انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد تئاتر ایوانف
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="Like crazy&lt;3" data-source="post: 88192" data-attributes="member: 1249"><p><strong>هنر کوهستانی دقیقا از جایی شروع میشود که چنین قصهای را در عین حفظ ویژگیهای چخوفیاش کاملا ایرانی میکند، اما وقتی از ویژگیهای چخوفی حرف میزنیم، داریم از تراژدی عمیق و غم کهنهای حرف میزنیم که در دل موقعیتهای مضحک و زبانبازیهای طاقتفرسا و آدمهای وراج میگذرد. از اشراف و سرمایهدارانی که دورهشان تمام شده است و از نوکیسهگانی که در جامعه رشد میکنند و از روشنفکرانی که در انزوای خود غرق میشوند. حالا وقتی از ایرانی شدن چنین اثری حرف میزنیم، داریم از تلاش یک هنرمند حرف میزنیم که این ویژگیهای روسی قرن نوزدهمی را با ایرانی قرن ۱۴ شمسی یکی میکند.</strong></p><p></p><p>در <strong>ایوانف</strong> کوهستانی ما حسن معجونی را بهعنوان شخصیت اصلی میبینیم که در همان صحنه اول لم داده و خسته و بیحوصله بر تختخوابی مشغول گوش کردن یک خودآموز زبان انگلیسی است. چون قصد دارد از ایران برود. قصدی که درعمل کاری برای آن نمیکند، فقط میداند که باید برود. استفاده از ارتباطات مجازی و نقش گوشی تلفن همراه در زندگی امروز هم نمایش را به حالوهوای امروزی ما نزدیک میکند، اما نکتهای در بازی حسن معجونی است که از همه اینها مهمتر است. او کاملا نماد یک ایرانی خسته قرن بیستویکی است که نمونهای از قشر متوسط کمی اهل مطالعه است که کار خاصی را پیش نمیبرد و توانی ندارد، اما منتقد وضع موجود و آدمهای اطراف خود است. گاهی از اخلاقیات دم میزند، اما در لحظههایی که باید، به آن پایبند نیست.</p><p> تماشای ایوانف از این منظر برای مخاطب عام ایرانی (البته اگر تا حدی اهل تئاتر باشد) جذاب است که شاید آینهای از خود یا وضع اطرافش را در آن ببیند. کوهستانی بهعنوان امضای همیشگیاش ایجاز در صحنهپردازی و استفاده از حداقلها را رعایت کرده است، اما این حداقلی بودن باعث سستی کار نشده، بلکه تمرکز را در تورم درام حول شخصیتی کاملا لخت و تخت ایجاد کرده است. بازی حسن معجونی که انگار برای ایوانف بودن ساخته شده، در این نمایش درخشان است و بازی بازیگران پیرامون او همه یکدست و بدون بالا و پایین زیاد است. این نمایش از فرسودگی و بیعملی میگوید، اما میتواند چندساعتی شما را سرگرم کند.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Like crazy<3, post: 88192, member: 1249"] [B]هنر کوهستانی دقیقا از جایی شروع میشود که چنین قصهای را در عین حفظ ویژگیهای چخوفیاش کاملا ایرانی میکند، اما وقتی از ویژگیهای چخوفی حرف میزنیم، داریم از تراژدی عمیق و غم کهنهای حرف میزنیم که در دل موقعیتهای مضحک و زبانبازیهای طاقتفرسا و آدمهای وراج میگذرد. از اشراف و سرمایهدارانی که دورهشان تمام شده است و از نوکیسهگانی که در جامعه رشد میکنند و از روشنفکرانی که در انزوای خود غرق میشوند. حالا وقتی از ایرانی شدن چنین اثری حرف میزنیم، داریم از تلاش یک هنرمند حرف میزنیم که این ویژگیهای روسی قرن نوزدهمی را با ایرانی قرن ۱۴ شمسی یکی میکند.[/B] در [B]ایوانف[/B] کوهستانی ما حسن معجونی را بهعنوان شخصیت اصلی میبینیم که در همان صحنه اول لم داده و خسته و بیحوصله بر تختخوابی مشغول گوش کردن یک خودآموز زبان انگلیسی است. چون قصد دارد از ایران برود. قصدی که درعمل کاری برای آن نمیکند، فقط میداند که باید برود. استفاده از ارتباطات مجازی و نقش گوشی تلفن همراه در زندگی امروز هم نمایش را به حالوهوای امروزی ما نزدیک میکند، اما نکتهای در بازی حسن معجونی است که از همه اینها مهمتر است. او کاملا نماد یک ایرانی خسته قرن بیستویکی است که نمونهای از قشر متوسط کمی اهل مطالعه است که کار خاصی را پیش نمیبرد و توانی ندارد، اما منتقد وضع موجود و آدمهای اطراف خود است. گاهی از اخلاقیات دم میزند، اما در لحظههایی که باید، به آن پایبند نیست. تماشای ایوانف از این منظر برای مخاطب عام ایرانی (البته اگر تا حدی اهل تئاتر باشد) جذاب است که شاید آینهای از خود یا وضع اطرافش را در آن ببیند. کوهستانی بهعنوان امضای همیشگیاش ایجاز در صحنهپردازی و استفاده از حداقلها را رعایت کرده است، اما این حداقلی بودن باعث سستی کار نشده، بلکه تمرکز را در تورم درام حول شخصیتی کاملا لخت و تخت ایجاد کرده است. بازی حسن معجونی که انگار برای ایوانف بودن ساخته شده، در این نمایش درخشان است و بازی بازیگران پیرامون او همه یکدست و بدون بالا و پایین زیاد است. این نمایش از فرسودگی و بیعملی میگوید، اما میتواند چندساعتی شما را سرگرم کند. [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
امور فرهنگی
سینما و تئاتر
نقد تئاتر ایوانف
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین