اضافه میکنیم و ۳ مهره آویز را به آن متصل مینماییم.



به شما تبریک میگوییم، دستبند مرواریدی زیبای شما آماده است. حال شما میتوانید با استفاده از آن از هنر دستانتان لذت ببرید.

آموزش دستبند با مروارید و نخ
برای شروع کار فقط به مرواریدهای رنگی و نخ نیاز دارید. با ما همراه باشید تا آموزش این دستبند را مرحله به مرحله با یکدیگر یاد بگیریم.
۱- ابتدا یک نخ بلند را از وسط تا میکنیم تا به دو رشته تبدیل شود. سپس از قسمت بالایی آن را گره میزنیم.



۲- در مرحله بعد به دلخواه یکی از رنگهای مروارید را انتخاب کرده و از سر رشته سمت چپ آن را وارد نخ میکنیم و نزدیک مروارید، رشته سمت چپ را گره میزنیم.



۳- این بار، اول، یک رنگ مروارید را از رشته سمت راست و پس از آن یک رنگ دیگر را مجدداً از رشته سمت چپ رد میکنیم.


۴- حال نخ را از وسط دو رشته گره زده و به همان ترتیبی که در مراحل قبل گفته شد، مرواریدهای رنگارنگ را از رشته ها عبور میدهیم.



۵- در مرحله آخر وقتی که طول دستبند به اندازه دلخواه رسید، انتهای نخ را گره زده و بخش اضافی آن را میچینیم. حال میتوانید، دستبند رنگارنگتان را دور مچتان ببندید و در مهمانیهایتان بدرخشید.


آموزش دستبند با مروارید و منجوق
وسایل مورد نیاز جهت ساخت دستبند مروارید و منجوق:
– سیم آلومینیوم نقره ای
– حلقه اتصال سایز ۵
– قفل دستبند پروانه ای
– مروارید سنگ سبز زیتونی سایز۴
– منجوق ساده نارنجی ۲ میلیمتری
۱- ابتدا سر سیم را به صورت حلقه درمیآوریم و با استفاده از بست، سر آن را محکم میکنیم. سپس یکی از مرواریدها را از سیم رد کرده و بعد ۴ عدد منجوق را به آن اضافه میکنیم.



۲- حال سر سیم را به داخل سوراخ منجوق اول وارد کرده و بیرون میآوریم تا مطابق شکل حلقه ای از منجوقها شکل بگیرد.

۳- مابقی مراحل ساخت این مدل دستبند را تا زمانی که طول آن به اندازه کافی برسد، به همین ترتیب ادامه میدهیم.
۴- در آخر انتهای دستبند را با یک استاپر حلقه کرده و قفل دستبند را به حلقه های دو سر دستبند متصل میکنیم. دستبند رنگین وزیبای شما حاضر شده است. امیدواریم از آموزش این مدل خوشتان آمده باشد.


آموزش دستبند با مروارید ریز
برای شروع ساخت این مدل به وسایلی زیر نیاز دارید:
– دانه های مروارید ۲ میلیمتری
– دانه های بذر در ۲ رنگ سبز و قرمز
– نخ
– قیچی
-۲ عدد سوزن
– ۱ عدد سنجاق
– ۱ عدد گیره



۱- در مرحله اول ۲ رشته نخ را به وسیله یک گیره مطابق شکل، روی میز فیکس میکنیم و۲ سوزن را در دو سر آزاد نخها در دو جهت چپ و راست قرار میدهیم.


۲- حال به وسیله سوزن سمت چپ ۱ دانه مروارید را برداشته و سوزن سمت راست را مطابق شکل از سوراخ آن عبور داده و نخها را از دو طرف میکشیم تا دقیقاً در وسط نخها چسبیده به گیره قرار گیرد.



۳- سپس به ترتیب ۴ دانه بذر سبز رنگ، ۱ عدد مروارید و مجدداً ۴ دانه بذر سبز رنگ دیگر از طریق سوزن سمت چپ در نخ همان سمت اضافه میکنیم.



۴- این بار از طریق سوزن سمت راست به ترتیب ۴ دانه بذر قرمز رنگ، ۱ عدد مروارید و ۴ دانه بذر قرمز دیگر را به نخ همان سمت وارد میکنیم.



۵- مجدداً مشابه مرحله دوم، ۱ عدد مروارید را با سوزن سمت چپ برمیداریم و سپس سوزن سمت راست از سوراخ مروارید رد کرده و با کشیدن نخها از دو طرف مروارید در وسط دو رنگ بذرها قرار میگیرد.



۶- این مرحله را نیز دقیقاً مشابه مرحله سوم و چهارم تکرار میکنیم، یعنی به ترتیب ۴ دانه بذر سبز رنگ، ۱ عدد مروارید و ۴ دانه بذر سبز رنگ دیگر را با کمک سوزن سمت چپ در نخ همان سمت وارد میکنیم.
سپس نوبت به تکرار مرحله چهارم میرسد؛ یعنی دوباره ۴ دانه بذر قرمز رنگ، ۱ عدد مروارید و ۴ دانه بذر قرمز رنگ دیگر را به ترتیب به وسیله سوزن سمت راست به نخ همان سمت هدایت میکنیم.



۷- بار دیگر ۱ مروارید را دقیقاً به همان روش مرحله ۲ و ۵ به دستبند اضافه میکنیم. پس مراحلی که تا این جا گفته شد را تا زمانی که طول دستبند متناسب با اندازه مچ دستتان تنظیم شود، تکرار کرده و ادامه میدهیم.



۸- در پایان انتهای دستبند را گره زده و گیره قفل آن را اضافه میکنیم. دستبندی که شما با مرواریدهای ریز و درخشان ساخته اید، آماده است. امیدواریم با لذت از آن استفاده کنید.


آموزش ساخت دستبند با مروارید و روبان
وسایل مورد نیاز ساخت این مدل دستبند شامل:
– ۱۳ عدد مهره سنگی بنفش رنگ
– ۱۴ عدد مروارید سفید
– نخ ماهیگیری
– ۱ سانتیمتر روبان صورتی رنگ
– قیچی
– فندک
– سنجاق

46-595x400.jpg



۱- سوزن را از کمی بالاتر از سر روبان وارد کرده و به این وسیله یک مروارید را به روبان میدوزیم و نخ را گره میزنیم. سپس بخشی از روبان که زیر مروارید است را تا کرده و و با سوزن یک کوک میزنیم.



۲- حال نوبت به عبور مهره سنگی از سوزن میباشد تا روی روبان قرار گیرد. برای این کار باید سنگ در طرف دیگر روبان قرار گیرد. سپس یک کوک از کنار سنگ روی روبان ایجاد میکنیم.



۳- مروارید دیگری را با کمک سوزن به طرف دیگر روبان دوخته و با گذر نخ و سوزن از کنار آن، مروارید در سر جای خود محکم میکنیم.



۴ در این مرحله باز هم یک سنگ بنفش رنگ در طرف مقابل روبان دوخته و کوک دیگری میزنیم و مابقی مراحل را مطابق مطالبی که گفته شد تکرار میکنیم.



۵- وقتی دستبند مطابق شکل حاضر شد، با استفاده از فندک به اندازه یک سر سوزن قسمت پشتی دو قسمت روبان را که آخرین سنگها قرار گرفته اند، میسوزانیم.



۶- پس از آن دو انتهای روبان را ۳ بار گره زده تا به شکل پاپیون درآید؛ سپس هر دو انتها را با یکدیگر مساوی میکنیم و به شکل اریب قیچی میزنیم.

52-693x400.jpg



دستبند شما آماده شده است. مبارکتان باشد.




فیلم آموزش بافت دستبند با مروارید
در این مرحله قصد داریم با یک فیلم آموزشی ساده، طرز بافت دستبند با مروارید را با یکدیگر یاد بگیریم و بتوانیم نمونهای از زیباترین و درخشانترین دستبندهای بافت را بسازیم.
(محل قرارگیری فیلم)

آموزش ساخت دستبند انگشتری با مروارید
وسایل مورد نیاز شامل:
– مروارید
– حلقه
– قفل دستبند طرح بی نهایت
– انگشتر
– چسب
– سوزن و نخ نایلون
– قیچی
– دم باریک



۱- برای شروع کار باید روی انگشتر را چسب زده و ۷ مروارید را به طوری که شکل گل ساخته شود، بر روی آن بچسبانید.


۲- سپس یک حلقه فلزی را برداشته و سوزن نخ را ۲ بار از درون آن رد کنید. بعد مرواریدها را مطابق شکل به آن اضافه نمایید و هر زمان طول آن مناسب بود، این کار را خاتمه دهید.


۳- در این مرحله باید انگشتر مرواریدی را بردارید و پس از ۴ بار پیچاندن نخ به دور انگشتر، مقداری از نخ را کوتاه کنید و ۳ بار گره بزنید.
۱ بار دیگر نخ رو دور انگشتر بپیچانید و مجدداً ۲ بار گره بزنید. در نهایت اضافه نخ را کاملاً قیچی کنید.
۴- قفل دستبند را که به شکل علامت بی نهایت است را بردارید و ۲ بار نخ و سوزن را از آن عبور دهید. فقط بار دوم مطابق شکل سوزن را از حلقه ای که از نخ ایجاد شده نیز گذر دهید.



۵- مجدداً مرواریدها به نخ متصل به قفل اضافه کرده و پس از این که میزان مرواریدها به اندازه مناسبی رسید، حلقه فلزی را وارد کنید. حال سوزن را ۳ بار از این حلقه بگذرانید، و مابقی نخ را بچینید.



۶- در ادامه به کمک دم باریک حلقه دیگری را به آن اضافه کنید تا از این طریق بتوانید، به راحتی دستبند ساخته شده را قفل نمایید.

۷- حال در قسمت میانی دستبند یک حلقه دیگر قرار دهید و انگشتر و زنجیر مرواریدی که قبلاً ساخته اید را از این طریق به آن وصل کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین