انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد فیلم American Night | نقاشهای جنایتکار
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="DELVIS♧" data-source="post: 61558" data-attributes="member: 444"><p>شکلگیری ماجرا از بدو امر و تعقیب و گریز شخصیت شِیکی نیز قانعکننده نیست. اینکه مایکل چگونه از این تبادل باخبر میشود و افرادش را سراغ شیکی میفرستد سوالی است بدون پاسخ. اگر مبدا این تبادل را میداند چرا کار را بدون دردسر فیصله نمیدهد؟ پاسخ این سؤال در علتی فرامتنی و غیر روایی نهفته است. فیلم برای اینکه به مولفههای نئونوآر خود را وفادار نشان دهد و تعقیب و گریزهای جذاب در تاریکی شب بیافریند، چنین میکند؛ اما زمانیکه چگونگی چنین اعمالی از اساس مبهم است، تمام این تعقیب و گریزها و برخورداری از مولفهها صرفا در حد یک بازی و سرگرمی خواهد بود. درواقع این موضوع که در سرتاسر اثر چیستی بر چگونگی ارجحیت مییابد، مشکل اصلی فیلم است. تمام رویدادهای فیلم نمایشدهندهی محتوایی بیاصالت هستند و سرچشمه قریب به اتفاق این رویدادها مشخص نیست.</p><p></p><p>برای مثال مایکل در راس قدرت نیروهای شر در صحبت با معشوقه خود از هیتلر و اهمیت پل توسکانی میگوید تا بدین ترتیب میل اصحاب قدرت را به هنر نشان دهد. اینکه افرادی مثل هیتلر یا ناپلئون پارترونهای هنری بودهاند مسئلهای اثبات شده است که بیشتر به رابطه قدرت و دانش مرتبط است. اما در خصوص شخصیتی مثل هیتلر، ما او را میشناسیم و علاقهاش به هنر را در مقام یک انسان دیکتاتور درمییابیم، در صورتی که مایکل را اصلا نمیشناسیم. او خلافکار است چون که خلافکار است. نه به شغل و فسادش اشاره میشود و نه به قدرتش. همه چیز تزئینی و الحاق شده به فیلم است و ما باید او را بهعنوان سردسته نیروهای شر قبول کنیم چون فیلمساز این طور اراده کرده است. نویسنده در دهان او نقلقولهای بزرگان را قرار میدهد تا او را بزرگ جلوه دهد اما ماهیت کاراکتر شعاری و بیمایه است و نهایت دغدغهاش بازپسگیری نقاشی مریلین مونرو است. حال در این بین، فیلم هر چقدر هم به گذشته و زمان کودکی مایکل فلاشبک بزند بیفایده است چرا که اصلا درک درستی نسبت به کاراکترش در زمان حال ندارد. و توجه به این نکته که خاطرات کودکی تنها زمانی میتوانند مکملی بر شخصیت باشند که ما ابعاد مختلف شخصیت را به خوبی لمس و درک کنیم، نه اینکه صرفا یک خلافکار پوشالی ببینیم و شناخت بخشی از شخصیتاش را به گذشته حواله دهیم.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DELVIS♧, post: 61558, member: 444"] شکلگیری ماجرا از بدو امر و تعقیب و گریز شخصیت شِیکی نیز قانعکننده نیست. اینکه مایکل چگونه از این تبادل باخبر میشود و افرادش را سراغ شیکی میفرستد سوالی است بدون پاسخ. اگر مبدا این تبادل را میداند چرا کار را بدون دردسر فیصله نمیدهد؟ پاسخ این سؤال در علتی فرامتنی و غیر روایی نهفته است. فیلم برای اینکه به مولفههای نئونوآر خود را وفادار نشان دهد و تعقیب و گریزهای جذاب در تاریکی شب بیافریند، چنین میکند؛ اما زمانیکه چگونگی چنین اعمالی از اساس مبهم است، تمام این تعقیب و گریزها و برخورداری از مولفهها صرفا در حد یک بازی و سرگرمی خواهد بود. درواقع این موضوع که در سرتاسر اثر چیستی بر چگونگی ارجحیت مییابد، مشکل اصلی فیلم است. تمام رویدادهای فیلم نمایشدهندهی محتوایی بیاصالت هستند و سرچشمه قریب به اتفاق این رویدادها مشخص نیست. برای مثال مایکل در راس قدرت نیروهای شر در صحبت با معشوقه خود از هیتلر و اهمیت پل توسکانی میگوید تا بدین ترتیب میل اصحاب قدرت را به هنر نشان دهد. اینکه افرادی مثل هیتلر یا ناپلئون پارترونهای هنری بودهاند مسئلهای اثبات شده است که بیشتر به رابطه قدرت و دانش مرتبط است. اما در خصوص شخصیتی مثل هیتلر، ما او را میشناسیم و علاقهاش به هنر را در مقام یک انسان دیکتاتور درمییابیم، در صورتی که مایکل را اصلا نمیشناسیم. او خلافکار است چون که خلافکار است. نه به شغل و فسادش اشاره میشود و نه به قدرتش. همه چیز تزئینی و الحاق شده به فیلم است و ما باید او را بهعنوان سردسته نیروهای شر قبول کنیم چون فیلمساز این طور اراده کرده است. نویسنده در دهان او نقلقولهای بزرگان را قرار میدهد تا او را بزرگ جلوه دهد اما ماهیت کاراکتر شعاری و بیمایه است و نهایت دغدغهاش بازپسگیری نقاشی مریلین مونرو است. حال در این بین، فیلم هر چقدر هم به گذشته و زمان کودکی مایکل فلاشبک بزند بیفایده است چرا که اصلا درک درستی نسبت به کاراکترش در زمان حال ندارد. و توجه به این نکته که خاطرات کودکی تنها زمانی میتوانند مکملی بر شخصیت باشند که ما ابعاد مختلف شخصیت را به خوبی لمس و درک کنیم، نه اینکه صرفا یک خلافکار پوشالی ببینیم و شناخت بخشی از شخصیتاش را به گذشته حواله دهیم. [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد فیلم American Night | نقاشهای جنایتکار
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین