. . .

معرفی ۱۰ انیمه تراژیک

تالار انیمه

A.i.h

رمانیکی جذاب
رمانیکی
شناسه کاربر
163
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-21
آخرین بازدید
موضوعات
102
نوشته‌ها
451
پسندها
673
امتیازها
240
محل سکونت
...

  • #11
۱۰- «پنج سانتیمتر در ثانیه» در مورد بزرگ شدن و جدایی است


انیمه بسیار عمیق و تاثیرگذار «پنج سانتیمتر در ثانیه» ( ۵ Centimeters Per Second) که از کارهای کارگردان و نویسنده مشهور دنیای انیمه، ماکوتو شینکای، است تماماً در مورد واقعیت های بزرگ شدن و معنای دقیق جدایی است. داستان «پنج متر در ثانیه» در مورد دو دوست بسیار صمیمی است که پس از آنکه یکی از آن ها مجبور می شود خانه اش را عوض کند، هر کدام مسیری کاملاً متفاوت را در پیش می گیرند. عنوان انیمه به سرعت افتادن شکوفه درختان گیلاس اشاره دارد، چیزی که شینکای از آن به عنوان یک ایهام در فیلمش استفاده می کند.

در واقع شکوفه های گیلاس با هم شروع به افتادن می کنند اما خیلی زود از هم دور می شوند، درست همان اتفاقی که برای تاکاکی و آکاری رخ می دهد.در طول یک سوم ابتدایی فیلم، این دو رابطه ای نزدیک به یکدیگر شکل می دهند که در طی آن آکاری به عنوان یک دانش آموز انتقالی به توکیو می آید. آن ها به خاطر آلرژی های مشابهی که دارند و همچنین علایق مشترکشان با هم دوست می شوند اما قبل از اینکه بتوانند احساساتشان را نسبت به یکدیگر فاش کنند، سرنوشت بین آن ها مانع ایجاد می کند. این بار مانع رابطه والدین تاکاکی هستند که می خواهند مکان زندگی خود را تغییر دهند و دقیقاً به آنسوی کشور می روند.

این دو قبل از سفرهایشان در جهت های مخالف با هم وداع می کنند اما در سال های بعد همچنان عشق به یکدیگر را فراموش نکرده اند هر چند شرایط زندگی همچنان آن ها را دور از هم نگه می دارد. «پنج سانتیمتر در ثانیه» یک داستان غم انگیز بی پایان است با پایانی تلخ و شیرین که تقاطع راه آهن سانگوباشی در توکیو را به یک لوکیشن ماندگار و نمادین در دنیای واقعی تبدیل می کند.
منبع:روزیاتو
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
25
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
22
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
27
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
22
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
29

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین