فاطره
مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
- نام هنری
- فاطره
- مقام خاص
- مبلغیار
- مدیر
- هنرجویان
- شناسه کاربر
- 5955
- تاریخ ثبتنام
- 2023-07-21
- آخرین بازدید
- موضوعات
- 786
- نوشتهها
- 2,071
- راهحلها
- 49
- پسندها
- 4,354
- امتیازها
- 590
نانآور (The Breadwinner)
![نانآور، انیمیشن برتر دههی 2010 نانآور، انیمیشن برتر دههی 2010](https://www.digikala.com/mag/wp-content/uploads/2023/02/The-Breadwinner.jpg)
- سال اکران: ۲۰۱۷
- کارگردان: نورا تومی
- صداپیشگان: سارا چادری، نورین گولامگاس، کین مهون، سوماً باتسا، لارا صدیق، علی بدشاه، شایسته لطیف، کانزا فریس، کوا آدا، علی کاظمی، ماران ولخرد، رضا شوله
- امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۵ از ۱۰۰
«نانآور» بر اساس کتابی نوشتهی دبرا الیس به کارگردانی نورا تومی یکی دیگر از محصولات استودیوی کارتون سالون است. فیلم داستان یک دختر یازده سالهی افغان به نام پروانه را روایت میکند که پس از دستگیری پدرش نورالله برای اینکه بتواند کمک مادرش فاطمه و خواهرش سرویا باشد، مجبور میشود با ظاهری پسرانه در منطقهای که تحت سلطهی طالبان است مشغول به کار شود تا بتواند مخارج خانه را تأمین کند. یک «مولان» خاورمیانهای.
در حالی تام مور همکار تومی روی فرهنگ ایرلندی تمرکز کرده است، تومی داستان را به افغانستان تحت حاکمیت طالبان برده و بری مشکلات و بحرانهای جهانشمول ناشی از جنگ، بقا و خانواده تمرکز دارد. انیمیشن «نانآور» بین دو سبک تغییر میکند. یکی برای روایت قصهی اصلی که واقعگرایانه است اما یک جور لطافت خودمانیای دارد که میخواهد نگذارد جهان بیش از اندازه سیاه و غمآلود باشد. سبک دوم برای روایت صحنههای رؤیاگونهی همچون قصهی پریان به کار برده شده است که در آن صحنهها پر از رنگ و یک حالت کاتاوت مقواییدارد؛ تو گویی از یک کتاب داستان بیرون آمده است. هر دو سبک انیمیشن هم دوبعدی سنتی و هم کامپیوتری حال و هوایی مدرن به فیلم داده است.
در حالی تام مور همکار تومی روی فرهنگ ایرلندی تمرکز کرده است، تومی داستان را به افغانستان تحت حاکمیت طالبان برده و بری مشکلات و بحرانهای جهانشمول ناشی از جنگ، بقا و خانواده تمرکز دارد. انیمیشن «نانآور» بین دو سبک تغییر میکند. یکی برای روایت قصهی اصلی که واقعگرایانه است اما یک جور لطافت خودمانیای دارد که میخواهد نگذارد جهان بیش از اندازه سیاه و غمآلود باشد. سبک دوم برای روایت صحنههای رؤیاگونهی همچون قصهی پریان به کار برده شده است که در آن صحنهها پر از رنگ و یک حالت کاتاوت مقواییدارد؛ تو گویی از یک کتاب داستان بیرون آمده است. هر دو سبک انیمیشن هم دوبعدی سنتی و هم کامپیوتری حال و هوایی مدرن به فیلم داده است.
نام موضوع : نانآور (The Breadwinner)
دسته : انیمیشن