انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد و معرفی فیلم کریستوفر رابین
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="ARA.O.O" data-source="post: 81560" data-attributes="member: 300"><p>همهی اینها را گفتم تا به حرفی برسم که قبل از دیدن «کریستوفر رابین»، بیان کردنش را غیرممکن میدانستم. ولی اثر تازهی مارک فارستر، بدون تعارف فانتزی معرکهای است. این موضوع ارتباطی به اشکالات فیلم، ضعفهای حاضر در آن و عدم رسیدنش به نهایت پتانسیل خود در بعضی سکانسها ندارد و بیشتر به همین مربوط میشود که ما به عنوان تماشاگر، میتوانیم برای دنیای آن ارزش قائل شویم. جهانی که تنها شخصیتهای اصلیاش یک مرد، خانوادهی او و عروسکهایی سخنگو درون جنگل هستند و به یکی از بهترین حالات ممکن، نادرستی برخی از تلاشهای احمقانهی انسان برای نابود کردن زندگی عادی و روزهایش را به تصویر میکشد. خود قصه، چیز پیچیدهای ندارد. داستان دربارهی یکی دیگر از پسربچههایی است که دوستهای شگفتانگیزی درون جنگل داشتهاند و حالا که به بزرگسالی میرسند، آدمهایی افسرده، غمگین و با باورهای ناراحتکننده هستند. آدمهایی که دنیا به کمکشان میآید و آنها را دوباره به سمت مسیر اصلی راهنمایی میکند تا از محیطهای شلوغ شهری دور و اطرافشان خارج شوند و به عمق شگفتیهای دوران کودکیشان پا بگذارند.</p><p></p><p>«کریستوفر رابین» اما برای روایت محترمانهی قصهی مورد اشاره، از همان ترفند معروف، بهرههای مناسبی میبرد و در ریتمی تند، پرانرژی و هیجانآور که حتی برای چند ثانیه هم خستهکننده نمیشود، پروسهی درگیری شخصیت با روزمرگیهای بزرگسالیاش را به تصویر میکشد. جرئت بالای فیلمساز در ترک فضاهای فانتزی برای دقایقی نهچندان کوتاه هم سبب میشود که برخورد مخاطب با زندگی کریستوفر، درگیرکننده و قابل درک باشد و او هم به مانند شخصیت اصلی داستان، استیصال از زندگی کردن در چنین شرایط آزاردهندهای را لمس کند. این وسط، اتمسفرسازیهای عالی فارستر که خیابانها و فضاهای کاری لندن را به عنوان یک جهنم روزمره و در عین حال بدون آتش نشان میدهد، تاثیر بسیار زیادی در شکلگیری نگاه بیننده به قصه دارد و در ترکیب با اجراهای راضیکنندهی بازیگران آن، از «کریستوفر رابین» در پردهی اولش تجربهی واقعگرایانهی خوبی میسازد.</p><p></p><p>اثر مارک فارستر، کودکی، طبیعت و نحوهی نگاه به دنیا را خیالانگیزترین چیزهای جهان میداند</p><p>جالبتر آن که وقتی زمان رسیدن به بخشهای خیالانگیزتر داستان میرسد، فارستر نه تنها در فرمدهی به داستان افت نمیکند که جلوتر هم میرود و تازه با کمک جلوههای ویژهی به شدت باکیفیت فیلم، استارت آفرینش چیزهای بزرگتر و شگفتآورتری را میزند. او با کمک فیلمنامهای که از بسیاری جهات غیر قابل پیشبینی است و از آن مهمتر به شدت روی فرم خاص خودش جلو میرود، هم ادای دینهای عالی و تحسینبرانگیزی به جهان قصههای حیوانات افسانهای این جنگل که سالها پیش وارد انیمیشنهای دیزنی شدهاند دارد و هم به هویتی متعلق به خودش میرسد. طوری که دیدن Christopher Robin، نوستالژی به شیرینترین حالت ممکنش و لذت از دیدن چیزی تازه را همزمان تحویل مخاطب بدهد و در خلق جذابیت، مثل بسیاری از فیلمهای دیگر به یکی از این دو مورد محدود نشده باشد.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ARA.O.O, post: 81560, member: 300"] همهی اینها را گفتم تا به حرفی برسم که قبل از دیدن «کریستوفر رابین»، بیان کردنش را غیرممکن میدانستم. ولی اثر تازهی مارک فارستر، بدون تعارف فانتزی معرکهای است. این موضوع ارتباطی به اشکالات فیلم، ضعفهای حاضر در آن و عدم رسیدنش به نهایت پتانسیل خود در بعضی سکانسها ندارد و بیشتر به همین مربوط میشود که ما به عنوان تماشاگر، میتوانیم برای دنیای آن ارزش قائل شویم. جهانی که تنها شخصیتهای اصلیاش یک مرد، خانوادهی او و عروسکهایی سخنگو درون جنگل هستند و به یکی از بهترین حالات ممکن، نادرستی برخی از تلاشهای احمقانهی انسان برای نابود کردن زندگی عادی و روزهایش را به تصویر میکشد. خود قصه، چیز پیچیدهای ندارد. داستان دربارهی یکی دیگر از پسربچههایی است که دوستهای شگفتانگیزی درون جنگل داشتهاند و حالا که به بزرگسالی میرسند، آدمهایی افسرده، غمگین و با باورهای ناراحتکننده هستند. آدمهایی که دنیا به کمکشان میآید و آنها را دوباره به سمت مسیر اصلی راهنمایی میکند تا از محیطهای شلوغ شهری دور و اطرافشان خارج شوند و به عمق شگفتیهای دوران کودکیشان پا بگذارند. «کریستوفر رابین» اما برای روایت محترمانهی قصهی مورد اشاره، از همان ترفند معروف، بهرههای مناسبی میبرد و در ریتمی تند، پرانرژی و هیجانآور که حتی برای چند ثانیه هم خستهکننده نمیشود، پروسهی درگیری شخصیت با روزمرگیهای بزرگسالیاش را به تصویر میکشد. جرئت بالای فیلمساز در ترک فضاهای فانتزی برای دقایقی نهچندان کوتاه هم سبب میشود که برخورد مخاطب با زندگی کریستوفر، درگیرکننده و قابل درک باشد و او هم به مانند شخصیت اصلی داستان، استیصال از زندگی کردن در چنین شرایط آزاردهندهای را لمس کند. این وسط، اتمسفرسازیهای عالی فارستر که خیابانها و فضاهای کاری لندن را به عنوان یک جهنم روزمره و در عین حال بدون آتش نشان میدهد، تاثیر بسیار زیادی در شکلگیری نگاه بیننده به قصه دارد و در ترکیب با اجراهای راضیکنندهی بازیگران آن، از «کریستوفر رابین» در پردهی اولش تجربهی واقعگرایانهی خوبی میسازد. اثر مارک فارستر، کودکی، طبیعت و نحوهی نگاه به دنیا را خیالانگیزترین چیزهای جهان میداند جالبتر آن که وقتی زمان رسیدن به بخشهای خیالانگیزتر داستان میرسد، فارستر نه تنها در فرمدهی به داستان افت نمیکند که جلوتر هم میرود و تازه با کمک جلوههای ویژهی به شدت باکیفیت فیلم، استارت آفرینش چیزهای بزرگتر و شگفتآورتری را میزند. او با کمک فیلمنامهای که از بسیاری جهات غیر قابل پیشبینی است و از آن مهمتر به شدت روی فرم خاص خودش جلو میرود، هم ادای دینهای عالی و تحسینبرانگیزی به جهان قصههای حیوانات افسانهای این جنگل که سالها پیش وارد انیمیشنهای دیزنی شدهاند دارد و هم به هویتی متعلق به خودش میرسد. طوری که دیدن Christopher Robin، نوستالژی به شیرینترین حالت ممکنش و لذت از دیدن چیزی تازه را همزمان تحویل مخاطب بدهد و در خلق جذابیت، مثل بسیاری از فیلمهای دیگر به یکی از این دو مورد محدود نشده باشد. [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد و معرفی فیلم کریستوفر رابین
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین