انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد و بررسی فیلمPan's Labyrinth - هزارتوی پن
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="Like crazy&lt;3" data-source="post: 83872" data-attributes="member: 1249"><p>گیلرمو دلتورو، به سبب گستردگی بیش از اندازهی داستانش که همزمان به قصهای درام و خشونتآمیز و جنگی میپردازد، ماجراجوییهای فانتزی دخترکی را در دنیایی سیاه دنبال میکند، در رابطه با مفهوم فانتزی نتیجهگیری میکند و حرفهای فوقالعادهای میزند و صد البته همهی اینها را در یک دنیای واحد تقدیم مخاطب میکند، تصمیم به حذف برخی از اصلیترین ویژگیهای سینمایی شناختهشده برای ما از اثر ماندگارش گرفته و به همین سبب، موفقیتهای فوقالعادهای را نیز کسب کرده است. دلتورو، از آنجایی که فیلمش را به عنوان اثری دیده که قرار است مولف، قصهگو و داستانمحور باشد، توجه ویژه و خاص به عنصر شخصیتپردازی را به طرز جالبی از داستانگوییاش حذف کرده و برخلاف انتظارتان، به نتیجهی فوقالعادهای نیز دست یافته است. شخصیتهای دنیای فیلم به جز اوفلیا، یا صرفا به مانند نود درصد سربازان کاراکترهایی کاملا خنثی هستند یا مانند شخصیتهایی همچون کاپیتان، مرسدس و دکتر، تنها به عنوان عناصری تصویر شدهاند که فیلمساز برای پیشبرد داستانهای مختلف فیلم، به آنها نیاز دارد. از طرف دیگر، خود اوفلیا هم تصویری اغراقشده از تمام چیزهایی است که کاراکترهایی اینچنینی دارند. او عاشق داستانهای فانتزی است. بهجای توجه به حرف آدمها و نگاه به دنیای پیرامونی در ورای اینها زندگی میکند و شخصیتی است که عنصر نترسی و شجاعت را در عین کوچک بودن و وحشتزدهشدنش در مواقعی گوناگون، یدک میکشد. پس با این اوصاف، عجیب نیست اگر بگوییم تنها تفاوت او با دیگر کاراکترهای فیلم، جزئیات بیشتری است که فیلمساز در درونریزیهای او جای داده است. کاراکتری که اگر پس از تماشای فیلم، یک بار صفر تا صد آن را مرور کنید، متوجه میشوید چهقدر به مانند باقی شخصیتها نقشی ابزاری برای پیشبرد داستان دارد و هرگز پردازش عجیب و غریبی را به دست نمیآورد. البته دلیل رویاروییمان با چنین اتفاقی در فیلمی تا این اندازه مثالزدنی هم واضح است؛ فیلمساز، در برطرف کردن نیازی که اغلب فیلمها با شخصیتپردازی کاراکتر اصلیشان و عمق بخشیدن به او برآوردهاش میکنند با استفاده از اتمسفرسازی خفقانآور و پرمحتوایی که پیشتر به آن اشاره کردم، به زیبایی هر چه تمامتر موفق میشود.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Like crazy<3, post: 83872, member: 1249"] گیلرمو دلتورو، به سبب گستردگی بیش از اندازهی داستانش که همزمان به قصهای درام و خشونتآمیز و جنگی میپردازد، ماجراجوییهای فانتزی دخترکی را در دنیایی سیاه دنبال میکند، در رابطه با مفهوم فانتزی نتیجهگیری میکند و حرفهای فوقالعادهای میزند و صد البته همهی اینها را در یک دنیای واحد تقدیم مخاطب میکند، تصمیم به حذف برخی از اصلیترین ویژگیهای سینمایی شناختهشده برای ما از اثر ماندگارش گرفته و به همین سبب، موفقیتهای فوقالعادهای را نیز کسب کرده است. دلتورو، از آنجایی که فیلمش را به عنوان اثری دیده که قرار است مولف، قصهگو و داستانمحور باشد، توجه ویژه و خاص به عنصر شخصیتپردازی را به طرز جالبی از داستانگوییاش حذف کرده و برخلاف انتظارتان، به نتیجهی فوقالعادهای نیز دست یافته است. شخصیتهای دنیای فیلم به جز اوفلیا، یا صرفا به مانند نود درصد سربازان کاراکترهایی کاملا خنثی هستند یا مانند شخصیتهایی همچون کاپیتان، مرسدس و دکتر، تنها به عنوان عناصری تصویر شدهاند که فیلمساز برای پیشبرد داستانهای مختلف فیلم، به آنها نیاز دارد. از طرف دیگر، خود اوفلیا هم تصویری اغراقشده از تمام چیزهایی است که کاراکترهایی اینچنینی دارند. او عاشق داستانهای فانتزی است. بهجای توجه به حرف آدمها و نگاه به دنیای پیرامونی در ورای اینها زندگی میکند و شخصیتی است که عنصر نترسی و شجاعت را در عین کوچک بودن و وحشتزدهشدنش در مواقعی گوناگون، یدک میکشد. پس با این اوصاف، عجیب نیست اگر بگوییم تنها تفاوت او با دیگر کاراکترهای فیلم، جزئیات بیشتری است که فیلمساز در درونریزیهای او جای داده است. کاراکتری که اگر پس از تماشای فیلم، یک بار صفر تا صد آن را مرور کنید، متوجه میشوید چهقدر به مانند باقی شخصیتها نقشی ابزاری برای پیشبرد داستان دارد و هرگز پردازش عجیب و غریبی را به دست نمیآورد. البته دلیل رویاروییمان با چنین اتفاقی در فیلمی تا این اندازه مثالزدنی هم واضح است؛ فیلمساز، در برطرف کردن نیازی که اغلب فیلمها با شخصیتپردازی کاراکتر اصلیشان و عمق بخشیدن به او برآوردهاش میکنند با استفاده از اتمسفرسازی خفقانآور و پرمحتوایی که پیشتر به آن اشاره کردم، به زیبایی هر چه تمامتر موفق میشود. [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد و بررسی فیلمPan's Labyrinth - هزارتوی پن
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین