انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد و بررسی تئاتر بلافیگورا
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="Like crazy&lt;3" data-source="post: 92403" data-attributes="member: 1249"><p><strong>به همین ترتیب است بازی «شهره رعایتی» در نقش «فرانسواز» که به نظر می رسد هنوز با بیان تئاتریِ بی اشتباه اندکی فاصله داشته باشد، بیانی که به نظر می رسد هنوز خام است و به قدر کافی چکش خواری نشده است. «میثم رازفر» که پارتنر «شهره رعایتی» است، بازی راحتی دارد که سایه تجربه مقابل دوربین تلویزیون را به وضوح در بازی خود نشان می دهد. این بازی راحت و روان گرچه منجر به ارایه ای دلنشین و تماشاگرپسند می شود ولی یکدستی کار را اندکی به هم می ریزد. و اما «سوسن مقصودلو» بازیگر پیشکسوت نمایش «بلافیگورا» که معجزه همیشگی خاک صحنه را به خوبی نشان می دهد. «سوسن مقصودلو» به قدری در کار خود حرفه ایست که حتی در زمانهای سکوت نقش که طبیعتا دیالوگی به همراه ندارد، در حال پردازش و پرورش نقش خود است و به قدری اینکار را حرفه ای انجام می دهد که علی رغم شلوغ بودن و جریان داشتن اکت در گوشه دیگری از صحنه نمایش، نگاه و توجه تماشاگر را به خود می کشد. این میزان توجه به نقش و پختگی در ارایه را هر چقدر هم به کارگردانی ربط دهیم باز جزییات و خرده ریزهایی در بازی «سوسن مقصودلو» هست که کسی نمی تواند آنرا به کسی فقط در یک نمایش آموزش بدهد و سپس، از او بخواهد، بلکه عصاره سالهای متعدد بازیگری در نقشهای متعدد است که این میزان رسوب حرفه ای بودن را در بیان و بدن بازیگر تئاتر به یادگار می گذارد. نقش مادرشوهر، برای خانم مقصودلو گرچه نقشی با کمترین میزان دیالوگ است، ولی به وضوح جزو بازیهای به یاد ماندنی نمایش «بلافیگورا» می باشد.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>طراح صحنه در حد بضاعت تماشاخانه شانو، تلاش می کند با کمترین جابجایی تغییر صحنه ها را آرایش دهد و گاهی با استفاده از المانهای مینی مال مثل روشن یا خاموش بودن شمع های رومیزی برای القای تغییر در زمان، یا پخش شدن یا پخش نشدن موسیقی از رادیو برای تداعی صحنه داخل اتومبیل، یا صدای قورباغه برای تداعی بیرون و درون رستوران، سعی دارد تا از عهده تغییر زمان و صحنه در طول نمایش بربیاید. از این نظر مختصرکاریِ «میثم نویریان» برای همراه کردن تخیل تماشاگر نسبتا موفق عمل کرده است. طراحی لباس نیز که پیش از این ذکر خیری از آن به میان رفت، بنا به معذورات اجباری در ممیزی های مرسوم به هرحال منطقی است، گرچه مثل همیشه بخش اصلی طراحی لباس بر عهه دیالوگها و تخیل آماده بیننده ایرانی است، یعنی وقتی مانلی حسینی دامن بلندی به تن دارد ولی نقشی که او بازی می کند یعنی آندرهآ می پرسد که: "آیا دامنش خیلی کوتاه نیست؟!" و چندبار و در چند جمله دیگر از کوتاهی دامنش می گوید بیننده فهیم ایرانی خودش در حالیکه دامن بلند و آبرومند مانلی را نظاره می کند، باید دامن آندرهارا در طول نمایش کوتاه و مثلا برای سن آندرهآ نامناسب ببیند! کمیک بودن این محدودیت ها و معذورات، حتی موقع خواندن جملات اخیر در این متن نیز به خوبی آشکار است.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>و می رسیم به همان داستان همیشگی که از یک متن خوب، هر کارگردانی –خوب یا بد- می تواند نتیجه قابل قبولی بگیرد. از محدویدتها و معذوریتها که بگذریم در هر حال مسوولیت انتخاب بازیگر و نحوه بازی آنها در ارتباط مستقیم با توانایی کارگردان و وقت و هزینه زمانیای است که او برای کار خویش می گذارد. گرچه تماشای نمایش بنا به ضرباهنگ اجباری نمایشنامه های یاسمینا رضا، دلپسند و مفرح است ولی وجود تعدادی صندلی خالی در آخرین شب اجرا و به خصوص خالی بودن چند صندلی کم تعداد اختصاصی برای خبرنگاران و منتقدین، نشانه چندان خوبی نیست. به هر روی، جسارت سروش طاهری در اجرای همزمان این نمایشنامه با اجرای آن در پاریس جای تقدیر و آفرین دارد.</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Like crazy<3, post: 92403, member: 1249"] [B]به همین ترتیب است بازی «شهره رعایتی» در نقش «فرانسواز» که به نظر می رسد هنوز با بیان تئاتریِ بی اشتباه اندکی فاصله داشته باشد، بیانی که به نظر می رسد هنوز خام است و به قدر کافی چکش خواری نشده است. «میثم رازفر» که پارتنر «شهره رعایتی» است، بازی راحتی دارد که سایه تجربه مقابل دوربین تلویزیون را به وضوح در بازی خود نشان می دهد. این بازی راحت و روان گرچه منجر به ارایه ای دلنشین و تماشاگرپسند می شود ولی یکدستی کار را اندکی به هم می ریزد. و اما «سوسن مقصودلو» بازیگر پیشکسوت نمایش «بلافیگورا» که معجزه همیشگی خاک صحنه را به خوبی نشان می دهد. «سوسن مقصودلو» به قدری در کار خود حرفه ایست که حتی در زمانهای سکوت نقش که طبیعتا دیالوگی به همراه ندارد، در حال پردازش و پرورش نقش خود است و به قدری اینکار را حرفه ای انجام می دهد که علی رغم شلوغ بودن و جریان داشتن اکت در گوشه دیگری از صحنه نمایش، نگاه و توجه تماشاگر را به خود می کشد. این میزان توجه به نقش و پختگی در ارایه را هر چقدر هم به کارگردانی ربط دهیم باز جزییات و خرده ریزهایی در بازی «سوسن مقصودلو» هست که کسی نمی تواند آنرا به کسی فقط در یک نمایش آموزش بدهد و سپس، از او بخواهد، بلکه عصاره سالهای متعدد بازیگری در نقشهای متعدد است که این میزان رسوب حرفه ای بودن را در بیان و بدن بازیگر تئاتر به یادگار می گذارد. نقش مادرشوهر، برای خانم مقصودلو گرچه نقشی با کمترین میزان دیالوگ است، ولی به وضوح جزو بازیهای به یاد ماندنی نمایش «بلافیگورا» می باشد. طراح صحنه در حد بضاعت تماشاخانه شانو، تلاش می کند با کمترین جابجایی تغییر صحنه ها را آرایش دهد و گاهی با استفاده از المانهای مینی مال مثل روشن یا خاموش بودن شمع های رومیزی برای القای تغییر در زمان، یا پخش شدن یا پخش نشدن موسیقی از رادیو برای تداعی صحنه داخل اتومبیل، یا صدای قورباغه برای تداعی بیرون و درون رستوران، سعی دارد تا از عهده تغییر زمان و صحنه در طول نمایش بربیاید. از این نظر مختصرکاریِ «میثم نویریان» برای همراه کردن تخیل تماشاگر نسبتا موفق عمل کرده است. طراحی لباس نیز که پیش از این ذکر خیری از آن به میان رفت، بنا به معذورات اجباری در ممیزی های مرسوم به هرحال منطقی است، گرچه مثل همیشه بخش اصلی طراحی لباس بر عهه دیالوگها و تخیل آماده بیننده ایرانی است، یعنی وقتی مانلی حسینی دامن بلندی به تن دارد ولی نقشی که او بازی می کند یعنی آندرهآ می پرسد که: "آیا دامنش خیلی کوتاه نیست؟!" و چندبار و در چند جمله دیگر از کوتاهی دامنش می گوید بیننده فهیم ایرانی خودش در حالیکه دامن بلند و آبرومند مانلی را نظاره می کند، باید دامن آندرهارا در طول نمایش کوتاه و مثلا برای سن آندرهآ نامناسب ببیند! کمیک بودن این محدودیت ها و معذورات، حتی موقع خواندن جملات اخیر در این متن نیز به خوبی آشکار است. و می رسیم به همان داستان همیشگی که از یک متن خوب، هر کارگردانی –خوب یا بد- می تواند نتیجه قابل قبولی بگیرد. از محدویدتها و معذوریتها که بگذریم در هر حال مسوولیت انتخاب بازیگر و نحوه بازی آنها در ارتباط مستقیم با توانایی کارگردان و وقت و هزینه زمانیای است که او برای کار خویش می گذارد. گرچه تماشای نمایش بنا به ضرباهنگ اجباری نمایشنامه های یاسمینا رضا، دلپسند و مفرح است ولی وجود تعدادی صندلی خالی در آخرین شب اجرا و به خصوص خالی بودن چند صندلی کم تعداد اختصاصی برای خبرنگاران و منتقدین، نشانه چندان خوبی نیست. به هر روی، جسارت سروش طاهری در اجرای همزمان این نمایشنامه با اجرای آن در پاریس جای تقدیر و آفرین دارد.[/B] [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد و بررسی تئاتر بلافیگورا
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین