انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد و بررسی فیلم آخرین دوئل (The Last Duel)
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="Like crazy&lt;3" data-source="post: 83206" data-attributes="member: 1249"><p>قسمت دیگر این روایتهای متفاوت، مربوطبه توصیفات و شخصیتپردازیهای کاراکترهای فیلم است. اتفاقاتی که تنها برای آن شخص رخ میدهد و کارکترِ دیگر از او بیاطلاع است. مثلا صحنهی تعرض که تنها از دید لگریس و مارگریت دراماتیزه میشود یا صحنههای جنگی که تنها کاروژ در آن حضور دارد. در پلانهای این روایتها، هر کسی خودش را بهنوعی معرفی میکند. ژان دو کاروژ خودش را همسری مهربان میداند و شوالیهای که برای کشورش سربازی وفادار است. اما از دید مارگریت او مردی خوش رفتار نیست و نمیتواند دل یک زن را بهدست آورد. </p><p>نکتهی دیگری که اینجا در باب روایتها باید بگویم، این است که فیلم از دید مارگریت شروع میشود و پایان میپذیرد. درواقع دو روایت لگریس و ژان دو کاروژ، زیر نقطه دید مارگریت خودشان را بالا کشیدهاند و روایت میشوند. فیلمساز در ابتدای اثرش، با نمایش پوشیدن لباسهای این شخصیت برای مراسم دوئل، آغازی هوشمندانه و باشکوه برای فیلماش ترتیب دیده است. بعد از این سکانسها روایتها را داریم و سپس دوباره به مراسم دوئل و سکانس ابتدایی این فیلم پیوند میخوریم و در چهرهی نگران مارگریت خیره میشویم. ریدلی اسکات کارگردانیاش در اینجا به اوج میرسد و محتوای اثرش که دردمندی با زنان است، همسو با فرماش پیش میرود. او به مخاطب اعلام میکند که همه چیز تحت نظر شخصیت زن داستان بوده و تنها میشود به قربانی اعتماد داشت.</p><p></p><p>هدف و فکر The Last Duel، مسئلهی زنان است. مارگارت در دنیایی زندگی میکند که یک زن، جز داراییهای مرد محسوب میشود و خودش نمیتواند از فرد متعرض شکایت کند. مارگریت در دنیای فیلم شخصیتی آوانگارد از خودش بهنمایش میگذارد، او فارغ از تمام کلیشههای قرون وسطایی، حسابداری میکند و به زمینهای کشاورزی و کشتوکارها سر میزند که البته چنین شخصیت قدرتمندی مورد تایید هیچکس نخواهد بود. آخرین دوئل به قصهی همیشگی زنان علیه زنان هم سرک میکشد و مادر ژان دو کاروژ و دوست مارگریت، تبدیل به سرزنش کنندگان اصلی او میشوند و سعی در ناامیدی و تحقیر کردن این شخصیت پیشرو را دارند.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Like crazy<3, post: 83206, member: 1249"] قسمت دیگر این روایتهای متفاوت، مربوطبه توصیفات و شخصیتپردازیهای کاراکترهای فیلم است. اتفاقاتی که تنها برای آن شخص رخ میدهد و کارکترِ دیگر از او بیاطلاع است. مثلا صحنهی تعرض که تنها از دید لگریس و مارگریت دراماتیزه میشود یا صحنههای جنگی که تنها کاروژ در آن حضور دارد. در پلانهای این روایتها، هر کسی خودش را بهنوعی معرفی میکند. ژان دو کاروژ خودش را همسری مهربان میداند و شوالیهای که برای کشورش سربازی وفادار است. اما از دید مارگریت او مردی خوش رفتار نیست و نمیتواند دل یک زن را بهدست آورد. نکتهی دیگری که اینجا در باب روایتها باید بگویم، این است که فیلم از دید مارگریت شروع میشود و پایان میپذیرد. درواقع دو روایت لگریس و ژان دو کاروژ، زیر نقطه دید مارگریت خودشان را بالا کشیدهاند و روایت میشوند. فیلمساز در ابتدای اثرش، با نمایش پوشیدن لباسهای این شخصیت برای مراسم دوئل، آغازی هوشمندانه و باشکوه برای فیلماش ترتیب دیده است. بعد از این سکانسها روایتها را داریم و سپس دوباره به مراسم دوئل و سکانس ابتدایی این فیلم پیوند میخوریم و در چهرهی نگران مارگریت خیره میشویم. ریدلی اسکات کارگردانیاش در اینجا به اوج میرسد و محتوای اثرش که دردمندی با زنان است، همسو با فرماش پیش میرود. او به مخاطب اعلام میکند که همه چیز تحت نظر شخصیت زن داستان بوده و تنها میشود به قربانی اعتماد داشت. هدف و فکر The Last Duel، مسئلهی زنان است. مارگارت در دنیایی زندگی میکند که یک زن، جز داراییهای مرد محسوب میشود و خودش نمیتواند از فرد متعرض شکایت کند. مارگریت در دنیای فیلم شخصیتی آوانگارد از خودش بهنمایش میگذارد، او فارغ از تمام کلیشههای قرون وسطایی، حسابداری میکند و به زمینهای کشاورزی و کشتوکارها سر میزند که البته چنین شخصیت قدرتمندی مورد تایید هیچکس نخواهد بود. آخرین دوئل به قصهی همیشگی زنان علیه زنان هم سرک میکشد و مادر ژان دو کاروژ و دوست مارگریت، تبدیل به سرزنش کنندگان اصلی او میشوند و سعی در ناامیدی و تحقیر کردن این شخصیت پیشرو را دارند. [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد و بررسی فیلم آخرین دوئل (The Last Duel)
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین