انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
آموزش
آموزش نویسندگی
متفرقه آموزش نویسندگی
کتاب ملت عشق الیف شافاک و درس های نویسندگی
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="ARA.O.O" data-source="post: 51102" data-attributes="member: 300"><p><strong>در قسمت اول میخوانید:</strong></p><p></p><p>بعضی وقتها باید قلم به دست گرفت و اجازه داد تا متن تو را به هر کجایی که میخواهد ببرد.</p><p></p><p>بعضی وقتها باید از قبل آنقدر محتوای ذهنت را زیرورو کرده باشی که درنهایت بتوانی تنها «در یک جمله» منظور هزاران جملهای را که میخواهی بنویسی، بیان کنی.</p><p></p><p><strong>در قسمت دوم میخوانید:</strong></p><p></p><p>بعضی نویسندهها ترجیح میدهند قصههای کتاب را پسوپیش بگویند. توالی خاص و نظم مشخصی در روایتگری این کتابها وجود ندارد.</p><p></p><p>نویسنده برای ایجاد زیبایی و هیجان بیشتر در قصهگویی، با زمان قصهها بازی میکند و آنها را بالا و پایین میکند.</p><p></p><p>این کار باعث میشود هم کنجکاوی خواننده برانگیخته شود و هم زیبایی داستان افزایش پیدا کند.</p><p></p><p><strong>در قسمت سوم میخوانید:</strong></p><p></p><p>مضمون کتاب ملت عشق سرشار از پند و اندرز است اما وقتی آن را میخوانید به هیچ عنوان این حالت نصیحتگونه و هدایتگر را احساس نمیکنید.</p><p></p><p>توصیهها در عین حال که شفاف و روشن بیان شدهاند، مستقیم رو به خواننده نیستند و این فضا را ایجاد میکنند تا خواننده با آنها مواجه شود و به انتخاب خود یا روی آنها بماند یا از کنارشان عبور کند.</p><p></p><p>بیشتر این پند و اندرزها در قالب گفتوگوهایی درونی نقل شدهاند.</p><p></p><p><strong>در قسمت چهارم میخوانید:</strong></p><p></p><p>هنرمندی نویسنده در به کار بردن این زاویه دید در این است که هر بار تعویض راوی و تغییر زاویه دید نهتنها آزاردهنده نیست که به یکی از جذابترین قسمتهای کتاب تبدیل شده است.</p><p></p><p>این کار باعث میشود صفحات کتاب را پشت سر هم بخوانید بدون اینکه احساس خستگی یا دلزدگی داشته باشید.</p><p></p><p><strong>در قسمت پنجم میخوانید:</strong></p><p></p><p>تجربهای که الیف شافاک با نوشتن کتاب ملت عشق به خواننده میدهد، از گذر کاربرد درست لحن و درگیر کردن مخاطب با شخصیتهای متعدد داستان است.</p><p></p><p>نویسنده آنقدر در عمق هر شخصیت فرو میرود که میتوانی باور کنی هرکدام را به تمامیت زیسته و از مهمترین دغدغهها، اولویتها و زوایای ذهنش باخبر است.</p><p></p><p><strong> در قسمت ششم میخوانید:</strong></p><p></p><p>تنها چند صفحه لازم است تا بهیکباره از زندگی مولوی پرت شوی داخل زندگی یک %%%%%. همینطور از زندگی شمس بهعنوان یک صوفی والامقام به زندگی یک م×س×ت خیابانی.</p><p></p><p>این اتفاق ممکن است در هر کتابی پیش بیاید اما مسئله اینجاست که چون فصلهای این کتاب هر یک مربوط به یکی از شخصیتهای داستان است و همانطور که قبلاً گفته شد ما داستان را از راه خودگوییها و صحبتهای درونی شخصیتها میخوانیم، این است که تغییر صحنه جذابتر و بهیکباره قابلتأملتر میشود.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ARA.O.O, post: 51102, member: 300"] [B]در قسمت اول میخوانید:[/B] بعضی وقتها باید قلم به دست گرفت و اجازه داد تا متن تو را به هر کجایی که میخواهد ببرد. بعضی وقتها باید از قبل آنقدر محتوای ذهنت را زیرورو کرده باشی که درنهایت بتوانی تنها «در یک جمله» منظور هزاران جملهای را که میخواهی بنویسی، بیان کنی. [B]در قسمت دوم میخوانید:[/B] بعضی نویسندهها ترجیح میدهند قصههای کتاب را پسوپیش بگویند. توالی خاص و نظم مشخصی در روایتگری این کتابها وجود ندارد. نویسنده برای ایجاد زیبایی و هیجان بیشتر در قصهگویی، با زمان قصهها بازی میکند و آنها را بالا و پایین میکند. این کار باعث میشود هم کنجکاوی خواننده برانگیخته شود و هم زیبایی داستان افزایش پیدا کند. [B]در قسمت سوم میخوانید:[/B] مضمون کتاب ملت عشق سرشار از پند و اندرز است اما وقتی آن را میخوانید به هیچ عنوان این حالت نصیحتگونه و هدایتگر را احساس نمیکنید. توصیهها در عین حال که شفاف و روشن بیان شدهاند، مستقیم رو به خواننده نیستند و این فضا را ایجاد میکنند تا خواننده با آنها مواجه شود و به انتخاب خود یا روی آنها بماند یا از کنارشان عبور کند. بیشتر این پند و اندرزها در قالب گفتوگوهایی درونی نقل شدهاند. [B]در قسمت چهارم میخوانید:[/B] هنرمندی نویسنده در به کار بردن این زاویه دید در این است که هر بار تعویض راوی و تغییر زاویه دید نهتنها آزاردهنده نیست که به یکی از جذابترین قسمتهای کتاب تبدیل شده است. این کار باعث میشود صفحات کتاب را پشت سر هم بخوانید بدون اینکه احساس خستگی یا دلزدگی داشته باشید. [B]در قسمت پنجم میخوانید:[/B] تجربهای که الیف شافاک با نوشتن کتاب ملت عشق به خواننده میدهد، از گذر کاربرد درست لحن و درگیر کردن مخاطب با شخصیتهای متعدد داستان است. نویسنده آنقدر در عمق هر شخصیت فرو میرود که میتوانی باور کنی هرکدام را به تمامیت زیسته و از مهمترین دغدغهها، اولویتها و زوایای ذهنش باخبر است. [B] در قسمت ششم میخوانید:[/B] تنها چند صفحه لازم است تا بهیکباره از زندگی مولوی پرت شوی داخل زندگی یک %%%%%. همینطور از زندگی شمس بهعنوان یک صوفی والامقام به زندگی یک م×س×ت خیابانی. این اتفاق ممکن است در هر کتابی پیش بیاید اما مسئله اینجاست که چون فصلهای این کتاب هر یک مربوط به یکی از شخصیتهای داستان است و همانطور که قبلاً گفته شد ما داستان را از راه خودگوییها و صحبتهای درونی شخصیتها میخوانیم، این است که تغییر صحنه جذابتر و بهیکباره قابلتأملتر میشود. [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
آموزش
آموزش نویسندگی
متفرقه آموزش نویسندگی
کتاب ملت عشق الیف شافاک و درس های نویسندگی
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین